تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا
کد خبر: 4179944
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹

تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا

تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا، درگیری پلیس با معترضان علیه نتانیاهو در قدس اشغالی، هلاکت 29 نظامی صهیونیست در حمله زمینی به غزه و شروط حماس برای آزادی اسرا از جمله تازه‌ترین تحولات جنگ غزه است.

به گزارش ایکنا، شهر واشنگتن در ساعات گذشته صحنه تظاهرات مردم در حمایت از غزه و محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه این منطقه بود.

خیابان‌های شهرهای لندن و منچستر انگلیس نیز امروز شاهد حضور هزاران نفر در حمایت از ملت فلسطین بود.

آن‌ها در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را در محکومیت جنگ در دست داشتند، خواستار پایان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا/درگیری پلیس با معترضان خشمگین مقابل مقر نتانیاهو

در شهر ادینبرو در اسکاتلند نیز ایستگاه راه‌آهن این شهر به اشغال هزاران هوادار فلسطینی درآمد که خواهان پایان جنگ در غزه شدند.

در تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی نیز هزاران نفر با برپایی تظاهرات علیه کابینه این رژیم، خواستار تلاش نتانیاهو برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.

تظاهرات‌کنندگان با تجمع در میدان موزه در تل‌آویو ضمن اعلام حمایت از خانواده اُسرای صهیونیست نزد گروه‌های مقاومت در نوار غزه تأکید کردند که تا زمان آزادی اسرا به تحصن خود در این میدان ادامه می‌دهند.

عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان هم با حرکت به سمت منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی فریاد می‌زدند: نتانیاهو قاتل است .. آن‌ها نتانیاهو را مسئول شکست در برابر عملیات طوفان الاقصی مقاومت دانسته و خواستار استعفای او شدند که در نهایت به درگیری شدید آن‌ها با نیروهای پلیس منجر شد.

تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا/درگیری پلیس با معترضان خشمگین مقابل مقر نتانیاهو

پیرامون مقر اقامت اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز صحنه تظاهرات هزاران نفر از معترضان خشمگین بود که خواستار آزادی اسرای صهیونیست بودند.

هلاکت 29 نظامی صهیونیست در حمله زمینی به غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه امروز شنبه با اعتراف به هلاکت چهار نظامی دیگر خود در نوار غزه اعلام کرد که تعداد کشته‌های آن‌ها از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه در یک هفته اخیر به 29 نفر افزایش یافت.

تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا/درگیری پلیس با معترضان خشمگین مقابل مقر نتانیاهو

بنا به اعلام ارتش اسرائیل، تعداد افسران و نظامیان این رژیم که از  ابتدای عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، به 345 نفر رسیده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آگاه امروز شنبه گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان ارتش اسرائیل بیش از دو برابر میزان کشته‌های نظامی این رژیم در عملیات سال 2014 است.

این روزنامه اعتراف کرد که مجاهدین القسام آمادگی و توانایی‌های بیشتری نسبت به جنگ سال 2014 دارند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در همین زمینه اعلام کرد که ارتش اسرائیل امروز نبردهای شدیدی را در غزه انجام داد و روزهای آتی بسیار دشوار است. گالانت قبلا گفته بود که بها در این جنگ بالا خواهد بود.

کتائب القاسم هم امشب صحنه‌هایی از درگیری رزمندگان خود با نیروهای دشمن را در ورودی اردوگاه الشاطئ محله الشيخ رضوان غزه را نشان داد که که در جریان آن 10 دستگاه خودروی زرهی اسرائیل منهدم شد.

قبل از انتشار ویدئو، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در اعلام کرد که نیروهای این گردان طی 48 ساعت گذشته در جریان درگیری زمینی با نظامیان صهیونیست در محورهای نبرد، 24 خودروی زرهی دشمن را به طور کلی یا جزیی منهدم کردند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در انگلیس و آمریکا/درگیری پلیس با معترضان خشمگین مقابل مقر نتانیاهو

شرط حماس برای آزادی اسرا

خبرگزاری یونیوز و دیگر رسانه‌های عربی هم امشب نوشتند که حماس به میانجی‌گران قطری اعلام کرده که تنها با برقراری آتش‌بس حاضر به مذاکره درباره آزادی اسراست.

به گفته منابع آگاه، حماس تأکید کرد که اتباع خارجی و افراد دو تابعیتی را تنها در صورت ورود روان کمک‌های انسان‌دوستانه و سوخت به نوار غزه آزاد خواهد کرد و اسرای صهیونیست نیز در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از مقامات صهیونیست نوشت: بر اساس طرحی که اسرائیل امروز به واشنگتن ارائه کرده است، اسرائیل اجازه ورود محدود سوخت به نوار غزه تحت نظارت بین‌المللی را می‌دهد.

بر اساس این طرح، کامیون‌های حامل سوخت از مصر با کمیت محدودی از سوخت وارد نوار غزه می‌شوند، به نحوی که برای راه‌اندازی بیمارستان‌ها و تأسیسات حیاتی در مدت محدودی کافی باشد.

انتهای پیام
captcha