گام بلند سپاه استان یزد در جهاد آبرسانی به 58 روستا
کد خبر: 4183938
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

گام بلند سپاه استان یزد در جهاد آبرسانی به 58 روستا

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به جهادآبرسانی به روستاهای استان گفت: سپاه الغدیر استان با پیشرفت 70 درصدی در آبرسانی به 58 روستای سطح استان، گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است.

سرهنگ عباس جوکار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد،به گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ عباس جوکار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، چهارم آذرماه در رویداد رسانه‌ای «جام امید»، با اشاره به تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم گفت: همه مجموعه‌های بسیج خالصانه و صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و هیچ تشکل و نهادی نمی‌تواند مدعی باشد به اندازه بسیج که خود مردم در جامعه هستند، به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سازماندهی مردم برای خدمت به مردم است اضافه کرد: در سطح مجموعه سپاه از 22 قشر که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و همچنین سایر رده‌ها و سازمان‌ها همانند پایگاه‌های مقاومت که در محلات حضور دارند، حتی پایگاه‌های مقاومت دانش‌آموزی که آماده‌سازی و به میدان آوردن نسل آینده است، غفلت نشده است.

جوکار این مهم را جایگاه و فرصت عظیم و ویژه در سطح جامعه خواند و با اشاره به جهاد آبرسانی به روستاهای استان بیان کرد: سپاه الغدیر استان با پیشرفت 70 درصدی در آبرسانی به 58 روستای سطح استان گام‌های بلندی برداشته، هر چند تعهد این اقدام 36 ماه بوده، اما کمتر از یک سال شاهد پیشرفت 70 درصدی هستیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد، حوزه سازندگی و محرومان را از اولویت‌ها و وظایف این نهاد دانست و ساخت و تعمیر منازل محرومان در سطح استان را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی گفت: حوزه اجتماعی بسیار مهم بوده و تلاش شده همه ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی را بسیج کنیم و البته هم‌افزایی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و لذا اگر ظرفیت مردم تحت عنوان بسیج سازماندهی شده، کارهای مهمی را می‌توان انجام داد.

جوکار با اشاره به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در محلات استان، به افتتاح خانه مهر اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح جمعی از مشاوران بسیجی در حوزه‌های مختلف در خانه مهر حضور یافته و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود. سه خانه مهر در شهرستان‌های یزد، ابرکوه و اردکان افتتاح شده و سه خانه مهر دیگر در دستور کار قرار دارد. همچنین پیش بینی می‌شود 12 خانه مهر در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به ایجاد شورای محله در محلات کمتر برخوردار بیان کرد: بیش از 270 محله اسلامی امروز در دستور کار سپاه است و خوشبختانه امروز مردم به صحنه آمدند تا وضعیت محله مورد توجه باشد و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی، فعالیت‌های پژوهشی، احصای آسیب‌های اجتماعی و مشاوره و ارائه راه حل با ظرفیت مردمی و متخصصان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در حوزه فرهنگی نیز معاونت فرهنگی سپاه با نقش‌آفرینی در محلات اسلامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای حل مسائل فرهنگی قدم بر می‌دارد.

جوکار افزود: نظام مسائل و چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی توسط پایگاه‌های مقاومت شناسایی شده و راهکارها و راه حل‌ها در هیئت اندیشه‌ورز  مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس اولویت‌بندی شده و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های حاکمیتی برای حل مسائل فرهنگی اقدام می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد، برگزاری دوره‌های آموزشی در محلات بویژه برای بانوان و سرپرستان خانوار، حمایت از تولیدات خانگی و همچنین تولیدات پوشاک با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: بیش از 30 کارگاه خیاطی در شهر یزد راه‌اندازی شده که این کارگاه‌ها در سطح استان نزدیک به 100 کارگاه خیاطی و قالی‌بافی است.

انتهای پیام
captcha