فعایت 4100 گروه جهادی در آذربایجان غربی برای خدمت به مردم
کد خبر: 4183674
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

فعایت 4100 گروه جهادی در آذربایجان غربی برای خدمت به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی از فعالیت 4 هزار و 100 گروه‌ جهادی در استان با هدف خدمت به مردم خبر داد و گفت: این جهادگران در عرصه‌ها و تخصص‌های مختلف مشغول به خدمت هستند.

علی حیرانی رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربیعلی حیرانی رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بیش از 4 هزار و 100 گروه جهادی در عرصه‌ها و تخصص‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی و مردم‌‌یاری هستند و خدماتی مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، فنی، عمرانی، محرومیت‌زدایی، آبرسانی، دامپزشکی، کشاورزی، دانش‌بنیان و ... ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مورد اشاره در سامانه اطلس جهادی بسیج سازندگی ثبت شده‌اند و کد دارند، گفت: جوانان جهادگر اعم از خواهران و برادران بدون کوچکترین چشم‌داشتی در حال فعالیت بوده و یار و یاور اقشار مختلف مردم هستند و این موضوع را در عرصه‌های کمک‌رسانی اعم از سیل، زلزله و ... ثابت کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی با بیان اینکه 10 پروژه بسیج آبرسانی توسط گروه‌های جهادی تخصصی بسیج سازندگی استان در مناطق محروم و کم‌برخوردار اجرا شده است و برخی نیز در دست اقدام است، گفت: این پروه‌ها بعد از اینکه به بهره‌برداری رسیدند در زمینه رفع تنش آبی بسیار موثر خواهند بود.

حیرانی با بیان اینکه، به مناسبت هفته بسیج بیش از 48 گروه جهادی بسیج سازندگی در تخصص‌های مختلف برای خدمت کردن به مناطق محروم سطح استان اعزام شده‌اند، اضافه کرد: در جهاد تبیین باید به این مباحث نیز پرداخته شود، که نظام تا چه حد یار و یاور قشر بی‌بضاعت است.

وی ادامه داد: سه قرارگاه عملیات جهادی محرومیت‌زدایی پهنه‌ای بسیج سازندگی در سطح استان و تعداد 48 قرارگاه منطقه‌ای و 24 قرارگاه جهادی محله‌ای بسیج سازندگی در سطح شهرستان‌ها ایجاد شده است، که در زمینه سازماندهی و پشتیبانی از گروه‌های جهادی تشکیل شده‌اند.

حیرانی با بیان اینکه تاکنون بیش از 980 گروه‌جهادی خواهران در سطح استان تشکیل و سازماندهی شده است، گفت: بانوان بسیجی و ارزشی همواره پشتیبان نظام و یار و یاور مردم هستند و هر جایی که به حضور آنها احساس نیاز شده است در عرصه حاضر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha