از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها
کد خبر: 4181080
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
در سی و ششمین روز طوفان الاقصی

از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها

وزارت بهداشت فلسطین، آخرین آمار شهدای غزه را اعلام کرده است. از سوی دیگر رایزنی‌های سیاسی در سطوح مختلف برای توفق درگیری و آتش‌بس ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، با گذشت 36 روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات حملات هوایی به غزه را در دستور کار خود قرار داده که این اقدام باعث بروز یکی از بزرگترین فجایع جنگی در سال‌های اخیر شده است.

وزارت بهداشت فلسطین: آمار شهدای غزه از 11 هزار نفر گذشت

 

نبرد طوفان الاقصی وارد روز سی و ششم شد و آمار شهدا در جنگ غزه هر لحظه رو به افزایش است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در طرف مقابل نیز حملات مقاومت به اراضی اشغالی و رویارویی آن‌ها با اشغالگران در غزه ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌‌ترین بیانیه خود شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا به امروز را 11078 نفر اعلام کرده است.

456 نفر از شهدا کودک، 3027 نفر زن و 678 نفر نیز سالخورده و مسن هستند.

تاکنون 27490 نفر دیگر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد: ادامه حملات به بیمارستان الشفا موجب وقوع فاجعه‌ای بزرگ خواهد شد. الشفا بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه است.

از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها

وی تأکید کرد که اشغالگران با حمله به این بیمارستان می‌خواهند تصویر یک پیروزی دروغین را برای خود خلق کنند.

القدره افزود: از همه کشورهای عربی و اسلامی و محافل بین‌الملل می‌خواهیم که فورا برای توقف بمباران بیمارستان‌های غزه مداخله کنند.

او همچنین بیان کرد: از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً برای حفاظت از مجتمع بیمارستانی الشفا و بیمارستان‌های شمال نوار غزه با هدف حمایت نظام درمانی غزه وارد عمل شوند.

59 درصد اسرائیلی‌ها موافق آتش‌بس در غزه در صورت آزادی اسرا هستند

نتایج یک نظرسنجی که روزنامه عبری‌زبان معاریو به عمل آورده نشان می‌دهد که اکثریت اسرائیلی‌ها از آتش بس در غزه در صورت آزادی اسرای اسرائیلی حمایت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر پایه نظرسنجی روزنامه عبری‌زبان معاریو، 59 درصد اسرائیلی‌ها موافق آتش‌بس در غزه در مقابل بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه هستند.

این نظرسنجی می‌افزاید: محبوبیت نتانیاهو در بین اسرائیلی‌ها به 26 درصد رسیده و محبوبیت گانتز نیز به 52 درصد افزایش یافته است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است: 33 درصد اسرائیلی‌ها موافق عقب‌نشینی از غزه پس از جنگ و واگذاری اداره این باریکه به یک طرف بین‌المللی هستند.

معاریو همچنین بیان کرد: 22 درصد اسرائیلی‌ها هم گفته‌اند حتی پس از پایان جنگ نیز اوضاع امنیتی غزه باید در کنترل رژیم صهیونیستی باشد.

این نظرسنجی تأکید می‌کند که 22 درصد اسرائیلی‌ها از اشغال مجدد غزه و ساخت شهرک‌های صهیونیستی در این باریکه حمایت کردند.

بر پایه این نظرسنجی، تنها 8 درصد از اسرائیلی‌ها هم گفته‌اند موافق بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه هستند.

گفت‌وگوی پادشاه عمان با رئیس جمهور آمریکا در رابطه با غزه

خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد: هیثم بن طارق، پادشاه این کشور یک تماس تلفنی از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد و دو طرف درباره همکاری دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم مشترک و آخرین تحولات فلسطین صحبت کردند.

بن طارق در این گفت‌وگو بر اهمیت توقف عملیات نظامی در نوار غزه و کرانه باختری، ورود مستمر کمک‌های انسانی، حفاظت از غیرنظامیان و در اولویت قرار دادن جنبه انسانی تأکید کرد.

از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها

وی بر اهمیت رعایت قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، قوانین بین‌المللی انسانی و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خود در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در اعتراض به رفتار تأسف‌بار رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، سفیر خود در اراضی اشغالی و نیز تمامی دیپلمات‌های خود را فراخواند و از سازمان ملل خواست برای حفاظت از غیرنظامیان غزه نیروهای واکنش سریع مستقر کند.

در همین راستا، کریم خان، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی گفت، رژیم صهیونیستی باید به قوانین بین‌المللی انسانی متعهد باشد. کارکنان در حوزه انسانی باید اجازه ورود به غزه را داشته باشند.

وی اواخر اکتبر اعلام کرده بود، لاهه به شکل مستقل درباره حوادث فلسطین تحقیق می‌کند.

همزمان سه سازمان حقوق بشری فلسطینی از لاهه خواستند، درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه تحقیق کند.

از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها

این سازمان‌ها (موسسه الحق، مرکز المیزان و کمپین حقوق بشر فلسطین) در بیانیه مشترکی از دادگاه لاهه خواستند روی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مدنی پرجمعیت غزه، محاصره آن و کوچاندن ساکنانش متمرکز شود، اقداماتی که در حد جنایت‌های جنگی و ضد انسانی است که شامل نسل ‌کشی می‌شود.

دادگاه کیفری بین‌المللی روز جمعه اعلام کرد، پیامی از این سازمان‌های فلسطینی دریافت کرده و اطلاعات موجود در آن را بررسی می‌کند.

رژیم صهیونیستی عضو این دادگاه نیست و صلاحیت قضایی آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

نماینده پارلمان اروپا: اروپا هم در نسل‌کشی اسرائیل در غزه دست دارد

کلر دالی، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا پستی را از صفحه ایکس اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا بازنشر کرد و نوشت: اسرائیل بیش از یک ماه است که غزه را ویران و خیابان‌ها را با خون کودکان پر کرده است.

او در ادامه این پست افزود: این اتفاق با تسلیحات و حمایت اروپا و آمریکا رخ داده است و فون درلاین همچنان نمی‌تواند یه کلمه بگوید «آتش‌بس». این فقط نسل‌کشی و جنایت اسرائیل نیست بلکه شامل اروپا نیز می‌شود.

از آخرین آمار شهدای غزه تا رایزنی‌های سیاسی برای توقف درگیری‌ها

کلر دالی علاوه بر این پست، ویدئویی را از سخنرانی‌اش در پارلمان منتشر کرد که ضمن انتقاد از رژیم «آپارتاید اسرائیل» می‌گوید: هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود. خطاب به فون درلاین سخن می‌گویم، شما حتی نمی‌توانید خواستار توقف این جنگ شوید. شما حتی نمی‌توانید خواستار آتش‌بس شوید. البته که نمی‌توانید زیرا این جنایات علیه بشریت با تسلیحات و به اسم شما صورت می‌گیرند. سعی نکنید با نگرانی‌های دیرهنگام خون‌ها را پاک کنید. این فقط جنایت اسرائیل نیست. این جنایت و نسل‌کشی شما هم است. دادگاه لاهه به اندازه کافی برای شما مناسب نیست.

انتهای پیام
captcha