طوفان الاقصی؛ انعکاس جنایات صد سال اخیر غرب علیه ملت فلسطین
کد خبر: 4182642
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
سردار سلامی مطرح کرد:

طوفان الاقصی؛ انعکاس جنایات صد سال اخیر غرب علیه ملت فلسطین

فرمانده کل سپاه با توصیف طوفان الاقصی به استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده در تاریخ نبردهای بشری، گفت: این عملیات انعکاس و بازتابی از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، در تجمع سراسری «حمایت از کودکان مظلوم غزه» که عصر امروز، شنبه 27 آبان در میدان انقلاب تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق، غیرت دینی، تعصب الهی برای حمایت از کودکان غزه عزیز است، گفت: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری رخ داد، انعکاس و بازتابی از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی است که 75 سال است آن‌ها را از سرزمین خود بیرون رانده و آواره کرده‌اند و عزت و آرامش و امنیت و پیشرفت آنان را گرفته‌اند.

وی افزود: از بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت منطقه شرق مدیترانه و شامات به انگلیس و فرانسه منتقل شد، دولت انگلیس با اعلامیه بالفور زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها از سراسر جهان به سرزمین فلسطین آماده کرد و اجازه داد ارتش سری هاگانا در فلسطین شکل بگیرد و جوخه‌های مخفی آن با عملیات‌های ترور، خانواده‌های فلسطینی را قتل عام می‌کردند و در فاصله 1920 تا 1948 به تدریج غلبه نظامی صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها پدیدار شد.



سلامی اظهار کرد: دولت انگلیس سرزمین فلسطین را از ملت فلسطین غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها گذاشت. بعد از آن ماجراهای خطرناک و ویرانگری مانند کشتار و قتل عام مسلمانان در دیر یاسین در 1948 اتفاق افتاد و بیش از یکصد مسلمان فلسطینی به شهادت رسیدند و در 1956 ماجرای قتل عام روستای کفر قاسم رخ داد و اهالی این روستا را کشتند، جوانان فلسطینی را به میادین شهر و روستا آوردند، در مقابل چشم پدر و مادر، آن‌ها را به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

آواره شدن فلسطینی‌ها در 1982

فرمانده کل سپاه بیان کرد: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال 1982 که آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا، با تهاجم به لبنان، در حاشیه بیروت در یک قتل عام دو روزه، فلسطینیان ساکن در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا را به شهادت رساند و در این دو روز حدود 400 هزار فلسطینی را شهید کرد. 

وی افزود: فلسطینی‌ها آواره شده و به تونس، اردن، لبنان و سوریه رفتند و ملتی بدون سرزمین، بدون آب و خاک و بدون حق حاکمیت شدند و همه اینها به دست اربابان جنایت جهانی انجام گرفت که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تأثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه و استعمارگرانه خود قرار داده‌اند و ثروت‌های معنوی، هویت دینی و همه ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه قدرت جهانی شوند، در اختیار گرفته‌اند. 

 شهادت جزو لاینفکی از زندگی مسلمانان فلسطینی است

سلامی با بیان اینکه این ماجرا همچنان ادامه دارد، گفت: آنچه که مهم است این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند؛ مقاومت‌های قهرمانانه‌ای صورت گرفت، از 1935 که عزالدین قسام در حیفا به شهادت رسید تا امروز که شهادت جزو لاینفکی از زندگی مسلمانان فلسطینی است، مقاومت در این سرزمین مبارک، که خداوند آن را به برکت مسجدالاقصی، حول و پیرامون آن را مبارک گردانیده است، ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: نبردهای سنگینی بین مسلمانان و صهیونیست‌ها در سال‌های متمادی صورت گرفت اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی، نهضت فلسطین احیا شد. فلسطینی‌ها که تا آن زمان با سنگ و فلاخن به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند، به تدریج مسلح شدند. حتی وقتی در باریکه غزه و کرانه باختری، کاملاً و 360 درجه در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح کنند.

وی ادامه داد: در ادامه این تجهیز، نبردهای 33 روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال 2006 و فلسطینی‌ها در 2008 و جنگ 22 روزه و بعد از آن جنگ‌های 8 روزه، 51 روزه، 11 روزه و سرانجام طوفان الاقصی رخ داد که در هم شکننده تمام امید و آرزو و احساس آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها و باطل‌کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها از خود در جهان نشان داده بودند و شکست‌دهنده ظرفیت ارعاب و هراسی بود که برای مسلمانان و فلسطینی‌ها ساخته بودند.

سلامی تصریح کرد: طوفان الاقصی نشان داد نه کمک‌های خارجی و دولت‌های خارجی همانند آمریکا می‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند ـ زیرا قبل از اینکه آمریکایی‌ها برسند، مسلمانان و فلسطینیان می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند. معمولاً آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است حتی این بار هم ماجرا به همین شکل انجام شد ـ نه اعتماد به ارتش صهیونیستی که از خود یک ارتش افسانه‌ای ساخته بود، آن هم دیگر نمی‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین براندازانه علیه رژیم صهیونیستی باشد، نه آن دستگاه اطلاعاتی مخوف و پیچیده‌ای که صهیونیست‌ها با تکیه بر آن شب‌ها آرام می‌خوابیدند و نه امنیت داخلی این رژیم.

طوفان الاقصی؛ انعکاس جنایات صد سال اخیر غرب علیه ملت فلسطین

وی ابراز کرد: طوفان الاقصی نشان داد فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم تا شرایط عادی فقط 80 کیلومتر است و فاصله زمانی از آغاز یک عملیات بزرگ نظیر بیت‌المقدس ما در دفاع مقدس، فقط 48 ساعت است. از شمال فقط 120 کیلومتر و از جنوب 80 کیلومتر و از شرق چیزی کمتر از 60 کیلومتر، فاصله جغرافیایی است تا یک حرکت اقصی‌مانند، یک طوفان دیگر، این رژیم را در هم بشکند و آن را متلاشی کند اما آنچه که در پس آن اتفاق افتاد مهم است؛ جبهه غرب، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و بعضی دولت‌های منافق در کنار آنان، یک شکست اخلاقی عظیم را در جهان تجربه کردند.

فروپاشی زودرس رژیم صهیونیستی

سلامی یادآور شد: ارزش‌های واقعی آمریکایی که مترادف با جنایت، کشتن انسان‌های بی‌گناه، محاصره سرزمین‌های مسلمانان، اجازه ندادن به رسیدن به آب، غذا و سوخت به مردم بی دفاع است، نشان دادند که واقعیت آن‌ها چقدر نزد جهانیان نفرت‌انگیز است. آمریکا چهره واقعی‌اش را نشان داد، انگلیس نیز همین‌گونه. اما آن‌ها باید بدانند هیچ یک از این اقدامات مانع و عاملی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس، حتی آن 25 سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کردند نیست و بلکه به نظر می‌رسد، بسیار نزدیک‌تر و فوری‌تر و در دسترس‌تر در حال فرارسیدن است. این واقعیت را هیچکس نمی‌تواند انکار کند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: اجازه دادن آمریکا به بمباران مردم غزه و جلوگیری از آتش‌بس و چراغ سبز نشان دادن به صهیونیست‌ها و پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آمریکا از اسرائیل، معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان بود. امروز جهان در برابر آمریکا متحد است. نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فراگرفته است. آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی است. این یک شکست سیاسی برای آمریکا و ائتلافی است که امروز با محوریت آمریکا به داد رژیم صهیونیستی رسیده است. 

وی یادآور شد: وزیر خارجه آمریکا دو، سه هفته پیش به بعضی مقامات کشورهای منطقه گفت که وقتی ما بعد از طوفان الاقصی به تل‌آویو رسیدیم، رژیم صهیونیستی در حقیقت فروپاشیده بود و انگار گرد مرگ بر صورت مقامات صهیونیستی و فرماندهان ارتش آن زده بودند و همه چیز متلاشی شده بود. آمریکایی‌ها از همه جا آمدند. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ابتدا از ترس در مصر مستقر شد و بعد به سرزمین‌های اشغالی آمد، تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی دفاع و نوزادان غزه را به عهده بگیرد. این نشان می‌دهد فروپاشی این رژیم کار سختی نیست.

سلامی تأکید کرد: امروز آنکه در اغمای سیاسی فرورفته و در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود، دیگر نمی‌تواند آرامش، آسایش، رفاه و امنیت را ببیند. اضطراب از امروز به بعد جزو لاینفک زندگی صهیونیست‌ها چه در سطح مقامات چه در سطح شهروندان آنان، پدیده‌ای است که دیگر هرگز از این سرزمین رخت برنخواهد بست.

وی افزود: امروز آمریکا و اسرائیل پیروزی خود را در غزه با پیروزی بر نوزادان تازه تولدیافته و کشتن آنان تفسیر می‌کنند؛ یعنی بزرگ‌ترین امپراتوری سیاسی ـ نظامی تاریخ بشر، امروز افتخارش آن است که کودکان و نوزادان را می‌کشد، نوزادانی که حتی یک روز از عمر خود را سپری نکرده‌اند و این را معادل پیروزی می‌داند. این بزرگ‌ترین خفت، خواری و ذلت برای آمریکا و اسرائیل است. اگر مرد هستند وارد میدان شوند و سینه به سینه رزمندگان فلسطینی با آنان بجنگند، نه اینکه اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان را به میدان جنگ تبدیل کنند و بر کودکان و زنان و پیرمردان و پیرزنان مجروح بتازند و فکر کنند که می توانند سرود پیروزی سر دهند.

منزوی شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آن‌ها بدانند مسلمانان انتقام خواهند گرفت. انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد. این یک داستان دامنه‌دار است. امروز رژیم صهیونیستی در محاصره دیوارها مانده است. از پشت دیوارها می‌خواهد بجنگد اما منزوی شده است. آمریکا هم در جهان منزوی شده است. این یک شکست سیاسی است. حتی اقتصاد آمریکا تحت تأثیر این پدیده افول خواهد کرد زیرا مسلمانان و بسیاری از غیر مسلمانان ساکن در سایر سرزمین‌ها کالاهای آمریکایی و اسرائیلی تحریم خواهند کرد و این ضربه بزرگی بر پیکر در حال سقوط آمریکا است.

سلامی اظهار کرد: آن‌ها به جنگ زمینی روی آوردند، اول صهیونیست‌ها در بهت و حیرت فرورفتند، آمریکایی‌ها رسیدند تا به آنان اعتماد به نفس بدهند و آن‌ها را کمی سر پا نگه داشتند تا بمباران‌ها شروع شد، بعد از دو هفته نبرد زمینی را آغاز کردند، تصورشان این بود که می‌توانند با حرکت بیش از 1600 تانک و یک بمباران هوایی بدون وقفه و مستمر، مقاومت مردم فلسطین و حماس و جهاد اسلامی را بشکنند اما یک خطای بزرگ مرتکب شدند، تا وقتی آن‌ها پشت دیوارها بودند، مجاهدان فلسطینی به آنان دسترسی نداشتند و تانک‌ها در امنیت بودند اما آن‌ها یک تصمیم اشتباه گرفتند و دست به یک انتحار و خودکشی زدند. کاری را کردند که برای مجاهدان فلسطینی فرصت‌ساز بود. از پشت قلعه‌ها و دیوارهای مستحکم خود خارج شدند همانگونه که قرآن می‌فرماید.

وی اضافه کرد: آمدند و موانع برداشته شد، نه سیم خارداری، نه میدان مینی، نه دیوار بتنی، هیچ چیز دیگری مانع نبود. آن‌ها در درون گروه‌های جهادی فلسطینی منتشر شدند و با هم ترکیب و ادغام شده و به هم نزدیک شدند. بچه‌های فلسطین تازه فرصت جنگ پیدا کردند. چند روزی زمان برد تا مجاهدان فلسطینی، حماسی‌ها، جهادی‌ها، گردان‌های قسام و قدس خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و قاعده این نبرد را در میدان بیاموزند و نقطه ضعف‌های دشمن را تشخیص دهند. کمی زمان برد شاید در حد چند روز و بعضی احساس کردند شعله‌های مقاومت کم‌فروغ شده است اما به سرعت جوانان فلسطینی قاعده نبرد را به زیبایی تمرین کردند و آموختند و امروز از فاصله‌های صفر و نزدیک، به سراغ تانک‌ها و نفربرها و بولدوزرها می‌آیند و آن‌ها را هدف قرار می‌دهند.

سلامی اظهار کرد: از حدود 600 تانک و نفربر و بولدوزر و خودرو تا به امروز، 280 دستگاه به دست فلسطینی‌ها منهدم شده است. جنگ واقعاً فرسایشی شده است اما به یک نکته توجه کنید؛ جوانان فلسطینی یک جنگ نامرئی و ناشناخته را آغاز کرده‌اند. صهیونیست‌ها آن‌ها را نمی‌بینند اما آن‌ها صهیونیست‌ها را می‌بینند. تجربه ثابت کرده جنگ کسانی که دیده نمی‌شوند علیه کسانی که دیده می‌شوند همیشه با پیروزی آن‌هایی است که رؤیت نمی‌شوند. جنگ اشباح به راه افتاده است و صهیونیست‌ها حتی شب‌ها از سایه خود هم می‌ترسند و این داستان ادامه دارد و غزه در مسیر پیروزی است.

جنگ نامرئی به نفع فلسطین است 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امتیازات غزه، حماس و جهاد وسیع و عظیم است، اظهار کرد: سرزمین متعلق به اینهاست. اینها با یک راکت چند هزار دلاری و شاید هزار دلاری یک تانک مرکاوای چند میلیون دلاری را می‌زنند. چقدر این نبرد برای آن‌ها خسارت‌بار است. جنگ نامرئی به نفع فلسطین است اما همیشه جنگ بین کسی که در سرزمین خود دفاع کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، همیشه به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند.

وی افزود: جنگ بین مردم با ایمان و انسان‌های سست‌عنصر بی‌ریشه و فاقد ایمان همیشه به نفع مؤمنان است. نصرت خداوند بر اینها نازل می‌شود؛ «هوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا». اینها فکر می‌کنند که از این سرزمین خارج نمی‌شوند و فکر می‌کنند این دیوارها و قلعه‌های مستحکم آنان را از عذاب خدا نجات می‌دهد اما عذاب خداوند از جایی می‌رسد که اینها هرگز محاسبه نمی‌کنند همانطور که طوفان الاقصی از نقاطی آغاز شد که آن‌ها هرگز ندیدند. هنوز اسرار شگفت‌انگیز آن عملیات ناگفته و ناشناخته است و فقط می‌توان با این آیه قرآن که «وَجَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ» آن را توصیف کرد.

سلامی بیان کرد: فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به تدریج غلبه خود را به دست می‌آورد و این سرنوشت همه فلسطینی‌ها است. حماس و جهاد نابودشدنی نیستند. آن‌ها جزو مهمی از آرمان فلسطین هستند. فلسطین امروز صرفاً یک سرزمین نیست بلکه یک ملت وسعت‌یافته در درون قلب تمام جهانیان است. نه فلسطین نابودشدنی است نه جوانان مجاهد آن. آنچه که به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت و در درون غزه به عنوان یک باتلاق دشمن را در خود فرو خواهد برد، شکست قطعی اسرائیل است. 

فرمانده کل سپاه یادآور شد: این مطلب را براساس احساس شخصی خود نمی‌گویم، البته که آرزوی قلبی همه ماست. من هم در درون قلبم همواره به یک پیروزی درخشان می‌اندیشم اما ورای محبت و احساس عمیق و آرزوی بزرگی که همه ما داریم، یک واقعیت قابل محاسبه وجود دارد. برای آمریکا و اسرائیل هیچ عنصری از پیروزی در نبرد جاری غزه وجود ندارد در حالی که برای فلسطینیان همه چیز برای یک فتح آشکار و فتح مبین آماده است و این حمایت‌های زیبا و درخشان مردم که با تمام ایمان خود و همه قلب‌های خود، امروز به میدان آمده‌اید و همه سرزمین ایران را یک غزه بزرگ کرده‌اید، این هم عاملی برای قدرت روحی آنان است.

وی با تأکید بر اینکه نبرد خاتمه نیافته است، گفت: هر آنچه جهان اسلام باید انجام دهد، انجام می‌دهد. هنوز ظرفیت‌های عظیمی باقی است که به کار گرفته نشده است. دشمنان ما نباید فکر کنند که می‌توانند به آرزوهای خود دست پیدا کنند. مؤمنان، مسلمانان، انقلابیون، مجاهدان و جوانان جهان اسلام به این دشمنان بی‌ریشه اجازه عرض اندام نمی‌دهند.

سلامی در پایان اظهار کرد: ما برای پیروزی مردم فلسطین و کودکان عزیزشان، برای نوامیس و مردان و زنانشان آرزوی صبر و استقامت داریم البته آن‌ها امت استقامت هستند و «فاستقم کما امرت» را تفسیر می‌کنند؛ آن کودک فلسطینی را دیدید که کنار خواهر سه ساله‌اش شهادتین می‌خواند و آن پدری که فرزندش در دستانش گرفته بود و خداوند را سپاس می‌گفت و «االله اکبر و لله الحمد» می‌‌خواند؟
انتهای پیام
captcha