فرهنگ «کتاب و کتابخوانی» باید در جامعه احیاء شود
کد خبر: 4182145
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در گلستان:

فرهنگ «کتاب و کتابخوانی» باید در جامعه احیاء شود

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه راه حل بسیاری از مشکلات از مسیر فرهنگ می‌گذرد، گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور ما، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان آیت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان در دیدار با مدیر کتابخانه‌های عمومی گلستان و اداره کل ارشاد اسلامی و جمعی از کتابداران که امروز، ۲۴ آبان در بیت الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: جامعه ما به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوان نبرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان‌اینکه پیشرفت جوامع بشری مرهون علم و دانش است، افزود: در گذشته تنها راه انتقال علم و دانش به جامعه «کتاب» بوده است اما امروزه طرق مختلفی برای کسب دانش وجود دارد.

آيت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه اگر از علم و دانش غافل شوید دیگران بر شما مسلط خواهند شد، گفت: بعضی کشورها به واسطه علم و دانش مدعی حاکم مطلق جهان هستند و از انتشار علم به دیگران جلوگیری می‌کنند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: افتخار ما بر این است آن زمانی را که جامعه بشری از علم دانش بهره‌مند نبود پیامبر بزرگ اسلام(ص) پرچمدار توسعه و گسترش علم و دانش بوده است، لذا نسل جوان باید بداند کتاب خواندن مقدمه فرا گرفتن علم و دانش است.

وی با بیان‌اینکه راه حل بسیاری از مشکلات از مسیر فرهنگ می‌گذرد، اظهار کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور ما، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نهادینه شود.

وی با بیان‌اینکه سال‌ها باید تلاش شود تا ایده‌ای به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود، افزود: تولید محتوای مناسب در فضای مجازی میتواند در راستای نهادینه کردن فرهنگ در جامعه مؤثر واقع شود.

آیت‌الله نورمفیدی اهمیت فضای مجازی بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند هم مخرب و هم مؤثر واقع شود، این امر بستگی به مدیریت مسئولان ما دارد.

وی با بیان‌اینکه کتابخانه‌ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی در کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی تأثیر زیادی دارند، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی به منظور ارتقا سطح فرهنگی جامعه می‌تواند کمک شایانی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha