نشست فرهنگی «سبک زندگی فاطمی» برگزار شد
کد خبر: 4184260
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
به میزبانی علوم پزشکی کرمانشاه؛

نشست فرهنگی «سبک زندگی فاطمی» برگزار شد

نشست فرهنگی «سبک زندگی فاطمی» با موضوع پایداری خانواده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

نشست فرهنگی «سبک زندگی فاطمی» برگزار شد

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست فرهنگی «سبک زندگی فاطمی» با موضوع پایداری خانواده به میزبانی علوم پزشکی کرمانشاه ظهر امروز ۵ آذرماه در سالن جلسات ستاد این دانشگاه برگزار شد.

زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه باید از افرادی الگوبرداری کنیم که مسیر درست هدایت را به ما نشان دهند، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگویی کامل در تمامی ابعاد زندگی هستند که می‌توان از ایشان سرمشق گرفت از این‌روی اگر در زندگی آن بانوی بزرگ تأمل کنیم به نکاتی می‌رسیم که عمل به هر بُعد آن منجر به سعادت دنیوی و اخروی ما می‌شود.

وی با بیان اینکه با مرور زندگی حضرت زهرا(س) بخش‌های ارزشمندی از زندگی آن حضرت برای ما نمایان می‌شود که هر یک الگویی ارزشمند است، افزود: خداوند در آیات ۷ تا ۱۰ سوره انسان «خانواده حضرت زهرا(س)» را مثال زده و ویژگی‌های این خانواده را بیان کرده است.

جانجانی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه با بحران‌های اخلاقی و فرهنگی روبه‌رو هستیم که ویرانگر هستند و ما را بیش از پیش نیازمند تفکرات ناب اسلام کرده است، گفت: حضرت زهرا(س) نمونه کاملی از مادر و همسری نمونه و شخصیتی اثرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستند که باید الگوی زن مسلمان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در هر بخش از زندگی گرانقدرشان تمامی دستورات الهی را انجام داده‌اند، اظهار کرد: سبک زندگی حضرت زهرا(س) از تمامی ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، عاطفی و سیاسی نمونه و الگویی است برای تمامی افراد به ویژه بانوان که پیشنهاد می‌شود بیشتر آن را بررسی و مطالعه کنیم.

وی عمل به سیره فاطمی را الگویی مهم دانست و افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حقانیت ولایت زمان خود پایدار بودند و در دفاع از حریم ولایت ایستادگی کردند و بر این اساس الگویی شایسته برای بشریت هستند.

جانجانی در پایان تصریح کرد: قطعاً با الگوبرداری از حضرت زهرا(س) می‌توان به خدا رسید و زندگی معنوی و سراسر از نور داشت که در این فضا قطعاً پایداری خانواده تضمین شده است.

انتهای پیام
captcha