دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص)؛ میزبان مسابقات قرآن دانشجویان ارتش
کد خبر: 4180528
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص)؛ میزبان مسابقات قرآن دانشجویان ارتش

مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های آجا، 18 آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه‌ خاتم‌الانبیا با حضور دانشجویانی از دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های آجا

سرگرد علی سعیدی، مسئول قرآن و عترت دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن دانشجویانِ دانشگاه‌های آجا، در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن در اجزاء یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء، کل، اذان و مفاهیم (به صورت کتبی و بر اساس تفسیر نمونه جزء 25) روز پنجشنبه، 18 آبان‌‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، رقابت‌ها در رشته قرائت تحقیق به صورت تقلیدی و بر اساس انتخاب دو فراز از استاد محمدصدیق منشاوی و استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد انجام می‌شود، افزود: در این دوره از مسابقات دانشجویانِ برگزیده دانشگاه‌‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، دانشگاه هوایی شهید ستاری، دانشگاه افسری امام علی(ع)، دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر، دانشگاه فارابی و دانشگاه علوم پزشکی با هم به رقابت خواهند پرداخت.  

سعیدی اضافه کرد: قضاوت این دوره از رقابت‌ها را داوران ملی و بین‌المللی همچون محمدحسن موحدی، احمد برزگر، سعید حاجیان، سیدمحمدهادی قاسمی، کریم دولتی، علی‌ا‌کبر ناری ابیانه، مجتبی قدبیگی، وحید خزایی، محسن قاسمی و محمد ضرغام بر عهده دارند.

مسئول قرآن و عترت دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در ادامه در مورد تفاوت‌های این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آمادگی با کیفیت‌تر متسابقان در دانشگاه‌های ارتش، ارتقاء جوایز نسبت به سال گذشته و اجرای قرائت تحقیق به صورت تقلیدی از جمله مهم‌ترین نوآوری‌های این دوره از مسابقات است.

وی در پایان تصریح کرد: امید است با برگزاری مسابقات قرآن شاهد نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی و تربیت دانشجویان آجا به عنوان فرماندهان قرآنی آینده کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha