ازدواج در ایران نجات‌بخش فرهنگ و سنت اصیل اسلامی-ایرانی است
کد خبر: 4185074
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳

ازدواج در ایران نجات‌بخش فرهنگ و سنت اصیل اسلامی-ایرانی است

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در کشور ما برخلاف سایر نقاط جهان هنوز خانواده زنده است، تنفس می‌کند و نجات‌بخش فرهنگ و سنت اصیل اسلامی ایرانی است.

وحید یامین‌پور معاون وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، وحید یامین‌پور معاون وزارت ورزش و جوانان، امروز نهم آذر ماه در اختتامیه جشنواره ملی «زوج مانا» که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه امروز، جوانان با غفلت از تعریف و معنای حقیقی ازدواج، اغلب به دنبال تطمیع و افزایش لذت‌های فردی خود در ازدواج هستند و بسیاری از مسائل و چالش‌های خانواده‌های نوپا یا علت اجتناب از ازدواج نیز ناشی از همین شیوه تفکر است.

وی ادامه داد: ازدواج مقوله‌ای همراه با تعهد و تکلیف است و بدون ایثار، الفت و محبت نمی‌توان آن را پایدار نگه داشت. ازدواج عرصه‌ گذاشت‌هاست نه برداشت‌ها. بنابراین حتی عدالت در آن اصالت ندارد و فقط در موارد اضطرار می‌توان به عدالت رجوع کرد. 

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: هیچ زوجیت و خانواده‌ای مانا نیست، مگر آنکه زوجین چشم‌پوشی از لذت‌ها و منافع فردی را به جان خریده باشند و بتوانند از خود عبور کنند و منافع خانواده را بر منافع شخصی ترجیح دهند.

یامین‌پور ضمن مقایسه وضعیت تشکیل خانواده و پایداری آن در ایران و سایر کشورها، بیان کرد: خوشبختانه در کشور ما برخلاف سایر نقاط جهان هنوز خانواده زنده است، تنفس می‌کند و نجات‌بخش فرهنگ و سنت اصیل اسلامی ایرانی است. امیدواریم این امر منسجم‌تر شود و فرزندان خوبی در دامان خانواده‌های مانا پرورش یابند.

وی به ازدواج خودش در دوران دانشجویی و چالش‌های آن اشاره و افزود: ازدواج در این دوران همراه با مشکلات و کمبودهایی است که به لطف خداوند و همراهی همسران با یکدیگر قابل رفع است.

در ادامه عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این مراسم بر عزم جدی دولت سیزدهم نسبت به ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: قطعا اولویت‌ دولت در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه مسأله ازدواج است، چراکه معتقدیم ازدواج می‌تواند بسیاری از مسائل دیگر را در جامعه حل کند. گسترش خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی نیز در همین راستا انجام شده است.

همچنین مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز در این مراسم از زنان به‌عنوان کنشگران اصلی در عرصه خانواده و اجتماع یاد کرد و گفت: هنر زنان کشور ما این است که تار و پود رسالت خانوادگی و اجتماعی خود را چنان ماهرانه در هم می‌پیچند که خللی در هیچ یک از این حوزه‌ها ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه خانواده جایگاه محوری در رشد و تعالی اعضای خود دارد و بخشی لاینفک از وجود افراد به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: هیچ نهادی ارزشمندتر از نهاد مقدس خانواده نیست و جوانانی که بین ازدواج و فعالیت‌های اجتماعی تردید دارند، بدانند این دو در یک راستاست و با درایت و برنامه‌ریزی می‌توان به هر دو پرداخت.

انتهای پیام
captcha