غزه؛ میدان تفسیر آیات قرآن
کد خبر: 4180987
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
سرلشکر سلامی در اجتماع حافظان قرآن کریم استان تهران بیان کرد:

غزه؛ میدان تفسیر آیات قرآن

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با بیان اینکه سرزمین غزه میدان تفسیر آیات قرآن کریم شده است، گفت: نصر‌ت الهی تا انتهای این ماجرا با جوانان فلسطینی همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سرلشکر پاسدار سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با عنوان «حافظان قرآن حافظان حقیقت» که عصر امروز جمعه، نوزدهم آبان‌ماه، در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خدای متعال را سپاسگزارم که در این لحظه‌های معنوی و در این مجلس باشکوه حافظان قرآن کریم توفیق و افتخار حضور پیدا کرده‌ام و خیلی خوشحالم که جوانانی را می‌بینم که نفس‌های آن‌ها متبرک به آیات روح‌بخش قرآن است.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: جوانانی که تحلیل روح قرآن هستند و تبلور و تجسم آیات الهی در شخصیت آنان ریشه کرده است. جوانانی که پسرانشان سیمای مردانه قرآن و دخترانشان تصویرگر سیمای زنانه قرآن کریم است. این یک افتخار و سعادت جاودان است که یک جوان، جوانی خودش را به آیات الهی زینت می‌بخشد.

سلامی با بیان اینکه امروز شاهد یک واقعه دردناک و عظیم هستیم که این واقعه سرزمین غزه را میدان تفسیر آیات آسمانی قرآن کریم روی زمین کرده است، افزود: امروز ما با یکی از مدرنترین، پیشرفته‌ترین، مجهزترین، با تجربه‌ترین و در عین حال حساس‌ترین و صاحب قدرتمندترین نیروی اطلاعاتی جهان در طول تاریخ حیات بشر روبه‌رو هستیم. وقتی از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل سخن می‌گوییم، یعنی جامع جمیع ابزار پیشرفته و تجربیات متراکم تاریخ اطلاعاتی بشر از ابتدا تا امروز در آن به کار رفته است.

حیرت جهان از عملیات طوفان‌الاقصی

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: معمولا خطوط نبرد همیشه مجهزترین و آماده‌ترین خطوط است. در کرانه باختری و باریکه غزه، رژیم اشغالگر قدس از تمام ابزار‌های اطلاعاتی خود بهره برد و شرایط را به گونه‌ای تنظیم کرد که کوچکترین حرکت از دید اطلاعاتی صهیونیست‌ها پنهان نمی‌ماند. دیوار‌های بلند چند متری، سیم‌های خاردار مجهز و حساس الکترونیکی، دوربین‌های دید در شب و شنود‌های اطلاعاتی و همچنین شبکه منابع انسانی گسترده و عمیق در جامعه فلسطین، لبنان، سوریه و گشت‌های مکانیزه، پهبادی و ... برای ممانعت از عبور را به کار بردند، چراکه اسرائیل یک رژیم امنیتی است و فرض عبور از مرز‌های این رژیم وجود ندارد. شاید این هم یکی از عناصر غافلگیری این رژیم باشد، اما با وجود این همه ابزار‌ها و سامانه‌ها حداقل ۱۵۰۰ جوان فلسطینی که بیش از یک سال برای عبور از این سیستم غیر قابل عبور بر حسب ملاحظات متعارف، تلاش کردند و به قلب اسرائیل نفوذ کردند که هنوز معمای عبور غافلگیرانه فلسطین ناشناخته است و هیچکس اسرار این غلبه را نمی‌داند.

سلامی بیان کرد: وقتی که این ۱۵۰۰ فلسطینی به اسرائیل حمله کردند، حتی یک تیر شلیک نشد و نه ارتش اسرائیل بلکه هیچکس متوجه این حمله نشد و این هیچ‌ چیزی نیست جز تفسیر این آیات پیروزی و امیدبخش قرآن کریم. قرآن وحی جاری است و مدام جاری می‌شود و این آیات برای یک مورد نیست و آیات حقیقتی هستند که نشانه حقانیت یک جریان را نشان می‌دهد. نصر‌ت الهی تا انتهای این ماجرا با جوانان فلسطینی همراه خواهد بود.

