آیین تجلیل از جهادگران در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4182174
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

آیین تجلیل از جهادگران در ارومیه برگزار شد

آیین تجلیل از جهادگران در ارومیه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

آیین تجلیل از جهادگران در ارومیه برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، امروز 24 آبان در آیین تجلیل از جهادگران که در سالن اجتماعات شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، ضمن قدردانی بابت اینکه دوره آموزشی رسم هجرت راه‌اندازی شده است، گفت: گروه‌های جهادی بهترین ظرفیت برای خدمت به ملت را دارند.

وی با بیان اینکه باید به سوالات درباره چرایی شروع عملیات توسط حماس پاسخ داده شود، گفت: حماس شروع‌‌کننده نبود بلکه مردم مظلوم فلسطین و غزه 75 سال زیرنفوذ، تحریم، بمباران و نسل‌کشی، کودک‌کشی و ... رژیم صهیونیستی قرار دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: در همه این سال‌ها مردم فلسطین مقاومت کردند و رویکردشان پدافندی بود، اما فقط یک بار به دشمن‌ 75 ساله‌شان حمله کردند.

وی گفت: این حمله آغاز نبرد تمدن جبهه حق و استکبار است و نشان داد هیمنه غرب و رژیم صهیونیستی قابل فروپاشی است و ارتش چهارم جهان، گنبد آهنین و دیوار غیرقابل نفوذ فقط یک ادعا است.

وی به فتنه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اتفاقات سال گذشته را که به معنای واقعی کلمه فتنه و یک جنگ همه‌جانبه علیه نظام و انقلاب بود را نباید به اغتشاشات تقلیل دهیم، چراکه گروه‌های چریکی و مسلح گرفته تا جنگ سایبری وجود داشت.

سردار زهرایی به موضع‌گیری جوانان انقلابی همچون آرمان علی‌وردی اشاره کرد و گفت: در حالی که 30 کفتار دور او را گرفته بودند، اما از پشتیبانی انقلاب اسلامی دست برنداشت تا اینکه شهید شد.

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطاب به جهادگران مبنی بر « حضور جهادگران در یک منطقه محروم مصداق آیات قرآن است»، ادامه داد: جهادگر می‌توان گروه جهادی ایجاد کرده و حرکت جهادی شکل دهد و در نهایت به واسطه فعالیت‌های جهادی جریان‌ساز شود.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی به قدری جریان‌ساز شده و خوب عمل می‌کنند که در ایام انتخابات برای جذب رای، سیاسیون به سراغ آنها می‌روند ولی فعالان جهادی وارد این مسائل نشده و ولایی باقی می‌مانند، همچنین فعالان اقتصادی نیز به دنبال جذب جهادگران هستند اما آنها نیز موفق نمی‌شوند.

وی گروه‌های جهادی را همانند کنگره شهدا، راهیان نور و ... مولود انقلاب دانست و گفت: در هیچ نقطه‌ای از دنیا مشابه این حرکت‌ها وجود ندارد؛ یک عده به دنبال حذف جهاد سازندگی و کمیته بودند بعد در دوره‌ای درصدد حذف سپاه و بسیج نیز بودند، ولی موفق نشدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: صداقت، اخلاص، شهامت، شجاعت، مجاهدت و ... ویژگی‌های جهادگران است که باید برای جذب سرمایه‌های اجتماعی، برقراری امنیت پایدار، خدمت به جبهه جهانی اهتمام کنند.

وی اضافه کرد: شهید حججی، شهید علی‌وردی، شهید عجمیان، شهید دانشگر مسئول گروه جهادی بودند که از شهامت تا شهادت را طی کردند، این جوانان مایه افتخار هستند.

زهرایی اضافه کرد: دوره توانمندسازی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به ما آموزش دهد در ابتدا بر نفس خویش غالب شویم، فرعون درون خودمان را مهار کنیم و خودمان را پرورش دهیم.

انتهای پیام
captcha