رفع مشکل آب شرب در 391 روستای آذربایجان غربی
کد خبر: 4184378
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

رفع مشکل آب شرب در 391 روستای آذربایجان غربی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی از اجرای پروژه آبرسانی در سطح گسترده خبر داد و گفت: به اجرای پروژه فوق مشکل آب شرب 391 روستای استان برطرف می‌شود.

علی حیرانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی حیرانی، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی، روز گذشته 6 آذر در نشست صمیمی گروه‌های جهادی با استاندار آذربایجان غربی که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: 4 هزار و 200 گروه جهادی در استان وجود دارد که در اطلس جهادی ثبت شده‌اند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها در قالب سه قرارگاه پهنه‌ای، 48 قرارگاه منطقه‌ای و 130 قرارگاه محله‌ای سازماندهی شده و  جوانان انقلابی در جای جای استان مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به آحاد مردم هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی به فعالیت دو قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سازندگی و محرومیت‌زدایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: بخش عمده فعالیت‌های ما در این زمینه به پرداخت وام‌ با هدف مردمی کردن اقتصاد، حمایت از مشاغل خرد و خانگی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش 210 میلیارد تومان به تعداد 1 هزار و 430 فقره وام به متقاضیان پرداخت کردیم، گفت: همچنین با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی برای 3 هزار نفر از خواهران و برادران دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برگزار شد.

حیرانی اضافه کرد: در سال جاری نیز از محل وام‌های تبصره 18 به مبلغ 376 میلیارد تومان تخصیص یافته است، که امیدوار هستیم با عنایت استاندار آذربایجان غربی همه این مبلغ جذب و در بین متقاضیان توزیع شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی به ایجاد 580 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌آفرین در سراسر استان اشاره کرد و گفت: منبع مالی این صندوق‌ها از آورده خود مردم تامین می‌شود که توانستیم از این رهگذر 45 میلیارد تومان را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی اجرای طرح فدک و ایجاد 35 مرکز کارآفرینی با مشارکت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به عرضه و فروش محصولات تولیدکنندگان دائر می‌شود.

حیرانی به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط گروه‌های جهادی تخصصی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که دنبال می‌شود حذف پیمانکاران و سپردن امور عمرانی به گروه‌های جهادی متخصص و ماهر است.

وی به اجرای پروژه عظیم جهاد آبرسانی در سطح استان برای رفع مشکل آب شرب 391 روستای آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 1هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی 43 درصد در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha