واکنش گسترده به حمله سرباز صهیونیست‌‌ به مسجدی در رام الله + فیلم
کد خبر: 4182790
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

واکنش گسترده به حمله سرباز صهیونیست‌‌ به مسجدی در رام الله + فیلم

انتشار ویدئویی از حمله یک سرباز رژیم صهیونیستی با نارنجک به مسجدی در رام‌الله، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، انتشار ویدئویی از حمله یک سرباز رژیم صهیونیستی با نارنجک به مسجدی در رام الله، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

در این ویدئو که چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت، سربازی به درب بسته مسجدی در یکی از روستاهای رام‌الله نزدیک می‌شود و درحالی‌که امام جماعت نماز صبح را آغاز می‌کند، او نارنجک صوتی را داخل مسجد پرتاپ می‌‌کند و در پی آن صدای بلندی به گوش می‌رسد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اقدامات این سرباز را تقبیح کردند و گفتند که او سعی کرده به عمل خود در ارعاب غیرنظامیان، ببالد. برخی دیگر نیز این اقدام را نشانگر چهره واقعی رژیم صهیونیستی و باطل بودن ادعاها در زمینه رعایت حقوق غیرنظامیان توصیف کرده‌اند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ادعا کرده است که ارتش، این سرباز را توقیف کرده است، از سویی روزنامه  هاآرتص در توضیح این ویدئو گفت که کاری که این سرباز انجام داد آخرین نمونه از سربازانی بود که از اقدامات خود در توهین به فلسطینی‌ها فیلم تهیه کرده و این ویدئوها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. به گفته این روزنامه این روند پس از آغاز درگیری‌ها در ماه اکتبر و عملیات طوفان الاقصی تشدید شده است.

مقامات رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند، حملات آنها به نوار غزه در پاسخ به کشتار غیرنظامیان از جانب حماس روز 7 اکتبر صورت می‌گیرد. این در حالی است که این رژیم تعداد کشته‌شدگان حملات حماس را از 1400 نفر به 1200 نفر کاهش داده و روزنامه هاآرتص اخیراً در گزارشی تصریح کرده است که بخش مهمی از این تعداد در حملات هواپیماها و بالگردهای رژیم صهیونیستی در روز 7 اکتبر کشته شده‌اند. شاهدان عینی نیز پیش‌تر گفته بودند، نظامیان صهیونیست در روز 7 اکتبر به دلیل وجود نیروهای حماس بی‌مهابا به سوی غیرنظامیان اسرائیلی شلیک می‌کردند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 12000 نفر شهید شده‌اند که بخش عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، 5000 کودک فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha