تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
کد خبر: 4182975
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد کادر پزشکی در بیمارستان اندونزی علی‌رغم حملات شدید نیروهای اسرائیل، اصرار دارند که برای مداوای مجروحان در این بیمارستان بمانند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در پی حملات شدید ارتش اشغالگر غزه که همچنان بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار داده و تأسیسات حیاتی مختلف در نوار غزه را تخریب می‌کند، تعداد زیادی  از فلسطینیان در حملات سحرگاه دوشنبه در غزه به شهادت رسیدند.
 
هواپیماهای رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز مجموعه‌ای از حملات شدید را در شمال غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها منجر نفر شد.
 
منابع محلی به خبرگزاری فلسطین(وفا) گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر با ده‌ها موشک اطراف شهرک مسکونی حمد در شمال غرب خان یونس را بمباران کردند که منجر به کشته شدن ده‌ها شهروند شد که بیشتر آنها کودک و زن بودند؛ آنها همچنین به یورش به شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس اقدام کردند.
 
در شهر غزه، بر اثر گلوله‌باران اسرائیل که منطقه عسقوله در محله الزیتون را هدف قرار داد، تعدادی از شهروندان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند، در حالی که ده‌ها نفر با توجه به شرایط آب و هوایی بارانی و دشواری رسیدن خدمه دفاع مدنی و آمبولانس‌ها همچنان زیر آوار هستند.
 
هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه نیز چندین خانه را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه بمباران کردند که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد. به گزارش خبرگزاری وفا، هواپیماهای اشغالگر چندین خانه را در یک محله مسکونی در جبلیه البلد در شمال نوار غزه بمباران کردند. به گفته این خبرگزاری، پس از بمباران منازل توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر، تعداد شهدای حملات اسرائیل به اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه به 22 نفر افزایش یافت.

حمله به بیمارستان اندونزی 

وفا به نقل از منابع محلی گزارش داد که ارتش اسرائیل سحرگاه دوشنبه به بیمارستان اندونزی در شمال غزه که مملو از مجروحان بود، حمله کرد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران و شلیک گلوله ارتش اشغالگر به بیمارستان اندونزی 8 نفر شهید شدند. این خبرنگار افزود: برق بیمارستان اندونزی پس از توقف کار ژنراتورهای آن در نتیجه بمباران اسرائیل قطع شد. وی افزود: نیروهای اشغالگر هر فردی را که بخواهد بیمارستان را ترک کند با شلیک مستقیم هدف قرار می‌دهد.
 
انس الشریف، روزنامه‌نگار فلسطینی نیز صحنه‌هایی را منتشر کرد که اثرات بمباران رژیم صهیونیستی بر بیمارستان اندونزی و وضعیت سخت ده‌ها بیمار در ورودی بیمارستان را نشان می‌دهد.
 
از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: کادر پزشکی در بیمارستان اندونزی علی‌رغم حملات شدید نیروهای اسرائیل، اصرار دارند که برای مداوای مجروحان در این بیمارستان بمانند. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که اسرائیل به دنبال این است که بیمارستان اندونزی در شمال غزه را به طور کامل از کار بیاندازند.

وی افزود: وضعیت در بیمارستان اندونزی فاجعه‌بار است و اشغالگران حملات خود را به آن تشدید می‌کنند، اشغالگران بیمارستان اندونزی را محاصره کرده‌اند و می‌ترسیم آنچه را که با بیمارستان الشفاء انجام داده‌اند تکرار کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه گفت: «دست‌کم 700 نفر از جمله کادر پزشکی و مجروح بدون احتساب آوارگان در داخل بیمارستان اندونزی هستند.
رژیم اشغالگر اسرائیل برای چهل و پنجمین متوالی حملات هوایی و زمینی خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد. این حملات منجر به شهادت 13000 فلسطینی، مجروح شدن ده‌ها هزار نفر، تخریب زیرساخت‌های مختلف و آواره شدن بیشتر مردم این منطقه شده است.

انتهای پیام
captcha