از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف صهیونیست‌ها به شکست در 7 اکتبر
کد خبر: 4180583
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴
آخرین تحولات فلسطین؛

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف صهیونیست‌ها به شکست در 7 اکتبر

گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان غزه، اشدود را با موشک‌های خود هدف قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) از حمله موشکی به اشدود در اراضی اشغالی خبر داد.

گردان‌های قسام اعلام کرد که حمله موشکی به اشدود در واکنش به هدف قرارگرفتن غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

در نتیجه این موشک‌باران، آژیر هشدار در اشدود و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

علاوه بر این گردان‌های قسام از انهدام دو دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه الشاطی به وسیله راکت یاسین ۱۰۵ و بمب‌های دستی خبر داد.

یک دستگاه تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در منطقه الزراعه واقع در شمال بیت حانون منهدم شد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مبارزان مقاومت توانسته‌اند با حملات خمپاره‌ای سنگین از پیش‌روی نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس ممانعت به عمل آورند.

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف به شکست در 7 اکتبر

انصارالله یمن: زمان هدف قراردادن فلسطین به سرآمده است

علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، ضمن تبریک عملیات موفق نیروهای صنعا به عمق رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: زمان هدف قرار دادن فلسطین به سر آمده است و این را باید دشمن اسرائیلی و آمریکا بدانند.

وی افزود: پیام‌های نظامی فرامرزی به مثابه پیامی به آمریکاست که باید از هدف قرار دادن فلسطین دست بردارد.

القحوم با اشاره به شکایت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درباره حمله یمنی‌ها بیان کرد: شکایات دشمن نزد سازمان ملل اهمیتی ندارد این نشان دهنده ترس دشمن از عملیات یمنی هاست.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: دشمن صهیونیست باید بداند که زوالش حتمی است. شکایت دشمن نشان دهنده آزاردهنده بودن عملیات نظامی یمن و بازدارندگی برای توقف جنایات علیه فلسطینی‌هاست. ما به دنبال آن هستیم که دشمن در شرایطی قرار بگیرد تا از جنایات خود علیه فلسطینی‌ها دست بردارند.

هر ۱۰ دقیقه یک کودک شهید می‌شود + فیلم

به گزارش الجزیره، بر اساس آمار آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد، به واسطه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه، به طور متوسط هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در این منطقه شهید می‌شود.

وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز آخرین آمار شهدای کودک در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را چهار هزار و ۲۳۷ کودک اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این کودکان اغلب حین حملات خواب بودند و اکنون در خواب ابدی آرمیده‌اند.

آنروا اعلام کرد: حفاظت از غیرنظامیان در جنگ غره نه یک آرزو یا یک هدف ایده‌آل، بلکه یک وظیفه و تعهد در قبال بشریت است.

این سازمان همچنین بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در هر مکانی تاکید کرد.

پیش از این نیز سازمان یونیسف، صندوق اسکان سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که ۶۷ درصد از شهیدان حملات رژیم اسرائیل به غزه را کودکان تشکیل می‌دهند.

این چهار نهاد اعلام کردند: روزانه ۴۲۰ کودک شهید شده‌اند و برخی از آنها را شیرخواره‌هایی تشکیل می‌دادند که زمان زیادی از زندگی آنها نمی‌گذشت و این آمار در هر لحظه رو به افزایش است.

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف به شکست در 7 اکتبر

اعتراف فرمانده صهیونیست: اکتبر شکست خوردیم

یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در نبرد هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) طوفان الاقصی و همچنین خسارت‌های سنگین این نبرد اعتراف کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرد: ما هفتم اکتبر شکست خوردیم. درحال حاضر نیز وارد یک نبرد دشوار شده‌ایم که هزینه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

در همین راستا، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در جریان کمیته امور خارجه و امنیت پارلمان رژیم اشغالگر، اظهار داشت: من و رئیس ستاد ارتش پیشنهاد حمله در شمال را مطرح کردیم اما با نظر ما مخالفت شد.

تاکنون شماری از سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی و امنیتی و ناتوانی دستگاه های این رژیم در پیش بینی احتمال عملیات مقاومت فلسطین با عنوان طوفان الاقصی اعتراف کرده اند.

راهپیمایی پزشکان پاکستانی در حمایت از فلسطین+فیلم

پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های شهر «کراچی» در پاکستان امروز در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه بمباران بیمارستان‌ها راهپیمایی کرده و با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کردند.

