درخواست وزیر اسپانیایی برای ممنوعیت ورود سلاح‌های اسرائیلی
کد خبر: 4180048
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

درخواست وزیر اسپانیایی برای ممنوعیت ورود سلاح‌های اسرائیلی

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا از دولت این کشور خواست از ورود سلاح‌های اسرائیلی که آغشته به خون فلسطینی‌هاست جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، یون بلارا، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا، از مقامات کشورش خواست تا واردات تسلیحات اسرائیلی را متوقف کند. وی گفت این سلاح‌ها آغشته به خون فلسطینی‌ها هستند.

بر اساس پایگاه داده تجارت بین‌المللی COMTRADE وابسته به سازمان ملل، واردات اسلحه، مهمات، قطعات یدکی و لوازم جانبی اسپانیا از اسرائیل در سال 2022 بالغ بر 25.51 میلیون دلار بوده است.

بلارا در پیامی در شبکه ایکس نوشت: ما باید خرید سلاح از اسرائیل را متوقف کنیم. این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی به خون آغشته شده و یک نسل‌کشی را تأمین مالی می‌کند. 

فروش تسلیحات اسرائیل در یک دهه دو برابر شده و در سال 2022 به رکورد 12.5 میلیارد دلاری رسیده است. به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، مقامات وزارت جنگ این رژیم امسال به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین و افزایش علاقه برخی کشورهای عرب با تقاضای بالای سلاح‌های ساخت اسرائیل مواجه شدند.

امارات متحده عربی، بحرین و مراکش که در توافقات سال 2020 روابط خود را با اسرائیل عادی کردند، 24 درصد از خرید تسلیحات اسرائیلی در سال 2022 را به خود اختصاص دادند که این رقم در سال 2021، 7 درصد بود.

ماه گذشته یون بلارا، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت که با توجه به تلاش برای نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل در غزه دولت اسپانیا برای محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل به دلیل جنایات جنگی در دادگاه کیفری بین‌المللی اقدام کند. بلارا گفت که رژیم صهیونیستی دست به مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه زده است.

وی ادامه داد: اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست.

انتهای پیام
captcha