حال و هوای اسرای آزادشده فلسطینی در مرحله دوم تبادل + فیلم
کد خبر: 4184127
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

حال و هوای اسرای آزادشده فلسطینی در مرحله دوم تبادل + فیلم

مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تأخیر بامداد امروز یکشنبه، 5 آذر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گردان‌های القسام روند تحویل دومین گروه از اسرای صهیونیست به صلیب سرخ را بامداد امروز آغاز کردند.

در ادامه ویدئویی از لحظه حضور نورهان عواد، اسیر زن فلسطینی را مشاهده می‌کنید که قبل از رفتن به منزل بر سر مزار خواهر خود، هدیل عواده برای قرائت فاتحه حاضر شد. او نیز در همان روز شهادت خواهر در سال ۲۰۱۵ م اسیر صهیونیست‌ها شده بود. 

شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد: به عنوان بخشی از آتش‌بس بشردوستانه، ۱۳ زندانی اسرائیلی و ۷ تبعه خارجی را به صلیب سرخ تحویل دادیم.

خبرگزاری سما فلسطین در این باره نوشت: حماس اعلام کرد که در پاسخ به تلاش‌های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در حال تکمیل آزادی اسرای تایلندی از غزه است.

ویدئویی از حضور اسراء جعابیص در آغوش خانواده در ساعت اول آزاد شدن از بند صهیونیست‌ها را مشاهده می‌کنید.

حال و هوای اسرای آزادشده فلسطینی در مرحله دوم تبادل + فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، نمایندگان صلیب سرخ ۱۷ گروگان آزاد شده حماس را به مصر منتقل کردند.

همچنین وزارت خارجه قطر نیز ساعاتی پیش اعلام کرده بود که مرحله دوم مبادله اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس شامگاه شنبه انجام خواهد شد.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با سی ان ان درباره توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، گفت: به طور کلی در حال پیشرفت مثبت هستیم و این دومین روز آتش‌بس است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: اجرای آتش‌بس امید به توافق پایدارتر و آزادی اسرای بیشتر را افزایش می‌دهد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شده و تاکنون ۲ مرحله از مبادله اسرا انجام شده است.

در ادامه تصویری از بازگشت فدوی حماده، آزاده فلسطینی به جمع خانواده در روستای صور باهر جنوب قدس اشغالی را می‌بینید که پسر خود را پس از شش سال برای نخستین‌بار ملاقات می‌کند.

حال و هوای اسرای آزادشده فلسطینی در مرحله دوم تبادل + فیلم

انتهای پیام
captcha