برگزاری کنفرانس اسلام در آلمان در غیاب شورای عالی مسلمانان
کد خبر: 4183568
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

برگزاری کنفرانس اسلام در آلمان در غیاب شورای عالی مسلمانان

کنفرانس اسلام در آلمان در شرایطی که مسلمانان این کشور به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین تحت‌ فشار هستند، برای نخستین بار در غیاب شورای عالی مسلمانان این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کنفرانس اسلام در آلمان برای نخستین بار در غیاب شورای عالی مسلمانان این کشور و در شرایطی که مسلمانان این کشور به خاطر حمایت از مقاومت فلسطین تحت‌ فشار هستند، در حال برگزاری است. این کنفرانس که روز گذشته 21 نوامبر (30 آبان ماه) آغاز شد، امروز 22 نوامبر (1 آذرماه) به کار خود پایان می‌دهد.

با توجه به تروریسم و ​​خشونت در خاورمیانه و ترس یهودیان در آلمان، نشست جدیدی از کنفرانس اسلام در آلمان در حال برگزاری است که در سال 2006 توسط وزیر کشور سابق ولفگانگ شوبله راه‌اندازی شد. برای اولین بار شورای عالی مسلمانان در این همایش دعوت نشدند.

عنوان این کنفرانس: «صلح اجتماعی و انسجام دموکراتیک: مبارزه با یهودی‌ستیزی و مسلمان‌هراسی در دوران شکاف اجتماعی» است.

رسانه‌های آلمانی ادعا کرده‌اند: پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهرماه) یهودیان آلمان با خشونت‌هایی موجه بوده‌اند. وزارت کشور آلمان ادعا کرده، وضعیت زندگی یهودیان در چند هفته اخیر رو به وخامت گذاشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات آلمانی حمایت مسلمانان آلمان از حماس و مقاومت فلسطین را به عنوان عاملی برای هراس یهودیان مطرح کرده‌اند؛ امری که آشکارا جانبداری این مقامات از رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که شورای عالی مسلمانان آلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای مسلمانان این کشور به کنفرانس دعوت نشده است. دویچه وله ادعا کرده است ارتباط این شورا با مرکز اسلامی شیعیان در هامبورگ دلیل دعوت نشدن شورا به کنفرانس اسلام در آلمان بوده است. مسئولان شورای عالی مسلمانان موضع این شورا درباره جنگ اخیر در غزه را نیز عاملی برای دعوت نشدن این شورا به کنفرانس اسلام در آلمان معرفی کرده‌اند.

مقامات آلمان با ادعای مبارزه با یهودستیزی همواره محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه منتقدان رژیم صهیونیستی اعمال کرده‌اند. نخست‌وزیر آلمان در جریان جنگ اخیر در منطقه بارها حمایت کامل این کشور از رژیم صهیونیستی را اعلام کرده و بر آنچه وی «حق این رژیم برای دفاع از خود» توصیف کرده، تأکید کرده است.

انتهای پیام
captcha