از افزایش آمار شهدای غزه به 14100 نفر تا جزئیات توافق دو مرحله‌ای آزادی اسرا
کد خبر: 4183410
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
آخرین تحولات فلسطین؛

از افزایش آمار شهدای غزه به 14100 نفر تا جزئیات توافق دو مرحله‌ای آزادی اسرا

براساس اعلام مقامات مسئول در نوار غزه تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 14100 نفر فراتر رفته و بیش از 33 هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش ايکنا به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه در گزارشی جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های غزه در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را منتشر کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تأکید کرد: تعداد شهدای حمله‌های اسرائیل به غزه به ۱۴۱۲۸ نفر رسیده که در این میان نام ۵۸۴۰ کودک و ۳۹۲۰ زن به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش این دفتر بیش از ۳۳ هزار فلسطینی نیز در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این نهاد دولتی بیان کرد: تعداد افرادی که در جریان حمله‌های اسرائیل به غزه ناپدید شده‌اند از ۶۸۰۰ نفر فراتر رفته است و بیش از ۴۵۰۰ نفر از آنان زن یا کودک هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد: ۲۰۵ نفر از کادر پزشکی، ۲۲ نفر از اعضای نیروهای امدادی و ۶۲ خبرنگار از آغاز جنگ علیه غزه به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۸۳ مسجد غزه به طور کامل، بخش‌هایی از ۱۷۰ مسجد دیگر و همچنین ۳ کلیسا در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ویران شده است.

این نهاد دولتی اعلام کرد: در نتیجه حمله‌های اسرائیل، ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز درمانی غزه از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند. اشغالگران ۵۵ خودرو آمبولانس را هدف قرار داده‌اند و در نتیجه اتمام سوخت، ده‌ها آمبولانس دیگر نیز قادر به خدمت‌رسانی نیستند.

آمار شهدای غزه از 14100 نفر گذشت

نتانیاهو پیشرفت در مذاکرات تبادل اسیران را تایید کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به روند این مذاکرات اعلام کرد: شاهد پیشرفت بوده‌ایم و امیدوارم که به زودی اخبار خوبی درباره آزادی اسیران منتشر شود.

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از نزدیک‌بودن انعقاد توافق تبادل اسیران خبر داد و با اشاره ضمنی به ناچاربودن صهیونیست‌ها به قبول شرایط مطرح‌شده از سوی مقاومت فلسطین گفت: باید تصمیمات سخت و مهمی بگیریم.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که کابینه جنگ این رژیم امشب تشکیل جلسه خواهد داد و با توجه به تحولات پرونده آتش‌بس و توافق تبادل اسیران، کابینه رژیم صهیونیستی نیز تشکیل جلسه خواهد داد.

کمی پیش‌تر نیز شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه و یک دیپلمات مطلع گزارش داد که قطر امیدوار است تا ساعاتی دیگر توافقی برای آتش بس در غزه آغاز شود.

آمار شهدای غزه از 14100 نفر گذشت

قطر: مذاکرات آتش‌بس به مرحله پایانی رسیده است

مجید آل انصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه عرب‌تی‌وی اعلام کرد که مذاکرات بین اسرائیل و حماس در رابطه با توافق آتش‌بس به مرحله پایانی رسیده است و جزئیات توافق در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی در این باره گفت: طرفین به مرحله مهمی رسیده‌اند و در صورت توافق درباره زندانیان، بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با بیان اینکه اولویت فعلی در مذاکرات، توقف جنگ و جنبه انسانی در نوار غزه است. افزود: ما نسبت به دستیابی به توافقی که منجر به آتش‌بس در غزه شود بسیار خوشبین هستیم.

آمار شهدای غزه از 14100 نفر گذشت

حمله حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن دو خبرنگار شبکه المیادین و برخی غیرنظامیان در جنوب لبنان آنان را به شهادت رساند درگیری‌ها در مناطق مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی شدت گرفته است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی موضع صهیونیستی «جل الدیر» را هدف قرار داده‌اند و به طور مستقیم به آن ضربه زده‌اند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان از هدف قراردادن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در موضع «المالکیه» با تسلیحات مناسب و وقوع آسیب‌های حتمی در میان نظامیان صهیونیست خبر داد.

همچنین حزب‌الله لبنان بیان کرد: یک تانک دشمن را نزدیک شهرک صهیونیستی «نطوعا» با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و آن را به طور مستقیم مورد اصابت قرار دادیم.

تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی «آویویم» نیز از سوی حزب‌الله لبنان با موشک هدف قرار داده شد و در نتیجه آن چندین نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد: مقاومت اسلامی پایگاه نظامی «بیت هلل» را با موشک‌های «گراد» به طور مستقیم هدف قرار داد.

همچنین در واکنش به بمباران کارخانه آلومینیوم منطقه «کفور» واقع در شمال شهر نبطیه، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان یک کارخانه وابسته به شرکت صنایع نظامی «رافایل» در منطقه اشغالی «شلومی» را با موشک هدف قرار دادند.

آمار شهدای غزه از 14100 نفر گذشت

جزئیات توافق دو مرحله‌ای آزادی اسرا

یک رسانه آمریکایی درباره جزئیات توافق آزادی اسرا میان فلسطین و اسرائیل نوشت که در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند، در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز سه‌شنبه به وقت محلی به نقل از مقامات اسرائیلی درباره جزئیات این توافق گزارش داد و نوشت: اگر توافق آزادی گروگان‌ها محقق شود، این بزرگترین پیشرفت دیپلماتیک از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، کابینه اسرائیل عصر سه‌شنبه به وقت محلی برای بحث و رأی‌گیری درباره توافق تشکیل جلسه داده است.

آکسیوس نوشت: دو منبع با اطلاع مستقیم از گفت‌وگوها گفتند که به عنوان بخشی از معامله آزادی گروگان‌ها، اسرائیل به ازای هر گروگان اسرائیلی آزاد شده توسط حماس، سه اسیر فلسطینی را که در اسرائیل زندانی هستند، آزاد می‌کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: انتظار می‌رود در مرحله اول این توافق دو مرحله‌ای، حماس ۵۰ زن و کودک اسرائیلی را که در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند، در حالی که انتظار می‌رود اسرائیل حدود ۱۵۰ اسیر فلسطینی را که اکثراً زنان و خردسالان هستند، آزاد کند. برخی از گروگان‌های اسرائیلی دو تابعیتی هستند.

یکی از منابع به آکسیوس گفت که آزادی گروگان‌ها و زندانیان در مرحله اول توافق طی چهار روز وقفه موقت در غزه انجام خواهد شد.

به گفته یک مقام اسرائیلی، اسرائیل اسرای فلسطینی را که به کشتن اسرائیلی‌ها محکوم شده‌اند، آزاد نخواهد کرد. در ۲۴ ساعت پس از تصویب این توافق توسط کابینه، اسامی زندانیان علنی خواهد شد تا شهروندان اسرائیلی بتوانند برای آزادی آنها به دادگاه شکایت کنند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل به عنوان بخشی از این توافق به حدود ۳۰۰ کامیون کمک در روز اجازه می‌دهد تا از مصر وارد غزه شوند. به گفته یک مقام اسرائیلی، سوخت بیشتری نیز در طول وقفه در جنگ می‌تواند وارد غزه شود.

در مرحله دوم این توافق، حماس می‌تواند ده‌ها زن، کودک و سالخورده دیگر را در ازای تمدید آتش‌بس توسط اسرائیل برای چند روز دیگر آزاد کند.

یک مقام اسرائیلی گفت که اسرائیل آماده است به ازای هر ۱۰ گروگانی که حماس آزاد می‌کند، یک روز دیگر وقفه در درگیری‌ها را تمدید کند.

این مقام اسرائیلی با اشاره به تعداد گروگان‌ها، گفت: ما فکر می‌کنیم حماس می‌تواند ۷۰ تا ۸۰ گروگان را آزاد کند.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: به عنوان بخشی از این توافق، اسرائیل از بازگشت فلسطینیان از جنوب غزه به بخش شمالی منطقه در طول روزهای توقف درگیری‌ها جلوگیری می‌کند و ارتش اسرائیل پس از پایان این وقفه، عملیات نظامی خود را از سر خواهد گرفت.

آمار شهدای غزه از 14100 نفر گذشت

آمریکا: توافق آزادی اسرا باید توسط کابینه جنگ اسرائیل و حماس امضا شود

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد توافق آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی باید توسط کابینه جنگ رژیم اسرائیل و حماس امضا شود.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره توافق آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی از ارائه جزئیات در مورد آزادی احتمالی گروگان‌ها خودداری کرد و گفت: باید یک توافق توسط کابینه جنگ اسرائیل و همچنین حماس امضا شود.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ‌بنابراین هنوز تعدادی تاییدیه برای دستیابی به آزادی گروگان‌ها باقی مانده است.

کربی در عین حال تصریح کرد: ما معتقدیم نزدیک‌تر شده‌ایم اما هیچ جزئیاتی ارائه نخواهم کرد و من نمی‌توانم جزئیاتی را که در گزارش‌های مطبوعاتی منتشر شده است، تایید کنم.

این مقام کاخ سفید افزود: ما روی آزادی گروگان ها سخت کار می‌کنیم و امیدواریم این امر انجام شود. ما در این لحظات حساس چیزی نمی‌گوییم تا توافق در معرض خطر بیشتری قرار نگیرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که اولین نکته مورد نیاز در یک توافق برای آزادی اسرا «نوعی مسیر امن» برای بازگشت آنها به اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha