آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت
کد خبر: 4182175
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
آخرین اخبار فلسطین:

آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

براساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی غزه تعداد افرادی که از زمان شروع تجاوز رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به 11500 نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که در نتیجه جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۱۱۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۷۱۰ نفر از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.

این نهاد دولتی تأکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای آغاز حمله به غزه تاکنون ۱۲۰۰ جنایت را در این باریکه مرتکب شده‌ است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه بیان کرد: ۹۵ ساختمان دولتی در نتیجه حملات اسرائیل به غزه ویران شده‌اند. همچنین ۲۵ بیمارستان و ۵۲ مرکز پزشکی نیز در این مدت از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند.

این نهاد دولتی اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی امروز با یورش به بیمارستان شفا، جنایتی تاریخی مرتکب شدند. ما خواهان گشایش فوری و همیشگی گذرگاه رفح هستیم.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تأکید کرد: به دلیل کمبود سوخت از فردا ارتباطات قطع خواهد شد و بدین ترتیب ما در آستانه جنایتی جدید هستیم.

 آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

تداوم حملات هوایی به غزه

در حالی که نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با مقاومت مبارزان فلسطینی در نوار غزه مواجه شده است، نیروی هوایی این رژیم جنایتکار همچنان غزه را بمباران می‌کند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در نتیجه بمباران یک خانه در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه، دو فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی مسجدی را در شهرک الصبره واقع در جنوب شهر غزه بمباران کرد. همچنین در نتیجه بمباران اردوگاه خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه چندین فلسطینی آسیب دیدند.

همچنین در نتیجه بمباران یک برج مخابراتی در خان‌یونس در جنوب نوار غزه یک دختربچه فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اثر بمباران یک مدرسه در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه که آوارگان را در خود جای داده بود نیز یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر آسیب دیدند.

از سوی دیگر ارتش اردن از زخمی‌شدن ۷ نفر از کادر درمان بیمارستان میدانی اردن در نوار غزه خبر داد و اعلام کرد: ما تحقیقات رسمی درباره حادثه بیمارستان میدانی اردن را آغاز کرده‌ایم و مسئولیت اسرائیل در تأمین امنیت این بیمارستان را مورد تأکید قرار می‌دهیم.

 آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

حماس: کشف تسلیحات در بیمارستان شفا کذب است

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ادعای رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر کشف سلاح و مهمات در مجتمع بیمارستانی شفا، ادامه دروغ و تبلیغات بی‌اساس با هدف توجیه جنایات این رژیم برای نابودی بخش بهداشت و درمان نوار غزه است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادعای اخیر رژیم صهیونیستی همان ادعای مطرح شده توسط این رژیم در جریان حمله به بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی در غزه است که تل‌آویو با قرار دادن تسلیحات در این مکان، اقدام به بافتن داستان‌های بی‌اساس و غیر قابل باور برای همگان کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین افزود: در مدت بیش از دو هفته اخیر بارها از سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرده‌ایم برای تشکیل یک کمیته بین‌المللی جهت ارزیابی اوضاع بیمارستان‌ها و اطلاع از روایت اشغالگران و ادعاهای باطل آنها اقدام نمایند. زیرا به خوبی از میزان دروغگویی و گمراه کردن افکار عمومی با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایاتش علیه کودکان، زنان و غیر نظامیان بی‌دفاع توسط رژیم اشغالگر اطلاع داریم.

اوضاع هولناک در بیمارستان غزه به دنبال یورش اشغالگران

مدیر بیمارستان الشفاء وضعیت هولناک بیماران و آوارگان این بیمارستان در پی یورش وحشیانه ارتش اشغالگر به این بیمارستان را تشریح کرد.

مدیر بیمارستان الشفاء در غزه گفت: ارتش صهیونیستی همچنان در تعدادی از ساختمانهای بیمارستان مستقر است و در ساختمان دیالیز استقرار یافته بدون آن که برای کمک به بیماران سوخت تامین کند.

وی افزود: ما برای درمان بیماران نمی توانیم وارد داروخانه شویم به این دلیل که نیروهای صهیونیست به طرف هر جنبنده‌ای تیراندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: آب، برق و اکسیژن در تمام بخش‌های بیمارستان قطع شده است، ارتش صهیونیستی نیز اقدام به بازجویی از تعدادی از کارکنان بیمارستان کرده است.

مدیر بیمارستان توضیح داد: بخش‌های مختلف بیمارستان به روی اشخاصی که در آن هستند، بسته شده و هیچ فردی حق ورود و خروج از آن را ندارد، ما نمی‌توانیم برای سؤال درباره وضع بیماران بستری به ویژه کودکان نارس با پزشکان تماس بگیریم.

وی گفت: زخم های مجروحان نیز به دلیل توقف خدمات رسانی در بیمارستان دچار تعفن شده و بوی مرگ در تمام بیمارستان از اورژانس تا سایر بخش های آن استشمام می شود.

وی تصریح کرد: با تمام نهادهای بین المللی ذیربط تماس برقرار کردیم اما به جز ابراز نگرانی چیز دیگری عاید ما نشد. بخش اورژانس تعطیل شده است در حالی که صدها زخمی در آنجا بستری بودند.

مدیر بیمارستان گفت: بیش از 900 بیمار و 5 هزار آواره در بیمارستان الشفا با مرگ حتمی مواجه هستند. احتمال می دهیم بر اثر نبود امکانات سلامتی و بهداشت، صدها نفر نیز در داخل خانه هایشان فوت شوند.

آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

بهداشت جهانی یورش به بیمارستان شفا را غیرقابل قبول خواند

تدروس آدهانوم گیبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی طی نشست خبری هفتگی خود در مقر این سازمان در شهر ژنو سوئیس، حمله نظامیان اشغالگر قدس به بیمارستان شفا در نوار غزه را «غیرقابل قبول» خواند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره تأکید کرد: یورش ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه غیرقابل قبول است. بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند.

تدروس آدهانوم گیبریسوس با اشاره به عدم دسترسی به آمار مربوط به تلفات انسانی در نوار غزه طی ۳ روز گذشته به دلیل توقف فعالیت بسیاری از مراکز درمانی، گفت: تنها یک چهارم مراکز درمانی غزه فعال هستند. فعالیت ۲۶ بیمارستان از کل ۳۶ بیمارستان غزه به دلیل آسیب، تخریب، بمباران یا کمبود سوخت متوقف شده است.

مدیرکل بیمارستان‌ها در غزه پیشتر هم اعلام کرد: اشغالگران کودکان و بیماران را از بیمارستان غزه بیرون راندند. ما اشغالگران را مسئول جان بیماران و کادر پزشکی می‌دانیم. خواهان انتقال بیماران به مصر هستیم. ما خواهان ورود سوخت به همه بیمارستانه به شکل فوری هستیم. اشغالگران به مدت ۱۰ ساعت از بیماران و همراهان و کادر پزشکی بازجویی کردند. کادر بیمارستان در وحشت به سر می‌برند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه هم بیان کرد: اثبات ادعاهای اسرائیل در مورد استفاده نظامی از بیمارستان شفا در غزه نیازی به این همه ساعت حمله و تفتیش و بازرسی نداشت. مدت زمان طولانی حضور اسرائیلی‌ها در بیمارستان شفا ترس و نگرانی در مورد فراهم کردن صحنه‌های دروغین و ساختگی در داخل بیمارستان ایجاد می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: در سایه قطع هرگونه ارتباط مسئولان بیمارستان شفا و وزارت بهداشت فلسطین در غزه و ندادن اجازه حضور طرف سوم بین‌المللی در بیمارستان شفا، ارتش اسرائیل تنها طرفی است که اوضاع در داخل این بیمارستان را تحت کنترل دارد و همین مسئله شک و تردیدهای زیادی در مورد هرگونه روایتی در آینده در مورد این بیمارستان مطرح می‌کند.

آمار شهدای غزه به 11500 نفر افزایش یافت

اسپانیا: برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهیم کرد

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: دولت اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر اسپانیا در این خصوص گفت: در اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش می‌کنیم. کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و کرانه باختری مردود است. کشتار بی رویه فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری را رد می‌ کنیم.

پدرو سانچز در ادامه گفت: ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری از سوی اسرائیل در غزه و رعایت دقیق قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستیم که امروز به وضوح این امر رعایت نمی‌‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه پیشتر اعلام کرد: یورش به بیمارستان شفا و تیراندازی در داخل آن جنایت جنگی است. دروغ‌های اسرائیل درباره گذرگاه‌های امن تبلیغاتی کثیف و ادعاهای بی اساس است. ارتش اشغالگر بسیاری از خانواده‌هایی را که به دنبال خروج از بیمارستان شفا بودند، اعدام کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ نفر را به شهادت رساند.

انتهای پیام
captcha