واکنش فلسطین و اردن به اظهارات نماینده پارلمان هلند
کد خبر: 4184070
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

واکنش فلسطین و اردن به اظهارات نماینده پارلمان هلند

فلسطین و اردن اظهارات یک نماینده پارلمان هلند در مورد کوچاندن فلسطین را رد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزاتخانه‌های فلسطین و اردن، اظهارات نژادپرستانه خیرت ویلدرز، نماینده پارلمان هلند را محکوم کردند.

وی در سخنانی حق فلسطینی‌ها را برای تشکیل کشور رد کرده و خواهان کوچاندن آن‌ها به اردن شد.

وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی این اظهارات را دعوتی برای تشدید تجاوزات به ملت فلسطین و دخالت آشکار در امور و سرنوشت آن‌ها دانست.

این وزارتخانه تأکید کرد که مردم فلسطین اینگونه اظهارات و مواضع رد کرده و عمق استواری خود را در سرزمین خود به نمایش گذاشته‌اند و به دنبال حقوق عادلانه و مشروع ملی خود هستند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین از دولت هلند خواسته شده است که این اظهارات را مطابق با قانون بین‌المللی و مشروعیت بین‌المللی محکوم و رد کند.

در همین رابطه ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن طی تماس تلفنی با هانکه برونز اسلوت، همتای هلندی خود، مواضع نژادپرستانه اعلام شده توسط خیرت ویلدرز، نماینده افراطی پارلمان هلند را رد و محکوم کرد.

الصفدی تأکید کرد: این مواضع نژادپرستانه، افراطی و پوچ نماینده هلند هیچ ارزش و تأثیری ندارد و تنها اثر آن افشای نژادپرستی این نماینده است که زاییده فرهنگ نفرت‌پراکنی است.

اسلوت هم به نوبه خود بر احترام کشورش به روابط دوستانه تاریخی بین دو کشور که مبتنی بر احترام متقابل است و حمایت از راه حل دو کشوری به عنوان راهی برای حل مناقشه فلسطین و دستیابی به صلح همه جانبه تأکید کرد.

وی همچنین تأکید کرد که اکثریت بزرگی از مجلس نمایندگان هلند، از راه حل دو کشوری حمایت می‌کنند.

خیرت ویلدرز، یکی از اعضای مجلس نمایندگان هلند و یک سیاستمدار راست افراطی است که به دلیل مواضع ضد عرب، ضد مسلمانان و ضد مهاجران شهرت دارد. کلیپ‌های ویدئویی از او منتشر شده است که در آن افزایش مسلمانان در هلند را به سخره می‌گیرد.

دو روز پیش، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی هلند حاکی از پیروزی حزب آزادی بود که یک حزب راست افراطی و ضد اسلام به رهبری خیرت ویلدرز است.

انتهای پیام
captcha