۱۰ استاد دانشگاه یزد در زمره دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند
کد خبر: 4181963
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

۱۰ استاد دانشگاه یزد در زمره دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد از قرار گرفتن نام 10 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد، در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان خبر داد.

دانشگاه یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه یزد، علی میروکیلی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: بر اساس آخرين يافته‌های پروژه مشترک الزوير و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد كه به «فهرست  دانشگاه استنفورد» معروف شده است، بروندادهای پژوهشی منتشر شده در پايگاه استنادی اسكوپوس تا پايان سال 2022 در 22 حوزه موضوعی اصلی و 174 حوزه فرعی تحليل و بر اين اساس نويسندگانی كه در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان هستند، معرفی شده‌اند. 

میروکیلی افزود: از اين پايگاه از سال 2019 تاكنون، دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان منتشر شده است. تفاوت اين دو فهرست در بازه زمانی استنادهای تحليل شده است؛ در يكی از فهرست‌های اعلام شده، بازه زمانی استنادهای دريافتی يک ساله است و در فهرست ديگر، بازه زمانی استنادهای دريافتی از سال 1996 تا سال 2022 در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نام 9 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد در فهرست اول یعنی پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی يک ساله 2022 و نام هفت نفر در فهرست دوم یعنی پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی 2022-1996 قرار دارد.

میروکیلی با بیان اینکه روش‌شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزيابی تأثير استنادی پژوهشگران در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است افزود: این روش كه با نام «شاخص استنادی مركب» معرفی شده، مبتنی بر تعداد استنادات دريافتی، جايگاه (الگوی هم-نويسندگی)  و شاخص هرش نويسندگان (H-index) است.

در فهرست اول یعنی پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی یک ساله نام امین‌الدین حاجی از دانشکده مهندسی نساجی، بیژن دواز از دانشکده ریاضی، محمد مظلوم اردکانی از دانشکده شیمی، محمد فاتحی مرجی از دانشکده مهندسی معدن و متالورژی، سیدمجتبی حسینی بامکان از دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، علی بنویدی از دانشکده شیمی، شایسته دادفرنیا از دانشکده شیمی، بی‌بی فاطمه میرجلیلی از دانشکده شیمی و علی مصطفائی‌پور از گروه مهندسی صنایع وجود دارد.

همچنین بیژن دواز از دانشکده ریاضی، محمد مظلوم اردکانی از دانشکده شیمی، امین‌الدین حاجی از دانشکده مهندسی نساجی، شایسته دادفرنیا از دانشکده شیمی، بی‌بی فاطمه میرجلیلی از دانشکده شیمی، جواد غلام‌نژاد از دانشکده مهندسی معدن و متالورژی و  علی مصطفائی‌پور از گروه مهندسی صنایع در فهرست دوم یعنی پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی 2022-1996 قرار دارند.

انتهای پیام
captcha