کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق جنوبی غزه/ تأکید محمود عباس برای جدایی‌ناپذیر بودن غزه از فلسطین
کد خبر: 4180985
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق جنوبی غزه/ تأکید محمود عباس برای جدایی‌ناپذیر بودن غزه از فلسطین

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث کوچ اجباری صدها هزار نفر از اهالی نوار غزه به سمت مناطق جنوبی این باریکه شده است.

تصاویری از کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق جنوبی غزهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست نیوز، حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه در پی عملیات «طوفان الاقصی» باعث کوچ اجباری بیش از یک میلیون و 600 هزار تن از اهالی نوار غزه به سمت مناطق جنوبی این باریکه شده است.
 
در همین راستا، ینس لرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشست خبری هفتگی در دفتر ژنو اظهار داشت: سازمان ملل قادر به ارسال کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه نیست. اگر الان جهنمی روی زمین هست، در شمال نوار غزه است.
 
براساس گزارش آناتولی، لرکه اعلام کرد که امروز کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به جنوب غزه تحویل داده می‌شود و جمعیت متراکم در آن وجود دارد.

همچنین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز اوضاع نوار غزه برای ساکنان این منطقه را یک کابوس بی‌پایان توصیف کرد و خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای محافظت از غیرنظامی‌ها شد. 

درخواست ولیعهد عربستان برای توقف کوچاندن اجباری مسلمانان غزه 
 
پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز اجلاس سعودی ـ آفریقایی در ریاض، توقف کوچاندن اجباری مسلمانان غزه  را خوستار شد.
کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق جنوبی غزه/ تأکید محمود عباس برای جدایی‌ناپذیر بودن غزه از فلسطین
وی در ادامه نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم و بر ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک به این منطقه تأکید کرد.
 
محمد بن سلمان در ادامه تاکید کرد: عربستان و کشورهای آفریقایی همگی از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح و ثبات در منطقه حمایت می‌کنند.
 
محمود عباس: آماده اداره غزه در چارچوب یک راهکار سیاسی جامع هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت که این تشکیلات آماده است در صورت تحقق شروطی، مسئولیت سیاسی نوار غزه را در پایان این جنگ برعهده بگیرد.
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی و رهبر جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین، روز جمعه در مراسم سالروز مرگ یاسر عرفات در رام‌الله در کرانه غربی گفت که این تشکیلات آماده است در صورت تحقق شروطی که مطرح شده، مسئولیت سیاسی نوار غزه را در پایان این جنگ برعهده بگیرد.
 
به گزارش میدل ایست نیوز، محمود عباس نوار غزه را بخش جدایی‌ناپذیر از اراضی فلسطینی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین توصیف کرد.
 
او گفت در صورتی که سرنوشت غزه بخشی از راهکار جامع شامل شرق بیت‌المقدس و کرانه غربی باشد، تشکیلات خودگردان آماده مشارکت در اداره آن است و مسئولیت غزه را در چارچوب یک راهکار سیاسی برعهده خواهد گرفت.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه
    
به گزارش آناتولی، ماگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه هشدار داد.
 
هریس با اشاره به محاصره کامل نوار غزه توسط اسرائیل و عدم امکان ورود غذا و دارو به منطقه، گفت: امکان ورود مواد غدایی به غزه وجود ندارد. مردم مجبور به نوشیدن آب‌های آلوده هستند چرا که جریان آب نیز قطع شده است. به دلیل عدم ورود سوخت امکان فعالیت دستگاه‌های آب شیرین کن نیز از بین رفته است.
 
او با اشاره به اینکه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از 33 هزار مورد ابتلا به اسهال در غزه گزارش شده است، توضیح داد: نیمی از این بیماران را کودکان زیر 5 سال تشکیل می‌دهند. اسهال می‌تواند یک کودک که تغذیه مناسبی هم ندارد را طی مدت کوتاهی ازپای درآورد. نوزادان تازه متولد شده نیز به دلیل عدم دریافت شیر مادر کافی در صورت ابتلا به اسهال تنها طی یک روز می‌میرند. اوضاع بحرانی است.
کوچ اجباری فلسطینیان به مناطق جنوبی غزه/ تأکید محمود عباس برای جدایی‌ناپذیر بودن غزه از فلسطین
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: به عنوان کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی می‌دانیم که امکان شیوع گسترده بیمار‌ی‌های مسری در چنین شرایطی وجود دارد.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت آتش‌بس در نوار غزه، افزود: به منظور ارسال ملزومات پزشکی لازم به بیمارستان‌های غزه به آتش‌بس نیاز داریم. هم اکنون هیچ ضمانت امینی به ما داده نمی‌شود. باید درگیری‌ها پایان یابند. هیچ دوره دیگری این شمار از پرسنل پزشکی در مدت کوتاهی که در غزه شاهد هستیم کشته نشدند. این واقعا وحشتناک است.
انتهای پیام
captcha