راهپیمایی همبستگی با مردم مظلوم غزه و حمایت از کادر درمان و پزشکان فلسطین امروز به اهتمام جماعت اسلامی و اتحادیه پزشکان و پرستاران کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد.

پزشکان و پرستاران پاکستانی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا فلسطین»، جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه به ویژه بمباران‌های مرگبار علیه مراکز درمانی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با شعارهای آزادی فلسطین و آتش‌بس، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه ابراز داشتند.

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف به شکست در 7 اکتبر

حمایت اتحادیه‌های کارگری انگلیس از آتش‌بس غزه

رؤسای سه اتحادیه بزرگ کارگری در انگلیس که میلیون‌ها نفر از کارکنان اصناف و مشاغل عمومی در این کشور را نمایندگی می‌کنند از برقراری آتش‌بس فوری و توقف کشتار فلسطینیان در غزه حمایت کردند.

میک لینچ رئیس اتحادیه سراسری کارگران راه آهن، دریانوردی و حمل و نقل، مت رک دبیرکل اتحادیه آتش‌نشانان و دنیل کبد رئیس اتحادیه ملی آموزش انگلیس روز سه‌شنبه با صدور پیام ویدیویی مشترک اعلام کردند که برای حمایت از صلح و آتش‌بس در غزه، در تظاهرات حامیان فلسطین در روز شنبه آتی شرکت خواهند کرد.

حامیان فلسطین تاکنون چندین تظاهرات گسترده در انگلیس برگزار کرده‌ و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده‌اند.

شنبه هفته پیش طبق آمارها نیم میلیون فعال ضد صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. این هفته نیز بر اساس گزارش‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در میدان ترافلگار تجمع و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کردند.

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف به شکست در 7 اکتبر

ایهود باراک: اسرائیل در غزه فرصت زیادی ندارد

ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با نشریه پولیتیکو گفت که اسرائیل تنها چند هفته برای جنگ با حماس فرصت دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل ممکن است در حال برنامه ریزی برای یک جنگ طولانی و دشوار باشد، اما ایهود باراک، نخست وزیر سابق این رژیم نگران هزینه‌های جنگ و هجمه‌های مربوط به افکار عمومی در سطح جهان است.

باراک که در سمت رئیس نیروهای نظامی اسرائیل نیز فعالیت کرده است، در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه پولیتیکو گفت که ممکن است یک نیروی چند ملیتی از کشورهای عربی برای کنترل نوار غزه تشکیل شود.

ایهود باراک در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ همچنین در پست نخست وزیر اسرائیل حضور داشته است. این مقام سابق صهیونیست هشدار داد که حمایت جهانیان نسبت به حملات هفتم اکتبر از اسرائیل در حال کاهش است و افکار عمومی علیه اسرائیل شده است.

وی گفت: ازسرگیری راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک برای تشکیل کشور مستقل فلسطین دور از انتظار است.

از حمله موشکی مقاومت به اشدود تا اعتراف به شکست در 7 اکتبر

روزنامه صهیونیست خطاب به  نتانیاهو: فقط برو

روزنامه صهیونیستی هاآرتص خواستار کناره‌گیری نخست وزیر رژیم اشغالگر از سمتش به دلیل رفتار نامناسب در دوره جنگ و مسوولیت وی در شکست سنگین در مقابل مقاومت فلسطین شد.

این روزنامه در سرمقاله خود تحت عنوان «فقط برو، نتانیاهو» نوشت: بهایی که اسرائیل برای تداوم فعالیت کابینه نتانیاهو خواهد پرداخت، بسیار بالاست.

این روزنامه افزود: هیچ توضیح منطقی برای اظهارات نخست وزیر در سخت ترین لحظات وجود ندارد. نتانیاهو مانند عقرب در داستان عقرب و قورباغه است؛ این طبیعت اوست.

هاآرتص همچنین نوشت: واضح است که ۱۴۰۰ کشته برای او کافی نبود، ۲۴۰ گروگان (اسرای صهیونیستی در غزه) هیچ تأثیری بر او نداشت، هزاران اسرائیلی آواره شدند و با این وجود او به همان شکل باقی ماند.

این روزنامه نوشت: نتانیاهو مثل همیشه تحریک می‌کند، فقط به خودش فکر می‌کند، از موقعیتش دفاع می‌کند و فقط نگران آینده خودش است.

این روزنامه اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم که او در قدرت باقی بماند. نظام سیاسی باید راهی برای پایان دادن به حکومت بدخواهانه نتانیاهو بیابد. بهایی که اسرائیل برای ادامه کار کابینه او خواهد پرداخت بسیار بالا و سنگین است.

انتهای پیام
captcha