جنایات رژیم صهیونیستی در افکار عمومی تبیین شود
کد خبر: 4181487
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

جنایات رژیم صهیونیستی در افکار عمومی تبیین شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید با صدای بلند مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنیم و جنایات رژیم صهیونیستی در بین افکار عمومی گفته و تبیین شود که اگر مطرح نشود در رسالت کاری و وظیفه انسانی خود کوتاهی کرده‌ایم.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی 22 آبان ماه در جلسه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از منظر حقوق بین‌المللی اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم می‌کنیم و شاهد جنایات بسیار هولناک در غزه هستیم که بالغ بر یازده هزار نفر از افراد بی‌دفاع و مظلوم جان خود را از دست داده و مورد اثابت و بمباران رژیم غاصب قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: باتوجه‌ به جنایات رخ‌ داده در غزه این اتفاقات از بعد اجتماعی، انسانی، فرهنگی قابل‌بررسی است؛ اما بررسی جنایات رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی لازم، ضروری و بسیار حائز اهمیت است.

عتباتی بیان کرد: بالغ بر دو میلیون نفر افراد مناطق اشغالی از حداقل حقوق بشر حق حیات، بهداشت و تامین نیازهای اولیه انسانی محروم هستند که نابرابری و ناجوانمردانه بودن این جنایت را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: مجامع حقوق بشری مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که باید از ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی در جامعه و جهان تبیین شود چرا که ظلم‌های مختلفی به مردم طی چند قرن گذشته اتفاق افتاده و نباید در برابر آن‌ها سکوت کرد.  

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: تعدادی از افراد با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی و انسانی می‌خواهند واقعیت این اتفاقات را وارونه نشان دهند و نگاه این افراد به حقوق بشر یک نگاه ابزاری است.

وی گفت: دشمنان در اغتشاشات سال گذشته خواستند پوشش ماهواره استارلینک را برای کشور تحمیل کنند؛ اما الان در غزه بهداشت تعطیل است ارتباط تلفنی وجود ندارد و مردم از کمترین اقدامات اولیه زندگی محروم هستند اما مدعیان هیچ اعتراضی به این موضوع ندارند.

عتباتی بیان کرد: کسی در حال حاضر برای تقویت ماهواره در مناطق اشغالی سینه‌چاک نمی‌کند و روزانه صدها انسان زن و کودک کشته می‌شود؛ اما صدایی از مدعیان حقوق بشر در نمی‌آید و در کشورهای مسلمانان حاکمان کشورها مقصر هستند و عادی‌سازی کشورهای مسلمان دشمنان را جسورتر کرده است.

وی افزود: اگر در لندن ۳۰۰ هزار نفر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیرون آمده‌اند، ثمره خون‌های بی‌گناه و تبیین مسائل بوده و در دنیای متمدن امروزی که نسبت به آزار و اذیت حیوان واکنش نشان می‌دهد، 11 هزار جان انسان از دست می‌روند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم به مکتبی اعتقاد داریم که مهم‌ترین گفته‌اش طرفداری از افراد مظلوم و فریاد آزادی و آزادخواهی است و باید تلاش شود خروجی جلسات به صورت تخصصی‌تر انجام شود چرا که می‌تواند پشتوانه قوی برای ملت مظلوم فلسطین باشد.

وی ادامه داد: باید با صدای بلند مظلومیت مردم غزه را فریاد بزنیم و جنایات رژیم صهیونیستی در بین افکار عمومی گفته و تبیین شود که اگر مطرح نشود در رسالت کاری و وظیفه انسانی خود کوتاهی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha