حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم
کد خبر: 4184311
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵
آخرین اخبار فلسطین

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

جنبش مقاومت اسلامی حماس از تلاش خود برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در غزه را تمدید کند.

در این بیانیه آمده است: جنبش مقاومت اسلامی حماس در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی که قرار است آزاد شوند، تمدید کند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خبر داد که کابینه جنگ اشغالگران قدس امشب درباره احتمال تمدید آتش بس تشکیل جلسه می‌دهد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» هم خبر داد که مذاکره کنندگان امیدوار هستند آتش بس موقت ۴ روزه در غزه احتمالاً به مدت ۴ روز دیگر تمدید شود.

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

تحویل سومین گروه اسیران رژیم صهیونیستی

 شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم سومین گروه از اسیران نزد حماس را تحویل گرفته است.

گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که در قالب توافق آتش‌بس موقت و تبادل اسیران ۱۳ اسیر صهیونیست، ۳ شهروند تایلندی و یک شهروند روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این مرحله از تحویل اسیران صهیونیست در نقطه‌ای مرزی میان غزه و اراضی اشغالی انجام شده و این بار مرز مصر محل تحویل اسیران نبوده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز محل تحویل اسیران صهیونیست را شمال غزه عنوان کرد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسیران صهیونیست در مسیر حرکت به سمت گذرگاهی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «کیبوتس بئیری» هستند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حال عمومی اسیران صهیونیست آزاد شده خوب است.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در مقابل آزادی گروه سوم اسیران صهیونیست، ۳۹ کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

همچنین بر اساس گزارش‌های ارسالی، ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیانی که اطراف زندان «عوفر» در اراضی اشغالی جهت استقبال از اسیران فلسطینی تجمع کرده‌اند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده تا آن‌ها را متفرق کند.

آزادی یک اسیر دیگر خارج از توافق توسط حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که با مداخله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و خارج از توافق تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و این جنبش یک اسیر دو تابعیتی با تابعیت روسیه را آزاد کرده و به صلیب سرخ تحویل داده است.

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

رایزنی آمریکا و مصر بر رفع موانع ادامه آتش‌بس غزه

سامح شکری وزیر خارجه مصر و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت پیشبرد توافقات به سمت ایجاد یک راه حل سیاسی پایدار برای مسئله فلسطین بر اساس راه حل دولتی تاکید کردند.

آنتونی بلینکن در این تماس تلفنی از تلاش‌های مصر برای آرام کردن اوضاع در نوار غزه و همکاری آن برای دستیابی به توافق آتش بس موقت تمجید کرد.

عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در سخنانی در این باره اظهار کرد: صمیمانه از امیر قطر به خاطر تلاش و تیم کاری وی برای تکمیل آتش بس تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: همکاری قطر و مصر برای آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه و تبادل موفقیت آمیز اسرا موفقیت آمیز بود.

السیسی ادامه داد: من مشتاق همکاری مشترک بیشتر برای برآورده کردن خواسته‌های ملت برادر فلسطین و برقراری صلح فراگیر هستم.

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

خوشحالی بایدن از آزادی یک اسیر آمریکایی

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که یک دختر آمریکایی در میان اسرای آزاد شده توسط حماس است، او متعهد شد که به تلاش برای آزادی همه اسرا ادامه دهد.

بایدن درحالی که در جزیره نانتاکت واقع در ماساچوست، با خبرنگاران سخن می‌گفت اعلام کرد: اویگیل ایدان در میان گروگان‌های آزاد شده است. خدا را شکر که او به خانه بازگشته است. کاش آنجا بودم و او را در آغوش می‌گرفتم.

رئیس جمهور آمریکا گفت که وقفه در درگیری‌ها نه تنها منجر به آزادی گروگان‌ها شده، بلکه به ارائه کمک‌های بیشتر به غیرنظامیان در غزه کمک کرده است و روزانه ۲۰۰ کامیون غذا، آب، دارو، سوخت و گاز وارد غزه می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق اولیه برای آزادی ۵۰ اسیر در دست حماس در ازای زندانیان فلسطینی توسط اسرائیل و توقف چهار روزه حملات اسرائیل تمدید شود تا اسرای بیشتری آزاد شوند و توقف درگیری‌ها تمدید شود.

بایدن توضیح داد: اقدامات بیشتری مورد نیاز است، اما این توافق نتایج مثبتی داشته است. کمک‌های اساسی وارد غزه می‌شوند و گروگان‌ها آزاد می‌شوند. ساختار این توافق به گونه‌ای است که می‌توان آن را برای ادامه نتایج مثبت تمدید کرد. این هدف من است. هدف ما این است که این وقفه در درگیری‌ها را تمدید کنیم تا بتوانیم شاهد خروج گروگان‌های بیشتری از غزه باشیم و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به نیازمندان غزه ارائه دهیم.

حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

یونیسف: نباید بمباران کودکان در غزه تکرار شود

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد که نباید بمباران کودکان در غزه تکرار شود.

جیمز الدر، روز یکشنبه در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: توقف چهار روزه درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس به ما این امکان را داده است که در یک ماه گذشته بیشترین کمک را به شمال غزه ارائه کنیم. 

وی ادامه داد: ما به صلح پایدار نیاز داریم در غیر این صورت فقط شاهد ویرانی‌ها و مرگ و میر کودکان خواهیم بود. این کمک‌ها نباید ظرف دو روز آینده متوقف شود و نباید به بمباران کودکان در خاک فلسطین بازگردیم.

با گذشت بیش از چهل روز از حمله‌ اسرائیل به غزه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داده است که تاکنون در جنگ غزه بیش از (۸۰۰) کودک در غزه کشته و ۲ هزار و ۴۵۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند. هزاران کودک فلسطینی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، زیرا همچنان از عواقب مرگبار یک جنگ بی‌رحمانه رنج می‌برند.

نقض مجدد آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی یکشنبه شب اعلام کردند که به روال گذشته ، رژیم عهد شکن صهیونیستی بار دیگر آتش‌بس را نقض کرده است.

براساس گزارش منابع محلی، پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان خان یونس و رفح به پرواز درآمده‌اند که براساس توافق صورت گرفته، این اقدام نقض صریح آتش‌بس موقت در غزه است.

رژیم صهیونیستی تاکنون چندین نوبت اقدام به نقض آتش‌بس کرده که طی آن ۴ فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری نیز تاکنون زخمی شدند.

گردان‌های سرایاالقدس اعلام کرد که ما به توافق آتش‌بس پایبندیم اما به هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد.

سخنگوی سرایاالقدس همچنین گفت: توقف عملیات نظامی در مدت آتش‌بس انسانی را تا زمان پایبندی دشمن اعلام می‌کنیم و هرگونه نقض توافق با پاسخ مناسب روبه رو خواهد شد.

 حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

رسانه صهیونیست: دوشنبه ۱۱ اسرائیلی دیگر آزاد می‌شوند

یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که حماس فردا ( دوشنبه ) ۱۱ اسرائیلی دیگر را آزاد خواهد کرد.

شبکه پخش رژیم صهیونیستی (کان) این موضوع را به نقل از یک مقام سیاسی اسرائیلی که به نامش اشاره نکرده، بیان کرده است.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با وجود آن که در سه روز گذشته در مجموع ۴۰ اسرائیلی آزاد شدند، همچنان ۱۷۷ تن از آنان در اختیار حماس قرار دارند.

 حماس: به دنبال تمدید آتش‌بس موقت هستیم

آزادی اتباع روس خارج از توافق حماس و اسرائیل بوده است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد آزادی یکی از شهروندان روس که در اختیار حماس بوده است در نتیجه توافقات مستقیم با این گروه است و خارج از توافق بدست آمده حماس با اسرائیل می‌باشد.

وی در حساب تلگرامی خود نوشت: تلاش‌ دیپلمات‌های روس در تماس با حماس برای آزادی گروگان‌ها نتیجه داده است. امروز یکی از اتباع روس به صلیب سرخ تحویل داده شد.

دیپلمات‌های روس در اولین فرصت با وی دیدار خواهند کرد

میخائیل بوگدانوف، نماینده روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور در اواخر اکتبر به رسانه‌های روس گفته بود که حماس قول داده است به درخواست روسیه برای آزادی هشت تبعه روس که در بازداشت این گروه هستند پاسخ دهد.

انتهای پیام
captcha