فعالیت‌های قرآنی در مدارس بیشتر رونق بگیرد
کد خبر: 4182712
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فعالیت‌های قرآنی در مدارس بیشتر رونق بگیرد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، به تربیت و پرورش کودکان از مدارس تأکید کرد و گفت: ما باید از اول‌ بر روی تربیت کودکان توجه داشته باشیم و در این راستا نیز فعالیت‌های قرآنی باید در آموزش و پرورش و مدارس رخنه کند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه 27 آبان ماه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و جوان، با عنوان پله‌های آسمان، گفت: متأسفانه در سایه موازی کاری‌های شدید بین نهادها و ادارات مختلف در ارتباط با قرآن و فعالیت‌های قرآنی شاهد برخی کاستی‌ها و بی‌توجهی‌ها به قرآن هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال گسترش است، تأکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستان‌ها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه باید سهم هر استان از این ۱۰ میلیون حافظ قرآن مشخص شود و برنامه‌ریزی برای تحقق آن انجام شود، افزود: نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف در این جشنواره نقطه مثبت آن به‌ شمار می‌‌آیند و توصیه می‌کنم سعی کنید به آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآنی بیشتر رخنه کنید تا نسل جدید و جوان جامعه با قرآن مأنوس شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات قرآنی و فرهنگی شهرداری تبریز قابل قدردانی است، گفت: به نوبه خود از اقدامات فرهنگی و قرآنی مجموعه شهرداری، تقدیر و تشکر می‌کنم، ولی معتقدم هر چقدر که بیشتر تلاش کنیم، این وظیفه را به درستی انجام خواهیم داد.

آل‌هاشم افزود: باید چهره شهر و استان خود را قرآنی کنیم و کوچه‌ها و خیابان‌ها و پارک‌های ما عطر و بوی قرآنی داشته باشد.

امام جمعه تبریز به اهمیت فضای مجازی تأکید کرد و ادامه داد: دشمن از طریق جنگ نرم آرام و بدون سروصدا از طریق اینترنت، ماهواره و فضای مجازی بر کودکان تأثیرگذار بوده و باید برای حل این مشکل فکر اساسی انجام داد.

اصغر آدی بیگ، شهردار منطقه ۷ تبریز نیز در این مراسم گفت: جشنواره قرآنی پله‌های آسمانی سعی دارد نگاه ویژه‌ای برای تأثیرپذیری برای سنین مختلف از ۶ تا ۲۵ سال داشته باشد و اهداف آن در خصوص نیاز کودک به دیده شدن و خلق آثار و حس رقابت در برنده شدن است.
 
وی افزود: بحث فرهنگ به عنوان نیاز و دستاوردی است که تکلیف بودجه‌ای شهرداری کلانشهر تبریز است و در بخش فرهنگی ۱۸۲برنامه تجمیعی برای ۱۰۷ هزار نفر برگزار شده که در ۲۶ مسجد و ۸ مدرسه اتفاق افتاده است.

حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز نیز در این مراسم، با بیان اینکه جشنواره قرآنی کودک، جوان و نوجوان با عنوان پله‌های آسمانی با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم برگزار می شود، گفت: این جشنواره در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، حفظ یک جز و سه جز قرآن، و در بخش مجازی در رشته‌های نقاشی، عکس نوشته، دلگویه، اینفوگرافی و ساخت کلیپ برای سنین ۶ تا ۲۵ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha