رهبر انقلاب یمن: جهاد راه مقابله امت اسلامی با استکبارگران است
کد خبر: 4181858
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

رهبر انقلاب یمن: جهاد راه مقابله امت اسلامی با استکبارگران است

رهبر انقلاب یمن تأکید کرد: امت اسلامی باید با تقویت روحیه جهاد پاسخ رعب‌افکنی دشمنان بین مسلمانان را بدهد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی امروز سه‌شنبه به مناسبت سالگرد روز شهید در یمن کلام خود را با درود به خانواده و نزدیکان صبور و مقاوم شهدا آغاز کرد.

رهبر انقلاب یمن گفت: شهدا مکتب نمونه‌ای هستند که ارزش‌ها و مبانی اسلام را برای ما تجسم می‌نند و ما هر سال مشتاقیم که به پاس قدردانی از حقوقشان و به رسمیت شناختن اهمیت دستاوردهای ما در نتیجه بخشش آن‌ها، یاد آن‌ها را زنده نگاه داریم.

وی افزود: اهمیت شهادت با احیای روحیه جهاد در راه خدا مرتبط است و بدون جهاد امت اسلامی دچار رخوت و تفرقه می‌شود و دشمنانش آن را به بردگی می‌کشانند.

الحوثی تأکید کرد: وقتی که اهل اخیر و ایمان در چارچوب مسئولیت خود و مطابق با سنت الهی تحرکی نکند در نتیجه سستی و سهل‌انگاری جای خود را به جبهه شر و جنایتکاران و استکبارگران می‌دهد.

وی افزود: جوامع بشری به دنبال کسب قدرت، شکست‌ناپذیری، توانایی نظامی و همه ابزارهای دفاع از خود هستند، در واقع برخی از آن‌ها به این سطح راضی نیستند و به دنبال کنترل دیگران و ثروت‌های آن‌ها هستند.

رهبر انقلاب یمن تأکید کرد: وضعیت ضعیف حاکم بر مسلمانان و مصائب ناشی از آن در واقعیت امت اسلامی آشکارا گواه این است که فریضه جهاد در راه خدا اهمیت بسزایی دارد.

الحوثی با بیان اینکه امت اسلامی باید قوی و دارای قدرت بازدارندگی باشد، افزود: امت اسلامی باید در قبال مسئولیت‌های خود آگاه باشد و بتواند از خود دفاع کند.

وی افزود: استکبارگران ستمگر از ابزارهای قدرت خود برای ترساندن مردم و ایجاد خوف در دل آن‌ها استفاده می‌کنند و این چیزی است که ما در کشتارها و اقدامات تروریستی آنها شاهد هستیم.

رهبر انقلاب یمن گفت: امت امروز نیاز به روحیه شهادت‌طلبی دارد تا از طریق آن مرزهای ترس از دشمن را درنوردیده و با حدیت پرچم جهاد را حمل کند.

الحوثی گفت: هنگامی که واقعیت امروز امت اسلامی را با ظرفیت‌های آن و تعداد نفرات آن مقایسه می‌کنیم و متوجه قابلیت تاثیرگذاری و نقش جهانی آن می‌شویم چیزی را می‌یابیم که مایه تاسف و ناراحتی عمیق ماست.

وی همچنین تاکید کرد: در برابر تراژدی بزرگ ملت فلسطین طی بیش از 70 سال گذشته ما شاهد موضع محدود و ضعیف امت اسلامی هستیم.

رهبر انقلاب یمن افزود: زمانی که امت روحیه جهادی و عشق به شهادت را از دست بدهد با روحیه شکست سر می‌کند و در این حالت دشمن آن را مغلوب می‌کند و متاسفانه حال و روز امروز امت ما همین است که یهودیان توانسته‌‎اند آن را تحقیر کنند.

وی بر لزوم تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی از سوی ملت‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: گزینه تحریم در دسترس‌ترین گزینه برا همه ملت‌هایی است که در معرض سرکوب و محدودیت آزادی بیان و برپایی تظاهرات در حمایت از فلسطین هستند.

الحوثی گفت: امت اسلامی در برابر دشمن صهیونیستی آمریکایی ید واحده شوند و موضع جامع و یکپارچه بر اساس اصول ایمانی و اخلاقی اتخاذ کنند.

رهبر انقلاب یمن با بیان اینکه فشارها و تهدیدهای آمریکا نمی‌تواند یک ملت شجاع و شریف را وادار به تسلیم در برابر دشمن و اتخاذ موضعی خلاف عقیده و انسانیت کند، گفت: ما در یمن چه در سطح نظامی و چه کمک‌های خیریه، ملت مظلوم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم.

الحوثی افزود: تجربه ملت ما و رنج و مظلومیتی که در برابر تجاوز ائتلاف آمریکایی ـ صهیونیستی تحمل کرد، حالا در دفاع از ملت فلسطین برابر اسرائیل به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل هیج کاری برای ملت فلسطین نکرده است، گفت: سازمان ملل با اسرائیل جنایتکار با الفاظ مؤدبانه صحبت می‌کند و ملت فلسطین را تروریسم می‌خواند؛ باید گفت تا زمانی که مسلمانان مقتول و قربانی و اسرائیل قاتل و جانی باشد، هیچ چیز نزد سازمان ملل حساب و کتاب ندارد و هر بلایی بر سر مسلمانان مجاز می‌شود.

رهبر انقلاب یمن در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله بر کشتی‌های اسرائیلی در هر حد و اندازه‌ای پیروز می‌شویم و در هدف‌گیری آن‌ها هیچ تعلل نخواهیم کرد؛ جهان از این قدرت ما آگاه است.
انتهای پیام
captcha