پیشران توسعه کشور و فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی است
کد خبر: 4181931
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
امام جمعه مشگین‌شهر:

پیشران توسعه کشور و فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی است

حجت‌الاسلام رضا باوقار گفت: پیشران توسعه کشور وفرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی است وشایسته است دربین خانواده‌های ایرانی کتاب و کتاب خوانی ترویج گردد.

نشست صمیمی بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با امام جمعه شهرستان مشکین شهربه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر، 24 آبان ماه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: پیشران توسعه کشور وفرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی است و شایسته است در بین خانواده‌های ایرانی کتاب و کتاب خوانی ترویج گردد، بخصوص نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت اولیاء و معلمان می‌تواند پل ارتباطی را برقرار و در تشویق و توانمندسازی خانواده‌ها گام‌های خوبی بردارد.

امام جمعه مشگین‌شهر در ادامه به انتخاب روستای پریخان به‌عنوان دوستدار کتاب در سطح کشورگفت: این انتخاب نشان از توجه و کار خوب فرهنگی و ترویج کتاب در آن روستا است و این اتفاق فرهنگی را مهم و ارزشمند دانست و تاکید کرد: مسئولان فرهنگی ملاک‌های انتخاب را بررسی، تقویت و در دیگر روستا‌ها که ظرفیت‌های زیادی دارند بسط و الگو سازی کنند.

باوقار گفت: شایسته است کتاب‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و مباحث ارزشمند آن بعنوان گنجینه و منظومه فکری مکتب اسلام و تشیع با برگزاری جلسات نهج‌البلاغه‌شناسی در شهرستان توجه و برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha