از حملات پهبادی به مراکز حساس رژیم صهیونیستی تا شهادت دو فرمانده مقاومت
کد خبر: 4180373
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

از حملات پهبادی به مراکز حساس رژیم صهیونیستی تا شهادت دو فرمانده مقاومت

برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض در یکشنبه آینده، حملات پهبادی یمن به مراکز حساس رژیم صهیونیستی و حملات موشکی مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا و شهادت دو فرمانده مقاومت در کرانه باختری از جمله تازه‌ترین تحولات غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، امروز دوشنبه یک ماه از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران بی‌وقفه این منطقه گذشته است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون 10 هزار و 22  فلسطینی از جمله چهار هزار و 104  کودک به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: در حالی که بمباران این نوار غزه وارد سی و یکمین روز خود شده است، یک نشست اضطراری در یکشنبه هفته آینده در ریاض پایتخت عربستان برای بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کند.

این نشست به دعوت عربستان سعودی به عنوان رئیس کنونی اجلاس سران در دوازدهم نوامبر برگزار می‌شود.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در هجدهم اکتبر گذشته نشستی را درباره غزه برگزار کرده و خواستار ایجاد فوری آتش‌بس شده بودند که به نتیجه‌ای نرسید.

صنعاء: حملات پهبادی به اسرائیل

نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در ساعات گذشته جمعی از پهبادهای خود را به اهداف مختلف و حساس دشمن صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فرستاد که نتیجه آن توقف تحرکات دشمن در پایگاه‌ها و فرودگاه‌های مورد هدف برای چندین ساعت بوده است.

از اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض تا حملات پهپادی یمن به مراکز حساس رژیم صهیونیستی/آماده انتشار

در این بیانیه آمده که نیروهای مسلح یمن به ادامه عملیات نظامی منحصر به فرد خود علیه اسرائیل به منظور حمایت از مظلومیت ملت فلسطین ادامه می‌دهند.

قدرت بمب‌های ریخته شده روی غزه سه برابر بمب هسته‌ای بر هیروشیما

اسامه حمدان، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین تأیید کرد که از آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مقدار مواد منفجره‌ای که بر این منطقه ریخته شده سه برابر مخرب‌تر از بمب ریخته شده بر هیروشیما بوده است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی از بیروت پایتخت لبنان گفت: اسرائیل بیش از 35 هزار تن مواد منفجره بر روی غزه انداخت (برای مقایسه، قدرت بمب اتمی که ایالات متحده روی هیروشیما انداخت، حدود 12 هزار تن بود).

حمدان همچنین از مقام‌های سازمان ملل خواست تا از بیمارستان‌های نوار غزه بازدید کنند تا دروغ رژیم صهیونیستی درباره استفاده از بیمارستان‌ها توسط حماس برای پرتاب موشک مشخص شود.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه هم امروز گفت: اشغالگران مستقیما تنها بیمارستان سلامت روان در نوار غزه را هدف قرار داد و بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی را نیز  بمباران کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه هدف قرار دادن مستقیم نانوایی‌ها منجر به بحران بزرگی در تأمین غذا برای مردم شده است، از همه طرف‌ها خواست برای ایجاد یک کریدور انسان دوستانه امن برای اطمینان از عبور کمک‌ها تلاش کنند.

شلیک 8500 به سرزمین‌های اشغالی

در همین حال رسانه‌های رژیم اشغالگر اعلام کردند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی فلسطینی‌ها، هشت هزار و 500 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

طرح اضافی رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی

رسانه‌های عبری زبان نیز امشب گفتند، دفتر یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گالانت با طرح‌های اضافی برای عملیات زمینی در غزه موافقت کرده است.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل نوشت که ارتش این رژیم، نگران است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با فشار آمریکا برای کاهش درگیری‌ها قبل از دستیابی به اهداف مواجه شود. این روزنامه نوشت که آمریکا در حال تشدید فشار بر اسرائیل برای کاهش بمباران نوار غزه است.

انهدام 27 دستگاه خودروی نظامی اسرائیل در 48 ساعت

ابوعبیده، سخنگوی کتائب القسام هم امشب اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی در 48 ساعت گذشته 27 دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را به طور کلی یا جزئی تخریب کردند.

وی افزود: رزمندگان القسام با ده‌ها فروند خمپاره نیروهای مهاجم را قلع و قمع کردند و درگیری مستقیم با نظامیان دشمن آن‌ها را متحمل خسارات جانی و تجهیزاتی کردند.

هشدار به کشورهای اعزام‌کننده مزدور به سرزمین‌های اشغالی

دفتر اطلاع‌رساانی دولت فلسطین در غزه نیز امروز به کشورهایی که نیروهای مزدور را برای جنگ در صف ارتش رژیم اشغالگر اعزام کرده‌اند، هشدار داد و گفت: این کشورها مسئول ارتکاب جرایم علیه غیرنظامیان هستند.

حملات موشکی مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا

همچنین مقاومت اسلامی عراق خبر داد که امروز دوشنبه، چهار پایگاه آمریکا را در سوریه و عراق، شش بار مورد هدف قرار داده است.

از اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض تا حملات پهپادی یمن به مراکز حساس رژیم صهیونیستی/آماده انتشار

در این بیانیه آمده است: پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق امروز هدف سه نوبت حمله قرار گرفت و هر کدام از پایگاه‌های نزدیک به فرودگاه اربیل در شمال عراق، تل البیدر در شمال سوریه و التنف در جنوب سوریه هم یک مرتبه هدف گرفته شد.

مقاومت عراق تأکید کرد که این حملات با سلاح مناسب انجام شده و به اهداف خود اصابت کرده است.

مقاومت عراق در پاسخ به تداوم تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه و حمایت‌های آمریکا از این حملات تأکید کرده که پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را هدف می‌گیرد.

شهادت 2 رزمنده حزب‌الله

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که دو رزمنده دیگر این جنبش از شهرهای مرکبا و حام در جنوب لبنان در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

از اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض تا حملات پهپادی یمن به مراکز حساس رژیم صهیونیستی/آماده انتشار

شهادت 2 فرمانده مقاومت در کرانه باختری

عزالدین عواد، فرمانده گردان‌های القسام در طولکرم و جهاد مهراج شحاده، فرمانده گردان‌های واکنش سریع وابسته به گردان‌های الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح در این منطقه در تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت خودروی آن‌ها در طولکرم به شهادت رسیدند.

از اجلاس سران همکاری اسلامی در ریاض تا حملات پهپادی یمن به مراکز حساس رژیم صهیونیستی/آماده انتشار

هلاکت نظامی صهیونیست در عملیات استشهادی قدس

پلیس رژیم صهیونیستی خبر داد یکی از نظامیان این رژیم که نظامی زن از نیروهای گارد مرزی بود و در عملیات استشهادی صبح امروز یک نوجوان 15 ساله فلسطینی در قدس مجروح شده بود، به دلیل شدت جراحات کشته شد.

انتهای پیام
captcha