مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4182496
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در سنندج برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از برگزاری مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج فردا، 28 آبان در سنندج خبر داد.

سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج

مهدی قنبری، مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان گفت: مرحله شهرستانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در مهرماه امسال با حضور 12 هزار و 300 نفر از فعالان قرآنی شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در چهار مرحله پایگاه‌های بسیج، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که تاکنون در استان کردستان دو مرحله پایگاهی و شهرستانی به اتمام رسیده است.

مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه از این تعداد 191 نفر به عنوان برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج راه یافتند، بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ(5 جزء، 10 جزء، 15 جزء و حفظ کل)، معارف، حفظ مفاهیم سوره ملک، اذان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی بین بسیجیان و آحاد مردم است.

قنبری با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال افزود: مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی با حضور نفرات برگزیده مرحله شهرستانی فردا، 28 آبان در مجتمع نور تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.

وی در پایان با اعلام اینکه نفرات برگزیده هر بخش و در هر رشته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه خواهند یافت، یادآور شد: کار داوری سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در بخش بانوان را بیان شاکری، ژاله حیدری‌مقدم و زهرا منبری و در بخش آقایان ماموستا ماجد تابه‌زر، جبار زندسلیمی، مهدی احمدوند برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha