شعارهای ضد اسلامی روی دیوار مسجد استکهلم
کد خبر: 4181093
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

شعارهای ضد اسلامی روی دیوار مسجد استکهلم

در پی نوشتن شعارهای ضد اسلامی بر درودیوار مسجد استکهلم، بزرگ‌ترین مسجد سوئد، نخست‌وزیر این کشور این اقدامات اسلام‌هراسانه را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، جنگ در غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم آن بر زندگی مسلمانان سوئد تیز  تأثیر داشته است. به شکلی که اسلام‌هراسی در میان برخی از اقشار جامعه سوئد افزایش چشمگیری داشته است.  

این امر منجر به انجام برخی از فعالیت‌های خصمانه نیز شده است. به گزارش تلویزیون سوئد، روز پنجشنبه، مسجد جامع استکهلم در سوئد که بزرگ‌ترین مسجد و مرکز رسمی اسلامی در سوئد است، از جانب عده‌ای ناشناس مورد تهاجم قرار گرفت.

این افراد عبارات ضد اسلامی مربوط به حوادث اخیر خاورمیانه و غزه را روی دیوارهای مسجد  نوشته‌اند. این حادثه از سوی اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد و دیگر سیاستمداران این کشور به شدت محکوم شده است. کریسترسون  این اقدامات را حاکی از اسلام‌هراسی توصیف کرده است.

حساب‌ رسمی مسجد استکهلم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از عبارت‌ها و نقش‌های توهین‌آمیز علیه اسلام که بر درهای مسجد کشیده شده است، بیانیه‌ای در محکومیت این حادثه و افزایش پدیده اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه اعراب و مسلمانان صادر کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: مسلمانان و فلسطینی‌ها از نژادپرستی در محل کار، مدارس و خیابان رنج می‌برند امری که نگرانی و ترس آنها را از تشدید جرائم ناشی از نفرت افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد و  همچنین وزیر امور اجتماعی سوئد نیز در خصوص این حادثه اظهارنظر کردند. به گفته نخست‌وزیر، این نوع فعالیت‌ها که جنایات نفرت‌انگیز علیه مسلمانان تلقی می‌شود، باید محکوم شود. مسلمانان باید احساس کنند در انجام مراسم مذهبی خود در سوئد در امنیت هستند.

رئیس شورای مرکزی یهودیان نیز با اعلام رد این اقدامات و لزوم محکومیت تمامی حملات و تجاوزات علیه بناهای مذهبی در سوئد برای تمامی ادیان، به لزوم اقدام برای توقف این حملات اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha