بازخوانی فرمایشات امامین انقلاب در حمایت از فلسطین ضروری است
کد خبر: 4183672
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

بازخوانی فرمایشات امامین انقلاب در حمایت از فلسطین ضروری است

یک کارشناس سیاسی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه‌ها باید فرمایشات امامین انقلاب در حمایت از فلسطین، آرمان فلسطین و آینده فلسطین را بازخوانی کنند، گفت: عملیات طوفان الاقصی با پیروزی مقاومت به پایان رسید اما کار فضای مجازی تازه شروع می‌شود و رسانه‌ها باید در ارتباط با دولت متزلزل صهیونیستی فعالیت کنند.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس سیاسی غرب آسیابه ‌گزارش ایکنا از کرمان، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس سیاسی غرب آسیا امروز، دوم آذرماه در آیین اختتامیه رویداد بین‌المللی تولید محتوای دیجیتال «مظلوم مقتدر» در کرمان، برگزاری این رویداد ابتکاری و سازنده را افتخاری برای مردم کرمان دانست، گفت: امروز در حوزه رسانه تحولات بزرگی در حال جریان است و در عملیات اخیر مجموعه رسانه‌های مقاومت کار بزرگی کردند. در طول همه رویدادها و عملیاتی‌هایی که از سال ۲۰۰۰ تاکنون در جریان مقاومت انجام شده، برای نخستین‌بار در عملیات بزرگ طوفان الاقصی روایت اول، روایت مقاومت است.

وی اظهار کرد: اگر بخشی کوچکی از چیزی که در جریان عملیات طوفان الاقصی در رسانه‌ها رقم خورد در جنایات گذشته اسرائیل نیز به وجود می‌آمد امروز فلسطین اینگونه مظلوم نبود و در این عملیات فلسطین از مظلومیت خارج شد و رسانه‌های مقاومت توانستند بخشی از واقعیت‌ها را به گوش مردم برساندند و در ۹۲ کشور بیش از ۵ هزار و ۸۶۰ راهپیمایی به نفع مردم فلسطین برپا شد.

صدرالحسینی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر اینکه واقعیت‌ها باید به گوش مردم دنیا برسد، افزود: در ۴۰ روز گذشته مجموعه اقداماتی از سوی هنرمندان دنیا انجام شد و در این رویداد نیز بیش از ۱۰ هزار اثر ماندگار برای حمایت از مقاومت ثبت شد و رسانه‌ها توانستند جنایت صهیونیستی را به دیگران منتقل کنند. البته در ۲۰ روز اول پس از طوفان الاقصی قاب تلوزیون بر روی مسائل عاطفی و احساسی کار می‌کرد و به بخش اقتدار مقاومت کمتر توجه می‌شد اما این توازن برای نشان دادن احساسات و اقتدار مقاومت امروز برقرار است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به شبهات ایجاد شده در خصوص برآورد مقاومت از جریانات پس از عملیات طوفان‌ الاقصی، گفت: همه این عملیات یک عملیات واکنشی بود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ستون فقرات رژیم صهیونیستی شکست و ترمیم ناپذیر است که فعالان فضای مجازی باید بر روی این ترمیم ناپذیری کار کنند و به جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی مورد ملاحظه مقاومت بود و برآورد شهادت ۱۰ هزار نفر از مردم غزه در هفته اول شده بود، تصریح کرد: در مورد چگونگی ایجاد این تاب‌آوری مردم غزه در مقابل جنایات اسرائیل باید گفت‌وگو شود و زوایای مختلف آن مورد مداقه قرار بگیرد.

صدرالحسینی با بیان اینکه آیات جهاد در قلب مردم فلسطین نهادینه شده است، افزود: مقاومت مردم فلسطین یک روزه ایجاد نشد بلکه محصول یک کار مستمر است. مستکبران می‌خواستند مردم غزه را با بمباران شدید بکوچانند اما مردم در کنار خانه‌های خراب خود ایستادند و براساس آمار ۸۶۰ هزار نفر تا آخرین روز ممکن از یک و نیم میلیون مردمی که در شمال غزه بودند، ایستادند و از رزمندگان خود حمایت کردند.

وی افزود: امروز عملیات طوفان الاقصی با پیروزی مقاومت به پایان رسید اما کار فضای مجازی تازه شروع می‌شود و رسانه‌ها هر چه می‌توانند باید در ارتباط با دولت متزلزل و اصل رژیم صهیونیستی فعالیت کنند. دولت نتانیاهو رفتنی است اما این کفایت نمی‌کند و آنچه مهم است رعشه‌ای است که به ستون فقرات رژیم وارد شد و رسانه‌ها باید آن را بیش از گذشته پرورش دهند.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت مردم فلسطین باید در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس شود، اظهار کرد: فضای مجازی و رسانه‌ها باید فرمایشات امامین انقلاب در حمایت از فلسطین، آرمان فلسطین و آینده فلسطین را بازخوانی کنند. همچنین کاریکاتور از مؤثرترین اقداماتی است که در فضای مجازی باید صورت بگیرد.

صدرالحسینی در پایان با بیان اینکه دلیل عملیات طوفان الاقصی حفظ هویت فلسطین بود، گفت: در ۲۰ سال گذشته هیچ سخنی از فلسطین در کنفرانس‌ها، همایش‌ها و... به میان نیامده بود اما این عملیات فلسطین را در رأس صحبت‌های جهان قرار داد. لذا روایت‌سازی و ادبیات‌سازی دقیق باید انجام شود و ادبیات‌سازی گام نخست گفتمان‌سازی است و اگر چیزی گفتمان شد می‌تواند تاریخ شود.

انتهای پیام
captcha