ابراز نگرانی آلمان از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور
کد خبر: 4180370
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

ابراز نگرانی آلمان از افزایش اسلام‌هراسی در این کشور

سخنگوی صدراعظم آلمان از افزایش موارد جرایم مربوط به اسلام‌هراسی در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام جدی برای مبارزه با آن شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، سخنگوی صدراعظم آلمان گفت: هرگونه حمله به مسلمانان در آلمان، به دلایل دینی یا دلایل دیگر کاملاً غیرقابل قبول است.

نژادپرستی ضد مسلمانان در بحبوحه جنگ غزه در هفتم اکتبر در آلمان افزایش یافته است.

استفن هبزترایت، سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: نزدیک به 5 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که حق دارند از آن‌ها محافظت شود.

از سوی دیگر ائتلاف علیه اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمانان (CLAIM) مستقر در برلین هفته گذشته نسبت به افزایش نژادپرستی ضد مسلمانان در بحبوحه تشدید درگیری اسرائیل و فلسطین در غزه هشدار داد.

این ائتلاف اعلام کرد: ما شاهد تشدید نژادپرستی ضد مسلمانان در آلمان هستیم. این چیزی است که همه ما باید نگران آن باشیم و باید جدی گرفته شود. ما نباید اجازه دهیم مواضع غیرانسانی بیش از این عادی شود و در نتیجه انسجام اجتماعی به خطر بیفتد. همه مردم باید در مقابل خشونت‌ها و تهدیدهای نژادپرستانه، یهودی‌ستیزانه و دیگر خشونت‌های غیرانسانی محافظت شوند.

CLAIM تنها در دو هفته و نیم گذشته 53 مورد تهدید علیه مسلمانان، خشونت و تبعیض از جمله 10 حمله به مساجد.را ثبت کرده است. 

کارشناسان معتقدند که احتمالاً تعداد زیادی از حوادث علیه مسلمانان گزارش یا هنوز یا ثبت نشده است، به عنوان مثال، این امر در مورد سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند.

CLAIM خواستار اقدامات گسترده برای مبارزه با نژادپرستی ضد مسلمانان و محافظت از افراد آسیب‌دیده شد و اعلام کرد: مبارزه با نژادپرستی ضد اسلامی، یهودستیزی و دیگر ایدئولوژی‌های غیرانسانی برای دموکراسی ما و انسجام جامعه حیاتی‌تر از همیشه است. به گفته این سازمان غیردولتی، نیاز به اقدام فوری برای مقابله با این پدیده‌ها شدید است.

هر سال پلیس آلمان صدها حمله به مسلمانان و مراکز اسلامی در این کشور را ثبت می‌کند. با وجود این نیروهای امنیتی و پلیس فدرال ادعا می‌کنند که این حملات صرفاً با انگیزه اسلام‌هراسی انجام نمی‌شود و نباید نگران افزایش این حملات بود.

بر اساس گزارش یک سازمان اسلامی در آلمان، سال گذشته حداقل ۳۵ مسجد در این کشور مورد حمله قرار گرفت که اکثر این حملات با انگیزه ضد مسلمانان و افراط‌گرایی راست در این کشور انجام شده است.

انتهای پیام
captcha