گروه ۸۴۰ موشکی بهترین میزبانی را از مسابقات قرآن نزاجا داشته است
کد خبر: 4184617
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
شرکت‌کننده چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا:

گروه ۸۴۰ موشکی بهترین میزبانی را از مسابقات قرآن نزاجا داشته است

محمد رجبی گفت: گروه ۸۴۰ موشکی جزو سه یگانی محسوب می‌شود که بهترین میزبانی را در سطح نیروی زمینی داشته و تاکنون بازخورد شرکت‌کنندگان چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا با رضایتمندی از برنامه همراه بوده است.

محمد رجبی شرکت‌کننده چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجامحمد رجبی، نیروی گروه ۴۵۵ مهندسی رزمی کرمان و حافظ اجزای قرآن کریم در چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره فعالیت قرآنی خود اظهار کرد: حدود ۱۲ سال است که در رشته‌های گوناگون مسابقات قرآن شرکت می‌کنم و هم‌اکنون نیز کمتر از یک سال است که در رشته حفظ مشغول فعالیت هستم. از آغاز ورود به دانشگاه افسری امام علی(ع) نیز توفیق داشتم تا در امور قرآنی، فرهنگی و دارالقرآن این دانشگاه فعالیت داشته باشم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی(ع)، مهد پرورش افسران نیروی زمینی است، ادامه داد: بعد از دانشگاه در بخش عقیدتی سیاسی یگان‌ها مشغول فعالیت شدم و به‌عنوان مسئول دارالقرآن که اکنون به بخش قرآن، عترت و نماز تغییر نام داده است، به فعالیت پرداختم. همچنین برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآن نظیر تجوید، صوت و لحن و حفظ، محافل قرآنی در داخل یا بیرون پادگان‌ها و شرکت در مسابقاتی نظیر چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش را که تاکنون بدون وقفه انجام شده است و در میان تمام نهادها نوعی برند شناخته می‌شود، در دستور کار قرار داده‌ام. 

شرکت‌کننده چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نزاجا توضیح داد: مدتی در تیپ 158 شاهرود خدمت می‌کردم و سپس برای گذراندن دوره‌ای تخصصی به تهران آمدم. مجدداً نیز در گروه مهندسی کرمان مشغول فعالیت شدم و از آغاز ورود، کلاس تخصصی حفظ را تشکیل دادم که طی سه تا چهار ماه گذشته، تربیت ۱۴ نفر از حفاظ یک تا سه جزء از جمله خروجی‌های این کلاس بوده است.

وی با اشاره به توفیق داشتن در زمینه ذاکری اهل بیت(ع) گفت: شخصاً هرچه در زندگی دارم، از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است. پیامبر(ص) قرآن و عترت را به‌مثابه دو منبع مهم در اختیار ما گذاشته و وعده داده تا زمانی که به این دو متمسک شویم، گمراه نمی‌شویم؛ پس اشتباه است که تک‌بعدی عمل کنیم و یکی را داشته باشیم و دیگری را رها کنیم؛ چون این دو منبع مکمل یکدیگر هستند. من توفیقات بزرگ زندگی‌ام را همه از برکت قرآن و عترت می‌دانم و شبانه‌روز دعا می‌کنم تا خدا توفیق دهد که در همین مسیر باقی بمانم.

رجبی تأکید کرد: متأسفانه قرآن مهجور واقع شده است. امیدوارم که انس با قرآن را بیشتر کنیم. این کتاب، برنامه زندگی و اشتباه است که فقط در آیین‌هایی نظیر مراسم ختم و... به آن بپردازیم. شک نکنید اگر انس خود را با قرآن بیشتر کنید، بسیاری از مسائل امروز نظیر بی‌بندوباری‌ها، بزهکاری‌ها و مشکلات اخلاقی و اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی افزود: برای مثال در زمینه مشکلات اقتصادی و حرصی که ما انسان‌ها برای به‌دست آوردن روزی می‌خوریم، همین بس که به آیه ٣۷ سوره آل‌عمران توجه کنیم. خداوند در این آیه می فرماید: «...إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ؛ همانا خدا به هر کس بخواهد، روزی بی‌حساب می‌دهد.»

این حافظ قرآن درباره مکان برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش بیان کرد: اولین بار است که به آستان حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) مشرف می‌شوم. وقتی به حرم آمدم، عظمت اینجا من را تحت‌تأثیر قرار داد. چند بار توفیق داشتم و به نجف رفتم، این احساس را فقط آنجا تجربه کرده بودم. به نظرم بین امامزاده‌ها اینجا متفاوت بود، از آن مهم‌تر هم صفا و صمیمیت مردم این منطقه است که من شیفته منش و شخصیتشان شدم.

وی در پایان یادآور شد: گروه ۸۴۰ موشکی جزو سه یگانی محسوب می‌شود که بهترین میزبانی را در سطح نیروی زمینی داشته و تاکنون بازخورد شرکت‌کنندگان با رضایتمندی از برنامه همراه بوده است. از یک ماه پیش، شاهد بودیم که این گروه برای برگزاری و اجرای این مسابقات چه زحماتی متحمل شده است که مراتب قدردانی و تشکر خود را اعلام می‌کنم.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha