ترویج تفکر بسیجی ضامن دوام انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4182427
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

ترویج تفکر بسیجی ضامن دوام انقلاب اسلامی است

امام جمعه کمالشهر گفت: باید تلاش کرد فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی‌گری بر کشور حاکم شود که در این صورت کشور از هر جهت بیمه و انقلاب تداوم خواهد شد.

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه کمالشهر

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور، امام جمعه کمالشهر، ۲۶ آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با استناد به خطبه‌های نهج‌البلاغه درباره دنیا از منظر امیرمومنان(ع) اظهار کرد: نهج‌البلاغه، کتاب اخلاق، تقو ، زندگی، سیاست، فرهنگ و کتاب نقد الدنیاست. 

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) درباره دنیا گفت: شما را از دنیا بر حذر می‌دارم که دنیا جای سکنی گزیدن و ماندن نیست خانه‌ای است موقت و عاریه‌ای. خوشی‌ها و سرور آن دوام ندارد و از درد و رنج و مصیبت آن نمی‌توان در امان بود. دنیا فریبنده، ناپایدار و پایان پذیر و غافلگیر کننده است.

این مسئول در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار از زحمات ارزشمند پرستاران به ویژه در دوران سخت کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسئولان محترم مشکلات این قشر زحمتکش و فداکار را برطرف کنند.

 خطیب نماز جمعه کمالشهر درباره عظمت وجودی حضرت زینب کبری (س)، گفت: حضرت زینب (س) پدرش امیر مومنان علی (ع) و مادرش حضرت صدیقه کبری (س) است. 

 وی با اشاره به اینکه در میان همه فضائل و کمالات عقیله بنی هاشم(س) سه ویژگی معرفت، بصیرت و شجاعت خیلی برجسته و متجلی است، افزود: معرفت آن حضرت به توحید ناب؛ به خدا، به رسول خدا، به عالم غیب، به عقاید حقه و به امام زمان خویش در حد اعلاست. بصیرت آن حضرت هم خود مثال زدنی است؛ بصیرت یعنی آگاهی عمیق و همه جانبه، یعنی هوشیاری، تیز بینی، دشمن شناسی، تشخیص درست حق و باطل و تجزیه و تحلیل حوادث. آن حضرت در میدان بصیرت بزرگ معلم بصیرت است. بعد از حادثه کربلا چه زیبا فرمود: ما رایت منه الا جمیلا!

امام جمعه کمالشهر گفت: شجاعت دختر امیر مومنان علی (ع) هم زبانزد عام و خاص است. شجاعت یعنی اینکه در جزر و مد روزگار و حوادث سخت، صبر و استقامت ورزیدن، نلرزیدن و صحنه را خالی نکردن. 

نورپور توضیح داد: ایشان مادر دو شهید و خواهر چند شهید و دختر شهید، مظهر شجاعت و صلابت بود که با جهاد تبیین خود  عاشورا و نهضت خونین برادرش را زنده نگه داشت. آری کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود؛ سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود. آن خطبه غرا و دشمن‌شکنی که در مجلس یزید ایراد نمود در آن شرایط سخت و اسارت همه را به اعجاب  و وادار کرد.

وی بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) آن پرستار دلسوز و مهربان، هم برای مردان و هم به ویژه برای زنان جامعه ما الگوست لذا بانوان جامعه ما مفتخرند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به آن حضرت تاسی کردند. هم در جریان اصل پیروزی انقلاب و هم در هشت سال دفاع مقدس با بذل و مال و فرزند و تلاش زینبی وار راه آن حضرت را ادامه داده‌اند.

این مسئول افزود: بسیجیان عزیز همواره مفاهیم ایثار، عشق، شجاعت‌، اخلاص، ولایت‌مداری و تکلیف محوری را معنا و تفسیر کرده‌اند و امید است که مسئولین محترم در هر لباس و رده‌ای که هستند ادامه‌دهنده راه مقدس بسیجیان شهیدمان باشند. همان بسیجیانی که با ایثار و فداکاری خود سوسنگردها و خرمشهرها را آزاد کردند و با فداکاری خود از کرامت مردم استقلال و آزادی و تمامیت ارضی کشور صیانت کردند. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان گفت: باید تلاش کرد فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی‌گری بر کشور حاکم شود که در این صورت کشور از هر جهت بیمه و انقلاب تداوم خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha