تحقیق و پژوهش، پایه و اساس طلبگی است
کد خبر: 4180947
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

تحقیق و پژوهش، پایه و اساس طلبگی است

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد پژوهش را مسئله اساسی و بنیادین حوزه‌های علمیه و ریشه تمام فعالیت‌های کسوت طلبگی دانست.

تحقیق و پژوهش، پایه و اساس طلبگی استبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، لیلا صالحی، معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع)، روز گذشته، 18 آبان ماه در نشست پژوهشی با طلاب مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد تصریح کرد: تحقیق، پژوهش و تولید علم یک مسئله اولویت‌دار و بنیادین حوزه‌های علمیه است و تمام فعالیت‌های طلاب و مبلغان باید براساس آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: به‌طور قطع جامعه‌ای پویا و سر زنده و از نظام علمی خوبی برخوردار خواهد شد که در عرصه پژوهش پا نهاده و تولید علم در آن اتفاق بیفتد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) تصریح کرد: داشتن روحیه کنجکاوی، تفکر، پرسشگری و حق‌جویی، خلاقیت، نقد به‌‌جا و کنشگری مناسب بزرگترین عامل برای حرکت در مسیر صحیح و رسالت طلبگی است که این روحیه‌ باید در طلاب تقویت شود.

صالحی گفت: در جامعه امروزی که دشمنان با بمباران شبهه، افکار جوانان را درگیر و مختل می‌کنند، طلاب و مبلغان باید از طریق پژوهش، تعمیق و تدبر در منابع عالی اسلامی پاسخگوی این شبهات باشند. 

انتهای پیام
captcha