اعتراف تازه اسرائیلی‌ها درباره ادعای کشتار غیرنظامیان از سوی حماس
کد خبر: 4182941
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

اعتراف تازه اسرائیلی‌ها درباره ادعای کشتار غیرنظامیان از سوی حماس

انتشار گزارشی در یک روزنامه اسرائیلی که در آن به بمباران شرکت‌کنندگان در کنسرت در روز عملیات طوفان‌الاقصی اذعان شده، بطلان ادعاهای اسرائیل در مورد کشتار غیرنظامیان از سوی حماس را اثبات می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از 43 روز تکرار روایت صهیونیست‌ها که مقاومت فلسطین را به کشتار غیرنظامیان متهم می‌کردند، انتشار مطلبی در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نشان داد که هلیکوپترهای این رژیم عامل قتل عام حاضران در یک کنسرت بوده است. 

پس از انتشار این گزارش درباره تیراندازی یک هلیکوپتر نظامی اسرائیلی به سوی اسرائیلی‌های حاضر در کنسرت موسیقی همزمان با عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر گذشته، روایت رژیم صهیونیستی درباره کشتار غیرنظامیان از سوی حماس زیر سؤال رفته است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که تحقیقات اولیه پلیس اسرائیل نشان می‌دهد افراد مسلحی که در حمله روز 7 اکتبر شرکت داشتند، از قبل از حضور کنسرت در نزدیکی شهرک ریم اطلاعی نداشتند.

اطلاعات فاش شده توسط پلیس اسرائیل جنجال گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت.

محمد امین یکی از فعالان مجازی نوشت: آنچه با تحقیقات فاش شد، بهانه جنگ با غیرنظامیان در نوار غزه را از بین می‌برد و تأکید می‌کند که آنچه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) انجام داد عملیات دقیق نظامی علیه اهداف نظامی خاص یک رژیم اشغالگر بود و مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگران حق مشروع است.

فرد دیگری به نام جمال در اظهار نظر خود نوشت که اسرائیلی‌ها در ابتدا آنچه در آن کنسرت رخ داد را توجیه کارزار دیوانه‌وار خود علیه غزه قرار دادند، اما اکنون به دنبال یافتن راهی برای خروج از جنگی که آن‌ها را خسته کرده، هستند.

علا الحداد، یک فعال مجازی دیگر خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت: به بایدن، که به دلیل کشتار غیرنظامیان فکر حمایت از این رژیم در جنگ را دارد. به شما می‌گویم. اکنون معلوم شد آن‌ها توسط هواپیمای رژیم اشغالگر کشته شدند.

برخی از اسرائیلی‌ها هم در شبکه‌های اجتماعی به این گزارش واکنش نشان دادند. از جمله شخصی به نام گیلعاد روبین نوشت: تا زمانی که درباره شبهات و اعداد شفاف‌سازی نشده، چنین گزارشی منطقی نیست. اکنون همه متنفران از ما می‌توانند آن را جشن بگیرند. این تف کردن به صورت خانواده‌های همه ما است.

ایلی السرفاتی، در مورد گزارش پلیس اسرائیل نوشت: از شما ضدصهیونیست‌ها (روزنامه هاآرتص) که از وطن متنفر هستید، بسیار متشکرم. شما کار را برای تروریست‌ها آسان کردید.

به گزارش روزنامه هاآرتص، زمانی که ارتش اسرائیل از حمله روز 7 اکتبر مطلع شد، یک هلیکوپتر جنگی را فرستاد که از پایگاه رامات دیوید در شمال اسرائیل بلند شد و به سمت نوار غزه حرکت کرد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، این هلیکوپتر به طور تصادفی به سمت هر کسی که روی زمین راه می‌رفت شلیک کرد و قصد داشت اعضای جنبش حماس را بکشد، اما آن‌ها اسرائیلی‌ها را نیز کشتند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که در تاریخ 7 اکتبر، 28 هلیکوپتر نظامی اسرائیلی از پایگاه رمات داوود برخاسته و پس از آن که با مشکل زیادی در تشخیص مهاجمان فلسطینی و سربازان مواجه شدند، تمام مهمات خود را بر روی مردم داخل شهرک‌های غلاف غزه خالی کردند. 

انتهای پیام
captcha