پیشنهادات مربوط به مکان برگزاری نمایشگاه قرآن اصفهان بررسی می‌شود
کد خبر: 4181762
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
معاون استاندار اصفهان:

پیشنهادات مربوط به مکان برگزاری نمایشگاه قرآن اصفهان بررسی می‌شود

محمدرضا جان‌نثاری با بیان اینکه مکان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان در منطقه روشن‌دشت برای مراجعه مردم مناسب نیست، گفت: پیشنهادات در خصوص مکان برگزاری این نمایشگاه قابل بررسی است.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهانمحمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جریان بازدید از خبرگزاری ایکنا، در گفت‌وگو با این رسانه در خصوص نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت به تعبیر مقام معظم رهبری، یکی از کارهای فرهنگی تمیز است. این نمایشگاه در سال‌های قبل برگزار شده، بسیار خوب بوده و ما قدردان آن هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته، جلسه‌ای در خصوص برگزاری این نمایشگاه در استانداری تشکیل و نتیجه آن شد که شرکت نمایشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه را به عهده بگیرد. اولین حرف من این بود که این شرکت نمی‌تواند متولی برگزاری نمایشگاه قرآن باشد. پس از آن از مسئولان اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی دعوت کردیم و از آنها پرسیدیم که آیا برای این نمایشگاه، آیین‌نامه‌ای دارند؟ جالب است که چندین سال از برگزاری چنین نمایشگاهی می‌گذشت؛ اما آیین‌نامه‌ای وجود نداشت که در نهایت، سال گذشته این آیین‌نامه تدوین شد و اولین سالی بود که نمایشگاه قرآن و عترت صاحب آیین‌نامه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: در جلساتی که برگزار شد، خطوط کلی و چارچوب‌هایی برای برگزاری نمایشگاه مشخص و مابقی مسائل را به فعالان قرآنی واگذار کردیم. یکی از آن چارچوب‌ها این بود که این نمایشگاه به فروشگاه تبدیل نشود و تصمیم‌‌گیری برای محتوای نمایشگاه با محوریت اتحادیه مؤسسات قرآنی باشد؛ فقط به ما بگویند چند غرفه می‌خواهند و نمایشگاه از نظر ظاهری چگونه باشد.

وی توضیح داد: نمایشگاه قرآن، عرضه قرآن در قطع‌های گوناگون نیست، بلکه باید جنبه سازندگی داشته باشد و سبک زندگی را تبیین کند. باید ببینیم جوان ما نیاز دارد چه چیزی از قرآن بداند. همچنین تئاتر قرآنی و سخنرانی‌های جذاب و کوتاه نیز می‌تواند در این نمایشگاه اجرا شود. ما تلاش کردیم در محتوا مداخله مستقیم نداشته باشیم، مگر جایی که احساس کنیم انحرافی وجود دارد.

جان‌نثاری در خصوص محل برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در منطقه روشن‌دشت و مشکل دسترسی به آن گفت: محل نمایشگاه برای مراجعه مردمی، جای خوبی نیست. سال گذشته، وسیله نقلیه برای رفت‌وآمد مردم به نمایشگاه در نظر گرفته شد؛ اما در حد مطلوب نبود.

وی تصریح کرد: امسال نیز جلساتی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد که از خبرگزاری ایکنا نیز دعوت می‌شود تا در این جلسات حضور پیدا کند و به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص نمایشگاه بپردازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: هر آنچه به کارهای سخت‌افزاری نمایشگاه مربوط می‌شود، بر عهده ماست؛ اما در حوزه نرم‌افزاری نمی‌توانیم دخالت کنیم. این حوزه باید مردمی باشد و همه مؤسسات و افراد سراسر استان که احساس می‌کنند در حوزه قرآن، حرفی برای گفتن دارند، می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و ما نیز حتماً پشتیبانی می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه پیشنهادات در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت قابل بررسی است، گفت: فضای مصلای اصفهان برای برگزاری چنین نمایشگاهی از نظر ساختمانی مناسب نیست.

انتهای پیام
captcha