هیچ نشانه‌ای از میل به عقب‌نشینی مردم غزه نیست

وی اظهار کرد: امروز شاید به ظاهر اسرائیل با آتش پرحجم یک غلبه نظامی را ایجاد کرده باشد و ما فقط غزه و تصاویر شهادت کودکان و زنان فلسطینی را می‌بینیم، اما مردم غزه حتی میل خفیفی هم به دشمنان و ظالمان خود نکرده‌اند. لذا آشفتگی سیاسی و کابوس مرگ دائمی و ابهام نسبت به آینده هر روز و هر شب فضای ذهنی و قلب مقامات اسرائیلی را به درد می‌آورد. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاریخ پیروزی فلسطین در عملیات طوفان‌الاقصی را هرگز از یاد نمی‌برد، چرا که نشان می‌دهد که قدرت ایمان حقیقی چگونه می‌تواند بر شمشیر پیروز شود، گفت: براساس آیات قرآن، زیادی و برتری در قدرت فیزیکی در جنگ در منطق اسلام عامل پیروزی نیست، بلکه اگر مسلمانان اندک اما قوی باشند خدای متعال ضعف را بر دشمنان اسلام غلبه داده و این جمعیت اندک خود عامل پیروزی می‌شوند. در جنگ بدر خدا بر خود نصرت مسلمانان را واجب کرد و نشان داد که پیروزی همیشه با مسلمانان و مظلومان است. لذا این حق بر خداوند است که نصرت و پیروزی برای مسلمانان باشد و قطعاً سرانجام این نبرد یک پیروزی بزرگ است.

دست از تعقیب دشمن برنداریم

سلامی تصریح کرد: هنگامی که غزه پیروز شود همه شاهد خواهیم بود که یک ملت اندک توانسته است بر یکی از امپراتوری‌های بزرگ دنیا پیروز شود. اگر قرار باشد که بر عده و‌ تعداد سلاح پیروز شویم، چیزی به اسم ایمان معنا پیدا نمی‌کند. ضرورت این پیروزی این است که دست از تعقیب دشمن برنداریم. 

وی گفت: آرزو دارم که هر چه زودتر خداوند خشم نهایی خود را بر این قوم بی‌ریشه، منحرف و بی‌رحم نازل کند و آنان را نابود و مسلمانان را پیروز کند. ما اگر ده‌ها سال می‌خواستیم واقعیت سیاسی آمریکا را به جهانیان نشان دهیم که آمریکا برای قتل عام مسلمانان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند با هزاران ساعت جهاد تبیین نمی‌توانستیم، اما خود آنها کمک کردند و واقعیت شوم خود را نشان دادند. قرآن در مورد آنها می‌فرماید این‌ها علیه مسلمانان، روی زمین توطئه شوم می‌کنند، اما بدانند که این توطئه‌ها به اهل خودشان باز می‌گردد و خداوند راهی برای غلبه بر مسلمانان باز نگذاشته است و این بشارتی از جانب خدای متعال است. شرط این پیروزی این است که در صحنه باشیم تا آن نصرت خدای متعال محقق شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار کرد: مسلمانان جهان باید در این راه حضور داشته باشند و در این مسیر قدم بردارند. این آغاز راه است و باید سنگینی خودشان را روی زمین بگذارند و نشان دهند که پایان عمرش فرا رسیده است. اینگونه صهیونیسم نمی‌تواند با این شرارت‌ها بماند و قطعاً این مسیرِ زوال اوست. دیگر هیچ چیز نمی‌تواند نجات‌دهنده این رژیم کودک‌کش باشد و قطعاً با دعای شما قرآنیان این بنای پوشالی فرو خواهد پاشید. امروز قلب‌های شما با قلب‌های مردم فلسطین گره خورده است و امیدوارم به زودی شاهد یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ جهان اسلام علیه کفر و ظلم باشیم.

انتهای پیام
captcha