یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان الشفاء و تأیید حمله به ۴۱ مرکز درمانی غزه
کد خبر: 4181935
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
در چهلمین روز از طوفان الاقصی

یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان الشفاء و تأیید حمله به ۴۱ مرکز درمانی غزه

جاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای چهلمین روز ادامه دارد در حالی که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه از یورش نیروهای اشغالگر به داخل مجتمع پزشکی الشفا واقع در ضلع غربی مرکز غزه در پی درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین و اشغالگران خبر داد. نظامیان رژیم صهیونیستی پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفاء غزه وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

 به گزارش ایکنا به نقل از رادیو صوت القدس، در حالی که ارتباطات بیمارستان الشفا کاملا قطع شده نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد امروز، چهارشنبه در چهلمین روز از جنگ غزه، در یورش به بیمارستان الشفا دست به تیراندازی‌های بی‌هدف در داخل راهروهای مجتمع پزشکی الشفا زدند.

این یورش صهیونیست‌ها در پی آن است که ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای مدعی شد که یگان‌های آن بر اساس «داده‌های اطلاعاتی و ضرورت عملیاتی» «یک عملیات دقیق و مشخص علیه حماس در مناطق خاصی از بیمارستان الشفا» انجام می‌دهند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل جان کادر پزشکی، بیماران و آوارگان مجتمع پزشکی الشفا دانست و اعلام کرد: «ده‌ها سرباز اسرائیلی وارد ساختمان اورژانس مجتمع الشفا شدند. تانک‌های آنها به محوطه بیمارستان یورش بردند، چیزی برای ترس و پنهان کردن نداریم؛ فقط پزشکان، بیماران و آوارگان در بیمارستان هستند.»

شهادت 198 پزشک و امدادرسان تاکنون

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه گزارش داد: صهیونیست‌ها، 198 پزشک و امدادرسان را به شهادت رساندند، 55 آمبولانس را هدف قرار داده و 25 بیمارستان را از مدار خدمت خارج کردند. اشغالگران مرتکب کشتارها و جنایاتی در بیمارستان‌ها شده‌اند که به شهید و زخمی شدن 700 نفر منجر شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در عین حال نسبت به وقوع قتل عام در این مجتمع از سوی نظامیان اشغالگر صهیونیست هشدار داد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست پس از ورود به حیاط و بخش‌هایی از مجتمع درمانی الشفا در تماس با مدیر کل بهداشت غزه خواستند که به نزد آن‌ها برود.

«منیر البرش» که هم اکنون در بیمارستان و در میان زخمی‌ها حضور دارد، این خواسته صهیونیست‌ها را نپذیرفت و اعلام کرد که من یک پزشک و در حال انجام وظیفه در مجتمع درمانی شفا هستم و با اشغالگران همکاری نمی‌کنم.

‌مدیر بیمارستان‌های غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر تصور می‌کرد ورود سربازانشان به مجتمع به منزله پیروزی برای آنها خواهد بود، اما هیچ دلیلی بر مقاومت نیافتند.

مجتمع پزشکی الشفا شامل ۱۵۰۰ شهروند است که در شرایط سخت قرار دارند.

سیستم درمانی در غزه فلج شده است

سازمان جهانی بهداشت‌(WHO) در گزارش ۱۵ اکتبر(۲۵ مهرماه) اعلام کرد از هفتم اکتبر(۱۵ مهر) در مجموع ۴۱ حمله تأیید شده به خدمات بهداشتی درمانی در نوار غزه انجام شده است. همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، به دلیل فروپاشی مراکز درمانی و خدمات ارتباطی در سراسر نوار غزه، امکان به‌روزرسانی آمار تلفات خود را ندارد. گزارش این وزارت بر این واقعیت تصریح دارد که اسرائیل عامدانه سیستم بهداشتی و درمانی غزه را هدف حملات مکرر و هدفمند خود قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فلسطین نیز جمعه گذشته اعلام کرد، چهار بیمارستان در شمال نوار غزه در مدت ۲۴ ساعت مورد حمله قرار گرفته است. صهیونیست‌ها این مراکز را عمدی هدف قرار داده تا غیرنظامیان فلسطینی را از غزه خارج کنند.

انتهای پیام
captcha