خلأهای درونی انسان با رجوع به قرآن حل می‌شود
کد خبر: 4181977
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد:

خلأهای درونی انسان با رجوع به قرآن حل می‌شود

محسن دیمه‌کار گراب گفت: اگر انسان‌ها در روز، زمان مشخصی را برای خلوت با آفریننده خود صرف کنند و دنبال هدایت معنوی باشند، متوجه این داروخانه معنوی می‌شوند، زیرا ما دردها و خلأهایی در درون خودمان داریم که تنها با رجوع به قرآن حل می‌شود.

محسن دیمه‌کار گراب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریممحسن دیمه‌کار گراب، رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشجویان در هر رشته‌ای که مشغول تحصیل هستند به یک نیروی قلب یا انگیزه محرکه برای زندگی و ادامه تحصیل خود نیازمند هستند. این نیروی محرکه به پیشرفت در درس و زندگی دانشجویان کمک می‌کند و باعث می‌شود که اگر شکست خوردند با اتکا به آن دوباره حرکت را آغاز و ناامید نشوند. طبعاً قرآن برای چنین محرکه‌ و قوت قلبی بهترین گزینه است، زیرا اگر تمامی دانشجویان با قرآن این انس را برقرار کنند قطعاً برکت این معجزه زنده را متوجه خواهند شد. 

وی تصریح کرد: انس با قرآن علاوه بر اینکه محرکه انسان می‌شود و برکت را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد باعث برکت در زمان و وقت دانشجویان هم می‌شود؛ لذا یکی از آثار قرآن همین برکت در عمر و زمان است که این امر انسان را مستعد می‌سازد تا بهتر بیاندیشد و وقت خود را کمتر صرف موارد بیهوده کند. یعنی انس با قرآن و عترت پیامبر(ص) حیات مادی و معنوی به انسان عطا می‌کند که انسان این حیات را در هیچ جای دیگری نمی‌تواند پیدا کند. 

دیمه‌کار در خصوص شروع خواندن قرآن، بیان کرد: اگر انسان‌ها این انس با قرآن را آغاز کنند و روزانه، زمان مشخصی را برای خلوت با آفریننده خود صرف کنند و دنبال هدایت باشند، متوجه این داروخانه معنوی می‌شوند، زیرا ما دردها و خلأهایی در درون خودمان داریم که تنها با رجوع به قرآن حل می‌شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به بیان پیشنهاداتی در خصوص هفته کتابخوانی پرداخت و اظهار کرد: انسان باید، برای رسیدن به خودشناسی از کتاب‌های متفاوتی بهره ببرد تا به شناخت مناسبی از خود برسد، علاوه بر قرآن که در مباحث ابتدایی آن به طور کلی خداوند به خودشناسی پرداخته است، آثار شهید مطهری هم برای تمام جنبه‌های خودشناسی و معرفت به نفس و معرفت به خدای متعال برای نسل جوان بسیار کاربردی و تأثیرگذار است، زیرا این آثار با دلایل منطقی، استدلالی و مستندات قرآنی و همچنین بیان واضح و روشن نگاشته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha