مسیر طلاق به «کوچه بن‌بست» رسید + فیلم
کد خبر: 4180088
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

مسیر طلاق به «کوچه بن‌بست» رسید + فیلم

مستند «کوچه بن‌بست» با عنایت به سبک زندگی ایرانی - اسلامی به آسیب‌شناسی طلاق می‌پردازد.

سید حمید میرحسینی مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام این خبر که به زودی «کوچه بن‌بست» را جلوی دوربین خواهد برد، گفت: در این مستند تلاش شده به میزان بالای طلاق در کشور بپردازد. درباره اهمیت این موضوع همین بس که بدانیم تقریباً نیمی ‌از ازدواج‌ها در زمان حال به طلاق می‌انجامد.

وی افزود: در این مستند در پی بیان یک منظور بودم آنهم اینکه دور شدن از سبک زندگی ایرانی – اسلامی مهمترین دلیل برای از هم گسیختگی خانواده است، بنابراین نیاز است تا با فرهنگ‌سازی موجب احیا سبک زندگی اسلامی در جامعه باشیم.

این فیلمساز ادامه داد: تحقیقات این مستند از یک سال پیش آغاز شده و تا یک ماه آینده فیلمبرداری این کار آغاز خواهد شد. در پژوهش این کار؛ مریم صادقی روانشناس و رضا اصولی پژوهشگر مرا یاری رساندند. پیش‌بینی این است تصویربرداری این کار تا اول سال آینده ادامه پیدا کند.

میرحسینی تاکید کرد: این مستند که در زمانی45 دقیقه ساخته می‌شود در شهرهای مختلف جلوی دوربین خواهد رفت. برای اینکه ارزیابی بهتری از موضوع داشته باشیم پراکندگی جغرافیایی شهرهای مورد نظرمان را از بخش‌های مختلف کشور در نظر گرفته‌ایم.

این مستندساز بیان کرد: این فیلم را خود کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌ خواهم کرد البته با مذاکراتی که با بهزیستی انجام شده، تلاش داریم امکان پخش فیلم را از یکی پلتفرم‌ها به دست آوریم. این فیلم در آغاز با سرمایه شخصی جلوی دوربین خواهد رفت و در ادامه اگر سازمانی با ما همکاری داشت از همراهی آنها بهره خواهیم برد.

این فیلمساز درباره دیگر فیلم خود چنین توضیح داد: «سمفونی خاموش» عنوان فیلمی مستند است که بعد از 20 سال به زودی برای دانشگاهیان به نمایش در خواهد آمد البته این کار در چند کشور به نمایش در آمد اما در داخل، نمایش همگانی نداشته است. این مستند درباره علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز معروف کشورمان است. «سمفونی خاموش» در زمان حیات این هنرمند ساخته شد برای همین از مصاحبه او در این کار بهره برده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: این فیلم در زمانی 65 دقیقه‌ای تولید شده است. درباره چرایی به نمایش در نیامدن فیلم هم باید بگویم سمفونی خاموش به مشکلاتی اشاره دارد که علی‌اکبر صنعتی با آن درگیر بود و مجبور به فروش آثار خود شد. در آن مقطع مسئولان وقت صلاح ندانستند چنین موضوعی روایت شود.

انتهای پیام
captcha