تشدید بمباران بیمارستان‌های غزه/ درخواست نهادهای بین‌المللی برای توقف حمله به مراکز عبادی
کد خبر: 4180905
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تحولات سی‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی»

تشدید بمباران بیمارستان‌های غزه/ درخواست نهادهای بین‌المللی برای توقف حمله به مراکز عبادی

رژیم صهیونیستی بامداد امروز، 19 آبان‌ماه، با ادامه حملات هوایی به مناطق مختلف غزه تعدادی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های این منطقه از جمله بیمارستان‌های «الشفاء»، «الرنتیسی» و «العوده» را هدف قرار داد که 6 فلسطینی در بمباران بیمارستان الشفاء به شهادت رسیدند.

از حمله به بیمارستان الشفا تا درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای محافظت از جان نظامیان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست رخ داده است.

این در حالی است که کاخ سفید دیروز اعلام کرد که اسرائیل با آتش‌بس به مدت چهار ساعت در روز در شمال نوار غزه از امروز موافقت کرده است.

براساس پایگاه خبری «الجزیره»، بایدن در این باره اذعان کرد که این اقدام به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود.
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش‌بسی در غزه برقرار نخواهد شد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی نیز آتش‌بس را تکذیب و اعلام کرد: تنها با وقفه‌های تاکتیکی در حملات به دلایل بشردوستانه موافقت کرده است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تعداد شهدا از آغاز جنگ به 10812 نفر شامل 4412 کودک، 2918 زن و حدود 27000 مجروح رسیده است.

6 شهید در بمباران بیمارستان الشفاء

به گزارش الجزیره، مدیر مجتمع پزشکی الشفاء از بمباران این بیمارستان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. به گفته وی در بمباران بیمارستان الشفاء در مرکز غزه دست‌کم ۶ نفر به شهادت رسیده‌اند.

مدیر مجتمع پزشکی الشفاء همچنین خواهان بازدید سازمان‌های جهانی و بین‌المللی از این بیمارستان شد تا واقعیت موجود را با چشمان خود ببینند.

 وی تأکید کرد: تمام بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه از کار افتاده است و ورود ۳ کامیون امدادی به هیچ وجه کافی نیست و به ورود لوازم به صورت شبانه روزی نیاز داریم.

بمباران بیمارستان کودکان «الرنتیسی» غزه

رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز بیمارستان کودکان الرنتیسی را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.
 
به گزارش العالم، مدیر بیمارستان کودکان الرنتیسی غزه اعلام کرد: این بیمارستان هدف حمله مستقیم رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
 
این مسئول بیمارستانی افزود: درپی حمله به این بیمارستان، آتش‌سوزی در زیرزمین بیمارستان روی داده است.
 
هنوز آماری از شهدا یا زخمی‌های این حمله گزارش نشده است.

به گزارش المیادین، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی امروز همچنین، بیمارستان «العوده» در منطقه «تل الزعتر» در شمال نوار غزه را نیز بمباران کرد.
 
مدیر بیمارستان العوده اعلام کرد که به دلیل بمباران بیمارستان آسیب زیادی دیده است و برای ادامه ارائه خدمات پزشکی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
 
مدیر بیمارستان العوده غزه همچنین افزود: «بمباران رژیم صهیونیستی باعث مجروح شدن تعدادی از کارکنان ما و خسارت قابل توجهی به تأسیسات بیمارستان شد».

درخواست دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه برای توقف حمله به مراکز عبادی

به گزارش خبرگزاری مستقل فلسطین، دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل ده‌ها مرکز عبادی از جمله مساجد و کلیساها را در راستای حملات مستمر خود به نوار غزه برای دومین ماه متوالی هدف قرار داده که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین جنگ است.
 
در این بیانیه آمده است: از ابتدای حملات اسرائیل به نوار غزه 66 مسجد به طور کامل تخریب شده و  146 مسجد نیز آسیب دیده‌اند. این تعداد حدود 20 درصد از کل مساجد نوار غزه را تشکیل می‌دهد، علاوه بر این، 3 کلیسای تاریخی نیز در مناطق مختلف بر اثر بمباران آسیب دیده‌اند. 
تشدید بمباران بیمارستان‌های غزه/ درخواست نهادهای بین‌المللی برای توقف حمله به مراکز عبادی
 به گفته این سازمان، حمله به اماکن عبادی نقض آشکار قوانین بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است که به صراحت بر حق آزادی مذهب، عقیده و ممنوعیت حمله به اماکن عبادی تأکید دارد. 

دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه که مقر آن در «ژنو» سوئیس قرار دارد، از سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه آزادی مذاهب و اعتقادات در این سازمان خواست تا به مسئولیت  خود در قبال حفاظت از اماکن عبادی و مقدس در نوار غزه و بقیه سرزمین‌های فلسطینی عمل کند چرا که  اقدامات اسرائیل در شمار جنایت‌های جنگی قرار می‌گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر محافظت از جان غیرنظامیان را خواستار شد

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد: اسرائیل هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آمبولانسی که اخیراً هدف قرار داده بود، به انتقال مبارزان فلسطینی اختصاص داشته، ارائه نکرده است.

 این دیده‌بان تصریح کرد: ما چیزی برای تأیید ادعای آنها مبنی بر اینکه مقر فرماندهی حماس در زیر بیمارستان الشفاء قرار دارد، نیافتیم.

دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد: رهبران جهان باید از اسرائیل بخواهند که از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت کند و حملات غیرقانونی انجام ندهد.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده‌اند.

انتهای پیام
captcha