اجلاس نماز را یک کار تشریفاتی نبینیم
کد خبر: 4184231
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

اجلاس نماز را یک کار تشریفاتی نبینیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: نباید به اجلاس نماز به عنوان کار تشریفاتی نگاه شود چرا که برای اینکه هرسال الگوهای موفق حوزه نماز را مرور کنیم نیاز به اجلاسیه داریم.

کاظمی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عباس کاظمی، معاون استاندار قزوین، در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس نماز که امروز پنجم آذر در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز برگزار خواهد شد، با توجه به رویکرد این اجلاس آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نقش مهمی در برگزاری این رویداد دارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سخنان حکیمانه فراوانی دارند اما در طول سال در ۳ موعد سخنانی مطرح می‌کنند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و چراغ راه است؛ یکی از آن‌‌ها اول فروردین است که ایشان با سخنان خود راهبردهای سال و جهت‌گیری کلی مدیران و کارگزاران نظام را نشان می‌دهند، موعد بعدی ۱۴ خرداد است که در این ۳۴ سال فرمایشات کلیدی رهبری در این روز همواره راهبردی و راهگشا بوده است.

معاون استاندار قزوین اظهار کرد: موعد بعدی پیام‌های اجلاس نماز است که منظومه فکری ایشان را در حوزه نماز نشان می‌دهد؛ برای مثال در یک اجلاس مسئله مسجد بود که پیام ایشان نشان می‌داد که چطور می‌شود مسجدداری تراز داشته باشیم و جزئیات موارد را مطرح  نمودند؛ در جزئیات پیام  آمده است که امام جماعت باید برای تبریک تولد نوزادان تازه متولد شده محله چه برنامه‌ای داشته باشند یا اگر افراد محله توفیقی در هر رشته‌ای پیدا می‌کنند از طرق مسجد تجلیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با توجه به رویکرد اجلاس باید به پیام حضرت آقا در خصوص نماز در دانشگاه و آموزش‌و‌پرورش توجه کنیم، مشکل ما این است که از کنار این نسخه‌های شفابخش که درمان درد سیستم‌های اجرایی کشور است گذر می‌کنیم، اگر می‌خواهیم نسخه کارکردی و عملیاتی داشته باشیم باید از این نسخه دقیق و حکیمانه‌ استفاده کنیم.

کاظمی یادآور شد: پیش‌نیاز اجلاس استانی نماز برگزاری اجلاس شهرستان‌ها است، بنابراین شهرستان‌های استان براساس تقویم و چارچوب مشخص شده اقدامات لازم را اجرا کنند، ممکن است شبهه ایجاد شود که این اقدامات تشریفاتی است اما باید توجه کرد که کارکرد اجلاس، تجمیع عملکرد استان و دیده شدن مجموعه تلاش‌ها در جهت اقامه نماز، دیده شدن تجربیات مختلف، پرداختن به همه ظرفیت‌های نماز در شئون مختلف در کانونی به نام اجلاس نماز است.

وی تصریح کرد: جریان رسانه‌ای می‌تواند کمک کند که نقطه تلاقی و اجتماع اراده، عزم و همت متراکم مجموعه اصحاب نماز دیده شود، نباید به اجلاس به عنوان کار تشریفاتی نگاه شود چرا که برای اینکه هرسال الگوهای موفق حوزه نماز را مرور کنیم نیاز به اجلاسیه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: بعد رسانه‌ای اهمیت فوق العاده‌ای دارد، این روزها صحبت از جنگ شناختی، اراده و هوشمند وجود دارد، سرمایه ما نماز و معارف اهل‌بیت(ع) است بایدکاری کنیم که این گونه فعالیت‌ها در بستر رسانه پژواک پیدا کند و تأثیرات آن را در فضای جامعه ببینیم.

وی در پایان گفت: شهرستان‌ها گزارش مجموع اقدامات خود را به استانداری ارائه دهند که گام‌های محکم و جدی برداریم؛ از دانشگاه‌ها و آموزش‌و‌پرورش انتظار و توقع مضاعف داریم؛ این دو نهاد نیز تا روز برگزاری اجلاسیه استان باید عملکردشان را در تقویم زمانی مشخص به ستاد مراسم اجلاسیه نماز استان ارائه کنند، سایر دستگاه‌ها نیز براساس وظایف و تکالیف مشخص شده اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha