راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در البرز
کد خبر: 4183493
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در این استان خبر داد و گفت: حمایت توأم با اکرام از فعالان قرآنی دهک یک تا سه از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این طرح است.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه بر طبق تفاهم‌نامه اتحادیه قرآنی کشور با کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز نیکوکاری تخصصی قرآن در این استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: عملکرد این مرکز بر جذب خیران به سمت توسعه فعالیت‌های قرآنی، معطوف شده است.

وی با تأکید بر اینکه این مرکز با اتصال دادن شبکه خیران قرآنی به حوزه قرآن می‌تواند فعالیت‌های این حوزه را به‌صورت ویژه حمایت و تقویت کند، افزود: اعضای هیئت امنای این مرکز با نظارت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت البرز انتخاب خواهند شد و پس از انتخاب اعضا، جزئیات بیشتر در این خصوص اعلام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این مرکز پنج نفر عضو دارد و مسئول آن، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان است، گفت: با راه‌اندازی این مرکز، واقفان و نیکوکاران قرآنی می‌توانند از طریق کدها و شماره حسابی که در آینده اعلام می‌شود از فعالیت‌های قرآنی مورد نظر خود حمایت مالی کنند. با توجه به صدور مجوز قانونی این مرکز، مردم به راحتی می‌توانند به فعالیت‌های قرآنی کمک کنند.

ولائی‌برحق بهره‎‌مندی از اتصال به شبکه زکات، حمایت توأم با اکرام از فعالان قرآنی دهک یک تا سه، امکان اعطای وام قرض‌الحسنه بدون سود و کارمزد و جمع‌آوری نذورات مردمی و هزینه‌کرد آن در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان، حل مشکلات مالیات و برقراری زمینه‌های ارتباط با کانون‌های فرهنگی کمیته امداد استان را از مهم‌ترین اهداف این مرکز عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha