تحریم محصولات صهیونیستی توسط مردم اندونزی
کد خبر: 4181712
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

تحریم محصولات صهیونیستی توسط مردم اندونزی

مردم اندونزی با حمایت از فتوای شورای علمای این کشور، محصولات رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مردم اندونزی در اواسط اکتبر و پس از آن که شعبه‌های مک‌دونالد اسرائیل در اینستاگرام از نیروهای اشغالگر اسرائیلی حمایت و اعلام کرد که وعده‌های غذایی رایگان را در اختیار سربازان ارتش این رژیم قرار می‌دهد شروع به تحریم مک دونالد و سایر محصولات رژیم صهیونیستی کردند.

این اعلامیه باعث شد که چندین سازمان اندونزیایی از جمله جنبش بایکوت و تحریم (BDS)، جبهه متحد خلق (FUB) و جبهه مدافعان اسلامی (FPI) خواستار تحریم مک دونالد و سایر مشاغلی شوند که طرفدار رژیم صهیونیستی هستند از جمله استارباکس و برگر کینگ.

این تحریم در حالی صورت می‌گیرد که مک‌دونالد اندونزی، متعلق به شرکت غذای ملی PT Rekso، هفته گذشته اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه به ارزش 1.5 میلیارد روپیه اندونزی (96000 دلار) را برای حمایت از فلسطینی‌ها عرضه کرده است.

آد آندریان،  یکی از مدیران  یک سازمان بشردوستانه در اندونزی حداقل یک بار در ماه به همراه خانواده خود از مک دونالد خرید می‌کرد.

آندریان به الجزیره گفت: سفارش مورد علاقه من غذای خانوادگی بود؛ یا اگر قصد رانندگی داشتم همیشه بستنی سفارش می‌دادم.

اما از ماه گذشته، وی در پاسخ به فراخوان‌هایی در سراسر اندونزی مبنی بر تحریم مک دونالد و دیگر کالاهای رژیم صهیونیستی خرید از این رستوران را تحریم کرد. او گفت: از زمانی که متوجه شدیم مک‌دونالد اسرائیل به ارتش این رژیم کمک می‌کند دیگر به مک‌دونالد نرفته‌ام.

اندونزی، پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان، مدت‌هاست که با آرمان فلسطین همدل بوده و رژیم صهیونیستی در این کشور سفارتخانه ندارد.

هفته گذشته، شورای علمای اندونزی (MUI)، بالاترین نهاد اسلامی اندونزی، با صدور فتوایی «حمایت از تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین یا تعامل با احزاب حامی رژیم صهیونیستی چه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم» را حرام اعلام کرد.

عصررون نیام شله، رئیس بخش فتوا در شورای علمای اندونزی که به اختصار MUI نامیده می‌شود، روز جمعه این فتوا را صادر کرد. نیام گفت: این شورا به جامعه مسلمانان توصیه می‌کند تا حد امکان از معاملاتی مانند خرید و فروش با مشاغلی که آشکارا از تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، خودداری کنند.

فهرستی که در رسانه‌های اجتماعی در میان اندونزیایی‌ها منتشر می‌شود شامل شرکت‌هایی از جمله مک دونالد، کنتاکی فراید چیکن، برگر کینگ، پیتزا هات، کوکاکولا، پپسی، نستله، استارباکس، پوما، هیولت پاکارد، یونیلور، آکسا، زیمنس و غیره است.

انتهای پیام
captcha