فرانسه شریک نسل‌کشی در غزه است
کد خبر: 4183609
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
انتقاد یک جامعه‌شناس از ماکرون:

فرانسه شریک نسل‌کشی در غزه است

یک جامعه‌شناس با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد که فرانسه به صورت خاموش به شریک نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کلوتیلد فاکون، دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی، از چشم بستن رهبران جهان غرب بر جنایات جنگی اسرائیل در نوار  غزه انتقاد کرد.

فاکون در مقاله‌ای که توسط وب‌سایت انگلیسی میدل ایست آی منتشر شد، نوشته است: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از زمان شروع بمباران نوار غزه به صورت بی‌قید و شرط از اسرائیل حمایت کرده است.

فرانسه در چارچوب ترویج موضووع «حق اسرائیل برای دفاع از خود» در 16 اکتبر به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کرد، رأی داد.

فرانسه از طریق حمایت خود از اسرائیل، عملاً به دولت آن دستور قتل عام هزاران غیر نظامی را داده است.

نویسنده مطلب می‌افزاید: کلمات کافی برای توصیف بی‌رحمی رهبران جهان غرب که همچنان چشم خود را بر جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در غزه می‌بندند، وجود ندارد.

فاکون در ادامه می‌نویسد: اگر غربی‌ها به تعهدات خود در قبال قانون بین‌المللی انسانی احترام می‌گذاشتند، ده‌ها هزار فلسطینی که در نتیجه بمباران غزه توسط اسرائیل کشته و زخمی شدند، می‌توانستند نجات پیدا کنند اما آن‌ها با ایجاد پوشش سیاسی، اقتصادی و نظامی برای جاه‌طلبی‌های استعماری و نسل‌کشی اسرائیل، برعکس عمل کردند.

وی در پایان مقاله خود می‌نویسد: حمایت کورکورانه فرانسه از ارتش اسرائیل یک انتخاب سیاسی است و نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر نیست. چرا که کشورهای دیگر مانند ایرلند، اسکاتلند و اسپانیا مواضع متفاوتی اتخاذ کردند؛ آنچه که شگفت‌انگیزتر جلوه می‌کند، شجاعت کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و بولیوی است که از نفوذ دیپلماتیک برای اعمال فشار مستقیم بر اسرائیل استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha