افزایش احتمال تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس
کد خبر: 4184500
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

افزایش احتمال تمدید آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس از احتمال افزایش مدت آتش‌بس موقت بین این جنبش و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز دوشنبه طی سخنانی اعلام کرد که ممکن است در ازای آزادی ۱۰ اسیر صهیونیست دیگر، آتش‌بس موقت در غزه به مدت یک روز تمدید شود.

این عضو ارشد حماس افزود: اگر حماس یا گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از وجود اسیران دیگر آگاه شوند، به ازای آزادی هر ۱۰ نفر از آن‌ها آتش‌بس به مدت یک روز تمدید خواهد شد.

حمدان تأکید کرد که تمدید آتش‌بس به تعداد اسیرانی که آزاد می‌شوند وابسته خواهد بود.

کمی پیش‌تر نیز خلیل الحیه یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تأکید کرد که این جنبش با روند تبادل اسیران به صورت مثبت تعامل کرده است. وی ابراز داشت: ما از همان روز اول به دنبال بازگرداندن زنان و کودکان اسیر به خانواده‌های آنان بودیم.

وی با اشاره به اینکه حماس به دنبال توقف تجاوز ضدملت فلسطین و ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه است، تصریح کرد: منتظر به روزرسانی اطلاعات از سوی برادرانمان در نوار غزه در خصوص تعداد افراد بازداشتی هستیم. ما در رسیدن به توافق فراگیر برای تبادل کامل اسرا جدی هستیم.

جنبش حماس دیشب همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی جهت آزادکردن تعداد بیشتری از اسیران صهیونیست، تمدید کند.

رسانه‌های صهیونیست: حماس همچنان غزه را تحت کنترل دارد

موضوع تمدید احتمالی آتش‌بس موقت درحالی مطرح می‌شود که رسانه‌های اسرائیلی تأکید کردند جنبش حماس موفق شده است نشان دهد که در شمال نوار غزه شکست نخورده است و یحیی سنوار، رئیس دفتر حماس در نوار غزه، فاجعه‌ای را بر سر اسرائیلی‌ها آورده است.

بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی از حضور نیروهای گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در مناطقی از شمال نوار غزه که شاهد شدیدترین درگیری‌ها و تهاجمات زمینی اسرائیل بود، خبر دادند و اینکه این جنبش موفق شده است تا نیروهای خود را به شمال غزه بفرستد، درحالی که نیروهای اسرائیلی هم در همان نزدیکی بوده‌اند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم به این رویدادها پرداخته و با تأکید بر اینکه جنبش حماس «به دور از فروپاشی» است، خواستار ادامه عملیات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه با هدف «شکست حماس» شد.

لیلاخ شوفال، خبرنگار امور نظامی این روزنامه، با اشاره به اینکه حماس در مناطق مختلف نوار غزه حضور دارد، گفت که بر خلاف ادعای ارتش اسرائیل در روزهای اخیر، حماس همچنان نه تنها جنوب غزه بلکه سراسر زمین آن را تحت کنترل خود دارد.

انتهای پیام
captcha