مردمی‌‌سازی علم و فناوری رمز موفقیت در کشور است
کد خبر: 4180409
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

مردمی‌‌سازی علم و فناوری رمز موفقیت در کشور است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی، مردمی‌سازی علم و فناوری را رمز موفقیت در کشور برشمرد و گفت: جوامع پیشرفته در سایه مردمی‌سازی علم و فناوری به پیشرفت‌های مناسبی دست یافته‌اند و ما نیز باید مردم را به سمت تولید علم و فناوری هدایت کنیم.

ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ پاسدار نادر ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، امروز، 16 آبان‌ماه، در آیین برگزاری دومین جشنواره رویداد علمی هسته‌های مسئله محور در اهر، مردمی‌سازی علم و فناوری را رمز موفقیت در کشور برشمرد و گفت: جوامع پیشرفته در سایه مردمی‌سازی علم و فناوری به پیشرفت‌های مناسبی دست یافته‌اند و ما نیز باید مردم را به سمت تولید علم و فناوری هدایت کنیم و با مشوق‌هایی، سرمایه‌گذاری‌های مردم را به سمت تولید علم و فناوری سوق دهیم.

وی با اشاره به ارتقای سطوح علم و دانش در دانشگاه‌های جهان، از مسئولان دانشگاهیان و مراکز عالی خواست هرچه سریعتر حوزه علم و دانش را به نسل پنجم که دانشگاه‌های مکتب ساز و تمدن ساز هستند سوق دهند، چرا که دانشگاه محل تولید ثروت است و باید محوریت دانش در دانشگاه‌ها به سمت محوریت فناوری هدایت شود. 

ارسلانی در ادامه به محوریت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: در تحقق اهداف انقلاب اسلامی ۵ محور بیان شده که مهم‌ترین موضوع تمدن سازی نوین اسلامی است و برای ساختن تمدن نوین اسلامی باید به سمت علم و فناوری حرکت کنیم و گفتمان ۱۰ سال آینده نیز گفتمان علم و فناوری است که می‌توان با تسلط به این گفتمان اندیشه‌ها و تفکرات خود را به صورت واضح انتقال داد.  

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، نیز در این مراسم ضمن تأکید بر حمایت از طرح‌های علمی و پژوهشی جوانان نخبه شهرستان از مسئولان خواست با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و اعطای تسهیلات به طرح‌های علمی و پژوهشی، راه را برای تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه فراهم نمایند.

وی اقتدار و توانمندی یک کشور را منوط به ارتقای سطح علمی و دانش جامعه برشمرد و افزود: امروز زندگی انسان‌ها با تکنولوژی و علم آمیخته شده است و در این راستا جامعه‌ای توانمند و موفق است که به علم و دانش روز مجهز باشد. 

حاجی‌زاده، ایران را جزو کشورهای پیشرفته در زمینه علمی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و غیره عنوان کرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی، رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و وجود نخبگان و دانشمندان هم اکنون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و خصوصاً نظامی به حدی پیشرفت کرده‌اند که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند. 

امام جمعه اهر، در ادامه رمز موفقیت در کارهای علمی و پژوهشی را حفظ روحیه جهادی و انقلابی برشمرد و خواستار توجه ویژه به این امر شد.  

اسدالله شفیع‌زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در این مراسم همکاری مراکز علمی و نظامی را در ایجاد پیشرفت علمی و پژوهشی بسیار مهم برشمرد و گفت: دانش در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و جمع آوری دانش نیز در نهادهای نظامی و نهادهای ذیل نظامی صورت می‌گیرد و این هر ۲ مکمل هم هستند.

انتهای پیام
captcha