از انهدام خودروهای زرهی صهیونیست‌ها تا تخریب کامل ۵۹ مسجد در غزه
کد خبر: 4180864
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
آخرین تحولات فلسطین؛

از انهدام خودروهای زرهی صهیونیست‌ها تا تخریب کامل ۵۹ مسجد در غزه

خسارات وارد شده به نیروهای رژیم صهیونیستی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین روز به روز افزایش می‌یابد. بر اساس آخرین‌ گزارش‌ها تاکنون بیش از صد خودروی متعلق به صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، با گذشت بیش از یک ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی، درگیری‌ها میان مقاومت فلسطینی با اشغالگران صهیونیست ادامه دارد. در این میان جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران هوایی غزه باعث شده که وضعیت انسانی در این منطقه روز به روز بحرانی‌تر شود.

هدف قرار گرفتن بیش از 100 خودروی زرهی در جریان نبرد با اشغالگران

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد: رزمندگان ما همچنان به ایستادگی در برابر تجاوزات دشمن در تمام محورها ادامه می‌دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابوعبیده با انتشار یک فایل ویدئویی تاکید کرد رزمندگان گردان‌های قسام در جریان نبرد با دشمن تاکنون 136 مورد از تجهیزات زرهی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده که منجر به تخریب جزئی و کلی آنها شده است و اشغالگران از مواجهه مستقیم با رزمندگان قسام خودداری می‌کنند.

وی افزود تک تیراندازان همچنان به هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر ادامه داده و توپخانه‌ها نیز استحکامات دشمن را مورد حمله قرار می‌دهند، علاوه بر آن کماندوهای قسام طی عملیات‌هایی به پشت خطوط دشمن نیز نفوذ کرده‌اند.

از هدف قرار دادن صد زره پوش صهیونیست تا حمایت اردوغان از فلسطین

ابوعبیده ادامه داد پرونده اسرا همچنان در دستور کار قرار دارد و تنها راه توافق برای آزادی کامل یا جزیی آنان است. این در حالی است که اشغالگران برای تمام تلاش‌ها جهت آزادی اسرا مانع تراشی کرده و زندگی آنها را در خطر قرار می‌دهند.

ابوعبیده گفت: شجاعت مقاومت در نبرد برای تمام عرب‌ها و مسلمانان جهان افتخار آمیز بوده و ما بخشی از عظمت رزمندگان خود را به نمایش گذاشته‌ایم.

معاون نخست وزیر بلژیک خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

ترا دی ساتر معاون نخست وزیر بلژیک خواستار اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی و تحقیق در مورد بمباران بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های آوارگان نوار غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین دی ساتر در گفتگو با روزنامه نیوسبلاد گفت: زمان تحریم اسرائیل فرا رسیده، ریختن بمب روی غزه اقدامی غیر انسانی است، کاملاً روشن است که خواسته‌های بین‌المللی به ویژه در خصوص برقراری آتش بس برای اسرائیل هیچ اهمیتی ندارد.

دی ساتر افزود اتحادیه اروپا باید فوراً توافق شراکت با رژیم صهیونیستی را تعلیق نموده که هدف آن بهبود روابط اقتصادی و سیاسی است.

در بخش دیگری از اظهارات این سیاستمدار بلژیکی آمده است باید واردات محصولات اراضی اشغالی فلسطین متوقف شده و از ورود شهرک نشینانی که اقدامات خشونت آمیز انجام داده و همچنین سیاسیون و نظامیانی که مسئول ارتکاب جنایت جنگی هستند به اتحادیه اروپا جلوگیری شود.

وی ادامه داد بلژیک باید بودجه دادگاه جنایات بین‌المللی لاهه را افزایش دهد تا تحقیقاتی در مورد بمباران علیه غزه انجام شود.

نابودی 60 درصد از مشاغل غزه در پی حملات اشغالگران

سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 60 درصد مشاغل نابود شده و همین مسئله وخامت شرایط اقتصادی این منطقه را که از سال‌ها پیش محاصره شده افزایش داده است.

این سازمان بین‌المللی در اولین ارزیابی خود از تاثیر حمله زمینی و بمباران‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه پس از عملیات طوفان الاقصی که از 7 اکتبر آغاز شده تاکید کرد خسارت‌های این جنگ سبب شده 182 هزار شغل در نوار غزه نابود شود.

از هدف قرار دادن صد زره پوش صهیونیست تا حمایت اردوغان از فلسطین

در همین رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از رُبا جرادات رئیس منطقه‌ای کشورهای عربی در سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد: ارزیابی‌های اولیه از پیامدهای بحران غم‌انگیز کنونی بر بازار کار فلسطین حاکی از نتایج بسیار نگران کننده است و ادامه درگیری تنها بر عمق آن می‌افزاید.

وی افزود: این بحران در سال‌های آینده تاثیرات زیادی بر مشاغل و شرکت‌ها خواهد داشت.

این در شرایطی است که حتی پیش از آغاز تجاوز کنونی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره نوار غزه نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری ساکن در این منطقه ساحلی زیر خط فقر زندگی می‌کردند.

تخریب بیش از 59 مسجد در حملات هوایی اسرائیل به غزه

بنا بر اعلام مقامات غزه، حملات هوایی روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی به دو مسجد در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه آسیب رساند و تعداد مساجدی که به طور کامل در درگیری کنونی تخریب شده به 59 مسجد و مساجدی که به صورت جزئی‌تر آسیب دیده‌اند به 136 عدد رسید.

اکرامی المدلل، سخنگوی وزارت اوقاف در نوار غزه، گفت: اسرائیل همچنین سومین مسجد در غزه به نام مسجد الصحوه را هدف قرار داد و تعداد کل مساجد کاملا تخریب شده را به 59 مسجد رساند.

از هدف قرار دادن صد زره پوش صهیونیست تا حمایت اردوغان از فلسطین

سخنگوی وزارت اوقاف در نوار غزه به آناتولی گفت: هواپیماهای اسرائیلی مسجد الصحوه در خان یونس و همچنین مساجد خالد بن الولید و الاخلاس را به طور کامل ویران کردند.

وی افزود: از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در 7 اکتبر، تعداد مساجد کاملا تخریب شده به 59 مسجد افزایش یافته است، علاوه بر این، در سطوح مختلفی به 136 مسجد و سه کلیسا خسارات وارد شده است.

اردوغان مسلمانان را به اتحاد علیه کشتار کودکان در غزه دعوت کرد

به گزارش دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه در یک سخنرانی در تاشکند ازبکستان انتقاد خود را از اسرائیل و غرب در بحبوحه درگیری‌های فلسطین و اسرائیل تکرار کرد.

اردوغان از جهان اسلام خواست برای توقف کشتار در غزه اقدام کنند و گفت: مسلمانان اگر حالا صدای خود را بلند نکنند، چه زمانی این کار را خواهند کرد؟

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که جهان با یک گروه متعصب مواجه است که حتی کشتار کودکان را مشروعیت می‌بخشد.

از هدف قرار دادن صد زره پوش صهیونیست تا حمایت اردوغان از فلسطین

اردوغان با یادآوری تجمع رهبران جهان در سال 2015 پس از حمله به نشریه فرانسوی شارلی ابدو، گفت که آنها با کشته شدن 25 نفر تشکیل جلسه دادند، اما پس از کشته شدن 10 هزار نفر در غزه سکوت کردند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون حداقل 10569 فلسطینی از جمله 4324 کودک و 2823 زن کشته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha