فعالیت بیش از ۳۰۰ گروه تبلیغی در عرصه فِرَق و ادیان
کد خبر: 4180768
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد:

فعالیت بیش از ۳۰۰ گروه تبلیغی در عرصه فِرَق و ادیان

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: هم اکنون بیش از ۷۰۰ گروه تبلیغی در حوزه مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، بیش از ۳۰۰ گروه تبلیغی در عرصه فِرَق و ادیان فعالیت می‌کنند.

حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عصر امروز، ۱۷ آبان در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه هندوستان شرکت کننده در دوره کوتاه‌مدت جامعه المصطفی در سخنانی با اشاره به اینکه حوزه علمیه طرح‌های مختلفی دارد که می‌توان در کشور‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد، افزود: در عرصه تبلیغ ۷۶ طرح عملیاتی داریم که در حوزه‌های علمیه سراسر ایران درحال اجرا هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به طرح هجرت، امین، جامعه مبلغان کشور، مسجد تراز و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش دوم فعالیت‌ها در حوزه تبلیغ برنامه‌های آموزشی است، اظهار کرد: ۵۴ رشته و گرایش در مدارس حوزوی به تبلیغ اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر آموزش‌های تبلیغ به صورت کوتاه‌مدت است، افزود: در این راستا ۴۲۰ دوره آموزشی و مهارتی متناسب با کارویژه‌های حوزه و روحانیت طراحی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه بخشی دیگر فعالیت‌ها به صورت مطالعاتی و تحقیقی است، تصریح کرد: در روش‌های تبلیغ ۶۷ عنوان کتاب چاپ شده است.

وی از ماهنامه مبلغان یاد کرد و گفت: این ماهنامه ویژه مبلغین فعال در مساجد است و ماهنامه‌ها و مجلات محتوایی دیگری ویژه خانواده‌های مبلغان، مربیان طرح امین، جریان‌های سیاسی و پاسخگویی به شبهات نیز وجود دارد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه در ۱۱ استان مرکز تبلیغ مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: حدود ۳۲ هزار مبلّغ در سطح کشور فعالیت دارند که شامل طرح‌های مختلفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش فعالیت ما در حوزه تبلیغ، سیاست‌گذاری است که در دوره مدیریت آیت‌الله اعرافی با ارائه برنامه‌های متعدد مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی توانسته‌ایم گام‌های بلندی در این عرصه برداریم.

انتهای پیام
captcha